Alla inlägg under juli 2011

Av Anna - 30 juli 2011 20:05

Nej, för det skulle ju regna idag.

Har det gjort eller? 

Neeeeej då, en liten skur nu bara! Typiskt va? 

Tur att det finns fler helger att åka på, även om det kommer dröja nu till nästa lediga helg.


Vi åkte och tittade på fri fart race på kanalen istället. Det var faktiskt väldigt kul! De hade en sträcka på kanalen (Göta Kanal) vid Ljung där några småbåtar fick köra det fortaste de kunde! Oj vad det gick!! Och Lillen tyckte det var väldigt kul, ska tilläggas.  

Sedan invigde vi Max i Mjölby, vi brukar väldigt sällan äta ute så där, men man var ju tvungen att testa,, Max är ju bäst av de där haken, tycker vi.  


Vi hade alla tre hundarna med på båtracet och jag bara måste berätta att min gråa stora fara skötte sej helt otroligt bra!

 

Jag blir så glad när mina djur plötsligt får insikt, eller vad man ska kalla det för.  

Han brukar bli totalt tokig när han ser andra hundar, men idag så gjorde han "bara" ett utfall, sedan var han lugn, om man var lite med.

Ni kan inte ana vad skönt det är!  

Jag kan inte ha 25 kilos hundar som gör utfall som drar omkull mej, det funkar inte, de sliter sönder mej.

Så det här var underbart skönt.    

Jag har jobbat hårt med att de ska gå fint utan att dra vid promenader, det är jätteviktigt för mej. Annars skulle jag inte kunna gå med dem.

Som tur är är ju pudlar lättlärda, även om just den egenskapen inte alltid är bra, om ni förstår vad jag menar... Olater lärs ju in snabbt de också.   


Men självklart, visst har jag ont nu. Lite extra smärtisar har jag fått ta. Men en bra dag blev det ju trots allt.

Sen har jag plockat krusbär, drygt sju liter. Det ska bli saft, sylt och gelè tänkte jag.

Men en annan dag.  


Ha en fin kväll!

   

Av Anna - 30 juli 2011 01:40

Nu har jag lagt upp flera nya länkar.

Några om POTS, en på engelska och en på svenska.

Några länkar där de säljer olika hjälpmedel.


Håll till godo.   

Av Anna - 30 juli 2011 00:47

Nu har jag suttit här och försökt komma på vad en speciell grupp heter. Musik pratar jag om nu alltså.

Den här hjärnan som sållar åt mej retar ihjäl mej ibland!!!

Varför i hela friden kan jag inte komma ihåg sådant som jag egentligen vet?


Det händer er också, hoppas jag? 

Snälla?   

Av Anna - 30 juli 2011 00:08

Ja inte är det bara JAG som är tok här i huset inte...

   Frisse tok-kisse är det också.   


Mina hundar är inte speciellt snälla mot honom. Ja, inte elaka heller, men en smula hårdhänta....

Men den där knäppa kissen bara lägger sej ner och spinner. Och hunden puttar på honom, tar tag över ryggen och "smakar" lite. (Inte bett, bara nästan) Men den där kissen han bara spinner och ligger där...

Han passar in i den här familjen. Hunden också.   


Efter allt gnäll här ville jag dela med mej av något kul också.   

Av Anna - 29 juli 2011 22:46

Om hur vädret ska bli imorgon.

Vi tänkte åka iväg en sväng med husvagnen, bara en liten bit och bara över natten. 

Men ändå, komma hemifrån en liten sväng. 

Sommens camping blir det i så fall.


Kan vara skönt att komma ut och rensa skallen lite tror jag. 


Blir lite småknäpp på den där människan som inte svarar mej, hon som är tyst. 

Men det kanske är bra ibland? 

Att vara tyst menar jag? 

Det har jag himla svårt med, oftast snackar jag alldeles för mycket, och ofta en massa dravel bara. 


Nu hoppas jag att jag får sova inatt, om jag får vara lite ego.  

För hur roligt det än är med turer med vagnen, så är det jobbigt också. Att vara utsövd är ju inte helt fel.  


Ha en fin helg alla!   

Av Anna - 29 juli 2011 22:10
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anna - 29 juli 2011 11:10

Ja som vanligt blev det dåligt med sömn inatt. Det går lite i perioder, och nu har jag kommit i en sån igen. Några isärplockade timmar bara. Tänk vad man klarar av ändå, jag kan gå flera veckor med jättelite sömn, och ändå fungera skapligt. Man anpassar sej på något sätt. 


Idag blir det inte mycket gjort, det regnar som bara den nu och det behövs ju, men det är lite trist  när man har Lillen hemma. 

Mår lite för dåligt för att klara av att få ut honom med alla kläder och all smuts han drar in sen.  

Får se om det lättar lite så får dottern hjälpa till. Hon är en klippa.    

Av Anna - 28 juli 2011 02:08

Här kommer en liten film jag tog idag på maken. Asgarv säger jag bara...

Tänk vad bra bilar vi har, jag har ju en nästan likadan. Love it!!

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards