Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Det där med att glömma...

Av Anna - 15 juni 2011 23:30

Jo, jag planterade en massa frön för ett tag sedan. Jag gillar att kunna äta färska morötter, obesprutad sallad, lägga in egna rödbetor och så. 

Fast när jag vattnade häromdagen så insåg jag att jag stod och bara glodde.  

Vad i hela friden är det som växer där?????? Titta på raden längst till vänster i bild.

   Syns lite dåligt, men det är ganska höga plantor med lite gummiaktiga blad. Jag stog som ett fån och funderade på vad i hela friden jag har planterat där?????  

Det andra är vanlig sallad, sådan där hmmm, f*n nu glömde jag vad den heter också. Och den längst till höger är ruccola sallad.

Igår satt jag och gick igenom fröpåsarna och insåg att det är broccoli!!!! Har jag planterat broccoli????

He he, ja där ser man!!    

 
 
Hockeysmurf

Hockeysmurf

16 juni 2011 07:39

Jäklars! Men du fuskar ju! ;) :P Du har ju växthus, jag har bara en liten (hmm, ganska stor) kruka haha!
Har nämligen katter i området som använder mina rabatter som toalett och jag vill inte ha bajs på mina morötter *garvar*
Broccoli! Spännande! Jag skulle vilja ha gurkor, det är sååå gott! :)
Ha det gott!

http://fibrotankar.wordpress.com

Anna

16 juni 2011 23:27

He he, nä då, inte växthus, bara ett gammalt fönster över en pallkrage. ;)
Men nog växer det bra under det gamla fönstret, det ska jag erkänna. ;) He he.
Gurka ska jag testa nästa år tänkte jag, det är ju så himla gott!!!'
Ha det fint!

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

16 juni 2011 09:03

Haha, ja visst är dessa förvirrande tillstånd helt underbara ;)

Jag gillar också att baka, men får ju sota efteråt, men ibland så...ja då gör jag det. Nu har det blivit mycket bakande på sista tiden, en gång i veckan *oopps* och även idag ska jag baka. Lovade ene sonen att han skulle få med sig fredagsfika i morgon.

Hoppas att du fick lite sömn i natt!

Ang. belasta foten, jag tycker också att det är konstigt, för söker man upp doktor internet så står det vila i 2-3 dagar, men men, någon gång måste man ju göra som doktorn säger *ironi* (fick en lustig kommentar).

Ta hand om dig vännen!!
Kram igen

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

16 juni 2011 23:24

Det blev inget baka idag, fast jag har siktet inställt på imorgon nu. Dottern är hemma då och kan hjälpa mej. Idag har jag helt enketl varit för dålig.

Den där foten ja, jag blev så himla förvånad när du blev tillsagd att belasta direkt... Hoppas nu du inte gjort mer skada. :/ Ibland ska man inte göra som doktorn säger ju!!! ;)

Ta hand om dej nu, och ta det försiktigt med dina stackars fötter. :)

Kram!

 
Ulrika

Ulrika

16 juni 2011 09:07

Hahaha :D Du är verkligen senil ;)

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

16 juni 2011 23:23

*asg*
Senil är bara förnamnet!!! :)

 
carro

carro

16 juni 2011 10:21

Åh,så vill jag med bo ,gudarns vad jag saknar av huset , eller ja huset har vi kvar,men landet har vuxit igen.
Maken är sugen att bygga ett litet växt hus ,men de blir ju mer jobb för honom ,men ändå ,jag hoppas han gör det, vi är nog många i familjen som skulle uppskatta att kunna plocka upp en ny morot eller så =)
Underbart för dej ett kunna "pyssla på lite enklare" saker som de här =)
Humor att du satt ngt du inte visste,förstår du var konfunderad,just samma sak gjorde min make i potatis landet en gång, och han fick snällt vänta tills "de kom upp" innan vi fick veta vad det var =) Men de va skid ärtor =) mmmm...hihi

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

16 juni 2011 19:32

Ja hade jag inte kommit på vad det var hade det ju blivit en överraskning! :) Fast jag minns verkligen inte att jag sådde dom, helt otroligt!!! :-D *asg*

Växthus vill jag också ha, men måste nog vara realist i det läget. Jag skulle nog inte klara av det. :(

Jag är nöjd med det jag har just nu, lite av varje, gott gott!! :)

 
Ingen bild

henny

16 juni 2011 12:38

javisst är det broccoli:) märker att vi delar endel intressen:) Detta med att odal, safta och sylta.Det är så härligt och givande...meeen det kostar,kroppen vill ju inte lägga in gurkor en heldag ,som jag vill.
Överlag är kroppench jag väldigt ofta osams..tror du och jag delar den erfarenheten oxå:D
härligt med trädgård baraman inte har så höga krav på att det ska va ogräsfritt!

Anna

16 juni 2011 19:29

Vad härligt att vi delar detta intresse. Och tyvärr delar vi ju det faktum att våra kroppar inte vill vad vi vill. :/
Fast jag håller med dej, här växer ogräset ganska fritt, jag klarar inte av att hänga med i ogräsfarten! ;)

Det ger mej så himla mycket, den där trädgården, och jag tror jag har kommit fram till en bra nivå på den nu. Först hade jag alldeles för mycket! Då hade jag bara ångest över att jag inte klarade av det. :)

 
Janeth

Janeth

16 juni 2011 15:38

Ja där ser man! hahaha
Jag skulle plantera blomplantor i min ena rabatt häromdagen och började gräva runt lite för att först luckra upp jorden. Då får jag se att jag har grävt upp en massa små blomlökar som jag tydligen satte i våras. ;o)
Jag skyller allt tok på EDS:en numera! hahaha
Kram Janeth

http://magnussons.zoomin.se

Anna

16 juni 2011 19:27

Ha ha, ja men visst är det bra att ha EDS att skylla på då!!! :-D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards