Direktlänk till inlägg 19 maj 2011

Så sitter jag här och funderar igen.

Av Anna - 19 maj 2011 23:39

Det här med dator framför tvn är livsfarligt.   Surfa och kolla tv samtidigt är ju den gamla vanliga visan så här på kvällkvisten. 


Ville fråga en fråga bara, till er med EDS.

Har ni haft återkommande varbölder? Som kommit på samma ställe flera gånger?

Jag har fått operera bort två stycken på ett ställe och en på ett helt annat ställe. Det ville inte ge sej, och till slut blev det en ficka som hela tiden fylldes med var.

Jag hade ingen diagnos då, men jag har nu insett att det nog kan ha berott på EDS. Med tanke på hur lätt jag får hudinfektioner och hur känslig huden är överhuvudtaget. 

Det vore kul att få reda på om fler har drabbats. 

 
 
Ulrika

Ulrika

21 maj 2011 00:24

Jag har en som återkommer på ett hemskt "obekvämt ställe". Tror inte det är var iofs utan en täppt körtel. Den måste jag punktera med nål och tömma för den gör djävulskt ont mellan varven.

Är det nån typ av fistel du har?

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

21 maj 2011 00:33

Om vi menar samma "obekväma ställe" ;) så har vi nog haft samma sak, fast jag har haft oturen att behöva operera bort mina. De har återkommit och återkommit och så vidare och så vidare....
Det har inte varit någon fistel, de tog ju prover och skickade till lab, det var kronisk och akut inflammation.
Jobbigt var det, eftersom det satt på ett så "obekvämt ställe". :-D Två av dom iaf. Den tredje satt på ett annat ställe som inte var lika obekvämt. ;)

Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards