Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Zombie :)

Av Anna - 27 maj 2011 20:59

Ja så har jag känt mej idag.

Ändå har jag fått lite gjort. Handlat lite, det lilla jag kan. För det där med att bära är ju inte min grej.  


Det verkar som om skovet har lagt sej lite, det verkar ha planat ut iallafall. Det är så skönt!!!  


Jag har ju läst på bloggar att fler än jag har hugg i kroppen. Det känns som om någon kör in en kniv ungefär.

Just nu är det höger njure som är värst. Det kommer och går, några gånger per dag. Jättejobbigt.

Visst är det fler som har det så? 


Imorgon ska vi ta med husvagnen till en vän och sova där mellan lördag och söndag. Det är lastbilsutställning i Mjölby, och gubben är ju gammal chaffis, så det går vi ju på! Lillen är ju i paradiset också, mammas lille plutt. 


Jag har blivit så pass mycket sämre det senaste året, så vi får väl se hur bra jag sover. Det är svårt att sova utan min elevationssäng, den har ju hjälpt mej något helt otroligt. Men med kuddar högt och lågt ska det nog gå en natt. 

Sedan blir det ju flera nätter när vi drar iväg på semestern, men det tar vi då.   


Idag har jag haft väldigt ont, och har legat på soffan mest hela dagen, även om jag fick lite gjort mitt på dagen. Fast det tog knäcken på mej, gårdagen. Helt totalt slut. 

Tänk om jag någon gång kunde lära mej att hushålla lite med mina krafter och min kropp, och börja ta det lite lugnare. 

Det kommer.  


Nu blir det till att läsa lite vänners bloggar, sen ett glas vin till. Mmmm.


Ha en fin helg!! 

 
 
Ulrika

Ulrika

27 maj 2011 23:03

Gött, visste väl att den där berömda vändningen skulle smyga fram. Tur man hinner glömma hur det känns att må bättre. Det blir så mycket mer underbart då när man väl gör det :)

Sov så gott i husvagnen och ha så kul!

Kram

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

27 maj 2011 23:16

Jag är så glad över att det verkar plana ut nu, det är underbart!! :) Fast det gör ju djävulskt ont så klart, men ändå. :)
Jag ska sova så gott jag kan i vagnen, jag älskar den!! :)

Ha en fin helg nu, och ta det lugnt.

kramar!!

 
carro

carro

28 maj 2011 13:52

Härligt =)
Du får be gubben din "bygga om lite i vagnen" som min gjorde"
Vi har våra egna madrasser med oss & det funkar bra då för mej att sova i vagnen, även om det så klart är bäst med hela sängen.
UNderst har vi vanliga skumgummi madrasser & våra på.
Sedan kuddar då ...
Nu funderar vi på att byta ut våra elevator sängar,för jag behöver fler juster möjligheter & då funderar tok maken på att ta ut dom i vagnen...ja vi får se vad det blir av saken,..
Min ortoped tyckte vi skulle sälja vagnen & köpa en husbil också ...ja vi får se...
Skkönt att skovet lugnat sej lite grann för dej.
Ha en bra dag =) Kramen

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

29 maj 2011 21:20

Tack!!! :)
Vi har en ny vagn, så vi får väl se hur mycket vi känner för att göra om. ;)
Men jag måste göra något, för det funkade inte alls inatt. :(
Husbil får det bli sedan när barnen flugit ut, två barn och tre hundar får inte plats!!! :-D

Ha en fin ny vecka!!!
Kramar!

 
carro

carro

30 maj 2011 01:42

Aj då ,värre om den va ny...våran var en -84,lite enklare att riva i...jag menar ,det kändes inte lika hårt =)
Kan du inte be landstinget om att få "låna en sådan elevator del" ???
Det kan ju funka ....
Dock funkade den inte för mej för jag kände varje skarv,men dom kan ju fått nyare delar =)
Hahaha..så humor då du skriver det om husbil.
SÅ sa vi med, då bara en är kvar hemma ,den minsta =)

Ha en bra vecka du me...kramen

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

30 maj 2011 07:52

Precis! :) Våran är bara två år gammal, snart. Känns som sagt lite hårt att börja riva då. ;)

Vårt landsting verkar vara väldigt tråkiga med sådant, de lånar ju inte ens ut rullstolar till folk som behöver...:(

Stor kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards