Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Anna - 9 maj 2011 22:48

Jag tänkte jag skulle skriva lite om sådant man kan använda för att underlätta vardagen, som är naturligt.

Själv tar jag omega 3 och gurkmeja för lederna varje dag. 

Jag dricker aloe vera och har aloe vera och MSM utvärtes på lederna. 

Jag tar även antioxidanter och mineraler varje dag, det tar ju på kroppen att vara sjuk, den behöver all hjälp den kan få.


Jag tänkte att jag skulle skriva ett längre inlägg om detta, men jag får ta det en annan dag, jag har för ont. Min ena axel och mina fötter och knän känns som dunkande värkmaskiner idag. För att inte tala om huvudvärken jag har haft nu i flera veckor.   


Jag hoppas på en bättre dag imorgon.   

Av Anna - 9 maj 2011 22:41

Jaa, jag säger då det.

Nu har jag fått mitt sjukintyg från min läkare och ett papper från FK som jag ska fylla i.

Jag ska svara på ungefär samma frågor som svaren redan finns på intyget från läkaren. Plus  några som känns lite som en käftsmäll. 

Visst, jag fattar att alla får samma formulär, men det känns ändå lite som en käftsmäll.

"Hur tycker du att sjukdomen påverkar eller har påverkat din förmåga att söka arbete?"

Det har jag ju tillbringat de senaste månaderna med att försöka få er att förstå ju?

Inkomstuppgifter. Vilken inkomst? Kan det kallas för det?

Jag kommer att ringa FK imorgon och sitta i telefonkön, för fyller jag i fel så får jag ju bara tillbaka skiten, och då kanske jag inte får några pengar när räkningarna ska betalas.

Jag säger ofta att man måste vara frisk för att orka vara sjuk, och just nu stämmer det väldigt väl. 

Av Anna - 9 maj 2011 00:50

Sitter här och klockan närmar sej ett på natten.

Trött och har så himla ont efter gårdagen.


Det gör även ont i själen just nu, och den behöver vara i bättre fas för att kunna sova.


Försöker att inte tänka i negativa banor precis innan jag ska sova, för det blir så himla fel då, sömnen blir inte lugn och skön precis.  


Aja, som vanligt så kommer jag ju somna till slut, och vakna imorgon bitti som alla andra mornar.  


God natt!   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards