Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Ryggtaueringen

Av Anna - 10 maj 2011 23:33

Ja, som jag har berättat så är inte mina taueringar så snygga, och det gick välidgt fort för dem att bli fula. Jag tappade färgen välidgt snabbt och de har nästan flutit ut, kan man säga. 

Sen får jag ofta ganska kraftiga allergiska reaktioner mot dem. Ibland är det den svarta färgen, ibland någon av de vanliga färgerna, oftast den röda. 

Här har ni min rygg.

   Jag ska försöka få till ett bättre kort, men den ser faktiskt ut så här!!

Den är inte så gammal som den ser ut, och den var riktigt fin i början. 

   Min älskade Yin/Yang med drakar.... Bredvid ser ni förresten två ärr till höger. Det blev så efter att jag tog bort två leverfläckar. Han sydde så fint så, men det hjälper ju inte...


Det kommer fler bilder, för jag har MÅNGA!! Och STORA!!  


Självklart, eftersom jag har en sjukdom som gör att dom blir så fula...   Men det visste jag ju inte när jag gjorde dom. 


Så tänk efter innan ni gaddar er, säger jag bara. Nu behöver ju inte alla bli som jag, men risken är stor, det sa till och med min läkare.   

 
 
Ulrika

Ulrika

11 maj 2011 20:59

Nu blir jag nog ändå lite fundersam.....men vad tusan. Lite måst man ju chansa. Det blir min första så om jag väntar något år eller två till nästa och det ser ok ut gör jag nog en till. Har ju inte jättemycket hudsymptom. Vill ha i färg, gärna rött men det har jag förstått inte är det bästa alternativet med tanke på allergi fast tydligen ska de ändrat någon beståndsdel i den röda förgen. Jaja, så hemska var de inte så att det inte skulle vara värt att göra några till :)

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

11 maj 2011 21:14

Se bara till att de använder kvalitè färg och inte kinafärg, så ska det gå bra tror jag, eftersom du inte har så himla mycket hudsymtom. Det är bara att satsa!! :)
Som sagt, det blir lätt ett gift, man vill ha mer, och mer.... ;)

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

11 maj 2011 23:27

Håller med dig i ovanstående att det blir ett gift det där med tatueringar. Har ju velat i två år nu, så jag satsar och gör ett försök. De andra är ju bra och jag har ju inte heller så mycket problem med huden just. Du får hålla tummarna! :)

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

11 maj 2011 23:34

Gaddar är så vackert och jag håller den tummen som fortfarande funkar!!!! Go for it girl!!! :)

:) Kram

 
carro

carro

12 maj 2011 15:30

Min make har tatuerat mej & sej själv, även andra med EDS & det har gått bra för oss alla...DOCK så är det någon liten han gjort som flutit ut,men annars ingen ...alla som har eds är mer än nöjda,då har han i å för sej inte "kina färger" utan köper på en annan studio =)

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

12 maj 2011 17:48

Jo, som jag skrivit många gånger, sjukdomen är ju så olika för alla, och vilken tur att dina och andras med EDS ser bra ut!! :)
Mitt inlägg var ju bara en liten varning om hur det skulle kunna bli, jag är ju ett levande bevis. ;)
Jag slutar ju inte heller att gadda mej, så är det med det. ;) :-D
Bra färger är ju viktigt också, precis!!

Ha en fin dag!!
Kram

 
Ingen bild

Pia

7 september 2011 10:04

Snyggt :) kram

Anna

8 september 2011 21:20

Tackar. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards