Alla inlägg den 15 juni 2011

Av Anna - 15 juni 2011 23:30

Jo, jag planterade en massa frön för ett tag sedan. Jag gillar att kunna äta färska morötter, obesprutad sallad, lägga in egna rödbetor och så. 

Fast när jag vattnade häromdagen så insåg jag att jag stod och bara glodde.  

Vad i hela friden är det som växer där?????? Titta på raden längst till vänster i bild.

   Syns lite dåligt, men det är ganska höga plantor med lite gummiaktiga blad. Jag stog som ett fån och funderade på vad i hela friden jag har planterat där?????  

Det andra är vanlig sallad, sådan där hmmm, f*n nu glömde jag vad den heter också. Och den längst till höger är ruccola sallad.

Igår satt jag och gick igenom fröpåsarna och insåg att det är broccoli!!!! Har jag planterat broccoli????

He he, ja där ser man!!    

.

Av Anna - 15 juni 2011 23:12

Känner att jag måste skriva om något roligare nu. Inte bara för er läsares skull, utanför min egen också.  

Jag mår skit just nu, det är bara så. Fast det betyder ju inte att allt är skit för det.

Jag har ju mina små copingstrategier. 


Tog en promenad idag med barnen och hundarna. Visst, jag var tvungen att av bryta och vända efter bara en liten bit, för då var det dags för toa besök. Typ, nyss.   Oj oj vad fort den sista biten hem gick ska ni veta!!!  

Så nu har jag ännu ondare såklart. Går jag bara i min takt, ganska sakt alltså, så brukar jag klara mej ifrån att få för ont. Men ni vet, när naturen kallar..... Oj oj oj ....  


Jo, sen älskar jag att sylta, safta och göra gelè och sådant. Gärna efter gamla recept, på gammalt vis.  

Nu har jag insett efter några år utan att vara helt säker, att vi har fått en fläderbuske i vår trädgård. Fråga mej inte hur den kom dit, kanske meden fågel som ätit ett bär?

Jag är iallafall överlycklig, för i år är första året den bär rikligt med blommor! 

   Ja, den är inte jättestor, men jag kan nog få ihop till lite saft iaf. Jag har gjort väldigt många olika sorters saft, men inte fläder. Det ska bli kul! Jag har hittat ett recept med fläderblommor och citron, det ska jag testa.

Nu undrar jag om någon vet hur utslagna de ska vara?

   De flesta ser ut så här, även om en del har slagit ut mer. Ska de vara helt utslagna eller?


Jag ska bita ihop smärtan och baka några formfranska imorgon också. Jag älskar att baka, men tyvärr, som så mycket annat nu för tiden, det gör ont. Jätteont. I en vecka efteråt. 

Men det är ju så kul!!!!  


Nu har det börjat snurra i skallen igen. Fattar iinte vad det handlar om. Jo, kanske att nacken är sämre förresten. Jobbigt är det iaf.


Nu måste jag vila fingrarna och så.  


Ha en fin kväll.     

Av Anna - 15 juni 2011 22:10

Vilken dag.

Jag tänkte först inte skriva något, för jag är så himla nere. Det är bättre att skriva något när man har något roligt att skriva om känner jag. En blogg om en sjukdom kan lätt bli så himla negativ, om den skrivs av fel människa. Och ibland, eller ganska ofta, så är jag just fel människa. 

Ja la ett inlägg på ett forum jag är med i förut, men det var så deprimerande att jag knappt fick några svar. Jo, jag fick svar av en som jämnt är så himla mysig och glad. Jag lovar att jag fick henne att deppa ihop också. 

Asch, orka! (Som min fjortonåriga dotter säger väldigt ofta )


Lägger ner nu. Orkar inte riktigt med den här smärtan just nu. Jag är en jäkla mes.    

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards