Direktlänk till inlägg 17 maj 2011

De där fyrbenta

Av Anna - 17 maj 2011 00:32

Klockan är mycket, jag har jätteont, men jag ville bara dela med mej lite av mina glädjeämnen i livet.

   Två av dom. N, den gråa är yngst i gänget, han blir fyra i juni. Bolltokig arbetsmyra som ger mej många skratt varje dag. En riktig toker!!!   Allt går i trehundra blås med en hunden!!! 

G, den svarta är näst äldst, han blev åtta i februari. En riktigt snygg grabb, som tror han är störst,  bäst och vackrast och att alla ska göra som han vill. (Skulle inte tro det!!)    Honom har jag jagat med och han är en superduktig eftersökshund. Men som så mycket annat kan jag inte jaga längre.... Skyttet funkar inte som det ska. Suck.

   Sist, minst och äldst, min lille S. Spelevinken i familjen som blir tio år i augusti, men som beter sej mer som en tio månaders valp. Han kommer nog leva till han blir tjugo eller nåt.  


Detta var de som säger voff, sedan har jag sådana som säger mjau och kuckeliku också. Presentation kommer senare.


Syftet med det här i bloggen då? Djur gör underverk för själen!!   Kroppen mår också bra (oftast) när man blir tvingad att gå en promenad, fast man inte orkar egentligen, för jag behöver röra på mej, jag blir bara sämre om jag bara sitter eller ligger.  


Ville bara säga det.   

 
 
Ulrika

Ulrika

17 maj 2011 08:11

Sicka sötnosar!
Det finns ju faktiskt forskning som stödjer det du säger. Att man blir friskare med djur omkring sig. Funderar på en guldfisk, det är ungefär vad vi tål i det här huset ;)

Fin bild på dig. Roligt att få se ditt vackra ansikte :)

Ha en bra dag!

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

17 maj 2011 16:06

Här är det också riktigt illa allergi, min man är jätteallergisk mot pälsdjur. Pudel är ju en jättebra ras för allergiker, även om det inte funkar för alla. Vi är så glada över att vi kan ha dom!! Särskilt min superallergiska make! :)

Sen tycker jag egentligen inte om att vara med på bild, jag ser ut som ett troll, typ Shrek, tycker jag. ;)
Men jag tänkte att jag bjuder på det, alltid kan någon få ett gott skratt. :-D

Vi har förresten fiskar också. :)

Ha en fin dag! Kram

 
carro

carro

17 maj 2011 16:39

Åh,vi skulle å vilja ha pälsdjur,men då får vi välja mellan dottern & djuren ,så vi valde en sköl padda, hon brukar vara ute & knata med oss ,en stoooor sak Sally =)
Men väldigt underhållande =)
Önskar stående & gående var det bästa för mej, från början sa dom att det var så tills dom upptäckte att det inte handlade om enbart eds:en & bråcken utan om så mycket mer ,så nu,ja nu vill dom bara jag ska göra så lite som möjligt, men det var fel människa att säga åt,för "Den här Människan" hon gör det hon vill då hon vill =)
Säger som Ulrika,kul att se bild på dej =)
Jag hatar också att vara med på bild, har ingen bild på bloggen men på fejjan Carolina Svensk heter jag där om du vill se bild på mej =)
HA en härlig kväll...kram Carro

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

17 maj 2011 20:30

Vad kul!! Jag letar genast på FB då!! :)
Ja, djuren de ger så himla mycket, jag är så glad att min mans astma och allergi klarar dom!! :)
Jag skulle vilja ha en sådan där landsköldpadda, men de är så himla dyra och så har vi ingen plats... ;)

Vad trist att inte få göra något, jag skulle bli galen!!! Stackare... Jag är så glad över att jag fortfarande kan gå, även om det går sämre vissa dagar.

Nu ska jag hitta dej på FB!
Kram!!

 
Anna

Anna

17 maj 2011 20:34

Carro, det fanns ju två stycken!! Är det du som sitter på en karusell, eller du som är på kort med en karl? ;) :)

http://kavril.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards