Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Anna - 27 maj 2011 23:03

Bara måste dela med mej av vårt fredagsmys!

Hittade recpet iICA tidningen på melonsalsa som vi gjorde med en twist, som vanligt. Vi följer sällan recept.  

Dela olika meloner i små bitar, vi tog vattenmelon, nätmelon och honungsmelon. Riv skalet av en lime, kläm ut saften också, över melonerna. Två eller tre passionsfrukter också. Blanda och ät till, kött eller kyckling, vi hade stekt kassler. Jättegott och Lillen åt med stor glädje, även om hans sår i munnen gjorde ont tyvärr. Han får ju det när han äter saker han inte tål, och det har han ätit något av idag, kanske på dagis.  


Det var vårt fredagsmys det, och nu sitter jag här med ett gott glas vin.


Ha en fin helg alla!!!  

Av Anna - 27 maj 2011 20:59

Ja så har jag känt mej idag.

Ändå har jag fått lite gjort. Handlat lite, det lilla jag kan. För det där med att bära är ju inte min grej.  


Det verkar som om skovet har lagt sej lite, det verkar ha planat ut iallafall. Det är så skönt!!!  


Jag har ju läst på bloggar att fler än jag har hugg i kroppen. Det känns som om någon kör in en kniv ungefär.

Just nu är det höger njure som är värst. Det kommer och går, några gånger per dag. Jättejobbigt.

Visst är det fler som har det så? 


Imorgon ska vi ta med husvagnen till en vän och sova där mellan lördag och söndag. Det är lastbilsutställning i Mjölby, och gubben är ju gammal chaffis, så det går vi ju på! Lillen är ju i paradiset också, mammas lille plutt. 


Jag har blivit så pass mycket sämre det senaste året, så vi får väl se hur bra jag sover. Det är svårt att sova utan min elevationssäng, den har ju hjälpt mej något helt otroligt. Men med kuddar högt och lågt ska det nog gå en natt. 

Sedan blir det ju flera nätter när vi drar iväg på semestern, men det tar vi då.   


Idag har jag haft väldigt ont, och har legat på soffan mest hela dagen, även om jag fick lite gjort mitt på dagen. Fast det tog knäcken på mej, gårdagen. Helt totalt slut. 

Tänk om jag någon gång kunde lära mej att hushålla lite med mina krafter och min kropp, och börja ta det lite lugnare. 

Det kommer.  


Nu blir det till att läsa lite vänners bloggar, sen ett glas vin till. Mmmm.


Ha en fin helg!! 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards