Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Det här med mina händer.

Av Anna - 20 maj 2011 23:14

Min vänstra hand är den på bilderna i förra inlägget.

Tyvärr ser ju höger likadan ut som vänstern gjorde innan operation, men är inte opererad ännu. Jag hoppas med hela mitt hjärta att jag slipper operera den, för det är tillräckligt svårt att klara vardagen med den vänstra som den är... 

Jag är "beordrad" att använda min handledsortos, men jag fuskar lite med den måste jag erkänna.

Både det att det syns att man är sjuk då, och att det är svårt  med två stela händer. Även om höger då är tillfälligt stel. 

Jag ska träffa min handkirurg i höst igen. Vi vill verkligen inte steloperera höger också, men samtidigt är det svårt att ha den som den är nu. Det gör riktigt ont. Ben mot ben är inte skönt. Iinget brosk kvar och ledbanden för långa. 

Ja ja, det finns alltid någon som har det värre, som så många säger åt mej, hela tiden. 

 
 
carro

carro

21 maj 2011 18:27

Jag har sagt det förr & gör det igen ...lider med dej & dina händer...usch & fy ,förstår att du har det tufft vännen, men du kämpar på bra & dessutom med en så liten söting, kanske just därför ?? Kramen C

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

21 maj 2011 18:29

Ja barnen håller mej uppe, kan jag tala om!!! :-)
Sedan är det jobbigt det här med händerna, man använder ju dom hela tiden.... Ganska handikappande...
Ändå anser FK att man nog skulle kunna eventuellt använda lillfingret, kanske.....
Jo jo....

Kramar!!!

 
Madeleineslife

Madeleineslife

26 maj 2011 02:58

Jag förstår hur du menar med att man ser sjuk ut.. Jagfuskar också. Men när jag gör det så är risken större att bli sämre. & när jag använder dom har jag mindre ont. Så om du tänker dig att ortosen kan göra att du slipper OP andra handen också. Sen kan det absolut inte vara lätt med 2 stela händer. Har själv sådana ortoser som jag ska ha när jag sover & i sämre perioder. Men allt bli betydligt svårare..

Styrkekramar...

http://madeleineslife.blogg.se

Anna

26 maj 2011 14:01

Ja du, nu använder jag den mer frekvent, jag måste.
Det är ju bara att försöka se den som något jag måste ha, och låtsas att den är snygg. ;)
Nu har jag den i stort sett hela tiden, och alltid när jag gör saker.

Tack för styrkekramar, de värmer så GOTT!!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards