Alla inlägg den 7 juni 2011

Av Anna - 7 juni 2011 23:27

Ja, eller lite både ock.   

Det har varit en riktigt åsk storm här idag, jag kan inte minnas när det åskade så här faktiskt! 

Det var två oväder som kom samtidigt och gick fram och tillbaka här, det blixtrade oavbrutet i över en timma!! 

Man känner sej så liten när naturen visar sej från den här sidan, men vad jag tycker det är häftigt!!!  


Regnet behövdes också kan jag säga, min pollenallergi var förfärlig i helgen, det behövdes lite fukt som binder skiten. 


Idag har jag inte lika ont i ryggen som vanligt, men då satte ju fötterna och knäna fart istället, så någon vila får man ju inte precis. 

Jag har ju fått en tid till ortopeden, det ska bli spännande att höra vad han säger. Om han kan något om EDS. Om något kan göras. 

Om jag minns rätt så är den tiden nästa vecka. 


Nu ska jag väl försöka gå och lägga mej lite tidigare än igår, om jag kan, ifall det kommer mer åska inatt, för den väckte mej natten som gick kan jag tala om! 

Trist när man ändå har svårt att sova, men så kan det ju vara.  


Men jag är så glad idag över att jag valde att börja blogga om min sjukdom, så jag kom i kontakt med så härliga människor! 

Ni betyder så mycket för mej, ni som följer mej här och som peppar och hejar på FB. 

  

Av Anna - 7 juni 2011 22:28

 

Det är en bild på en vindruveklase "in the making"  

Jag klippte neer den väldigt hårt i år, vår vinranka, eftersom den växte upp på hustaket och slingrade sej runt hängrännan. Men nog blir det några klasar vindruvor i år också!!!  

Goda mörklila druvor som kommer från Ryssland från början.   

Av Anna - 7 juni 2011 15:15

För igår var jag som en död ungefär, så otroligt trött hela dagen. 

Idag har jag återgått nästan till det normala. Trött, ja det är jag ju, men inte på det sätter jag var igår. 

Undrar om det har att göra med åskovädret som kom sedan på natten. Jag är ju vädligt väderkänslig. Huvudvärken igår var ju imponerande, om man kan kalla en huvudvärk för imponerande.  


Just nu sitter jag här och lyssnar på åskan och slagregnet som kommer och går. Har precis ställt i diskmaskinen, som jag får så ont av, så nu fick jag sätta mej en stund.


Just det, mitt UL på hjärtat och aortan var utan anmärkning!!!! Jag är helt totalt jäkla överlycklig!!!  Jag säger bara det, jag har hellre fel på alla leder i hela kroppen, som jag ju har, än att ha fel på något så livsviktigt som hjärtat. 

Så nu ska jag sitta här och glädjas över mina värkande leder, det ska jag bara!!!!  

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards