Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Anna - 15 maj 2011 22:24

Ja, det känns som om dagen har gått i den farten ungefär.. 


Riktigt ont idag, men det visste jag ju redan igår att jag skulle ha. Tänk att den här kroppen aldrig gör som jag vill. Imorgon har jag för mycket att göra, igen. Saker jag måste göra. Sen då?

Resten av veckan? Tja.

Svullna, onda fötter, knän som krasmar och värker, höften gör ont för varje steg jag tar, ryggen känns som om den ska gå av, nacken gör ont ner i höger arm, armbågarna gör ont hela tiden, vänster lillfinger och ringfinger sover hela tiden, höger handled gör nu inte bara ont när jag rör den, utan hela tiden, båda axlarna känns som om de ska trilla av. 

Magen, astman, huvudvärk, hjärtklappning är ju bara en bonus.   

Herregud! Sicken gnällkärring jag blev!!!  Asch, jag är bara i en svacka, man blir ju lite känslig då. 


Annars har jag faktiskt haft en bra dag på andra sätt.

Såg en ängshök idag på vår baksida. En otroligt vacker rovfågel som är starkt hotad i Sverige och väldigt ovanlig. Det var ett privilegium att få stå där och titta på den, när den cirklade runt, runt, bara några meter ovanför marken och bara några meter från mej. Naturens under ger mej glädje, varje dag! 


Och utan familjen vet jag inte vad jag skulle ta mej till. Tänk vad ens barn och en underbar make gör mycket för ens välbefinnande, trots kronisk smärta. Mmmmm.   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards