Alla inlägg den 19 juni 2011

Av Anna - 19 juni 2011 23:20

Det har varit för mycket nu, helt enkelt. 

Jag är en god bit på väg att förstå hur sjuk jag är, men inte framme än. Jag gör ständigt saker som jag får sota för. Länge. Jättelänge. Och jättemycket.


Jag är nog inte helt bakom flötet egentligen, men ibland undrar jag faktiskt.  


Jag måste lära mej att väga upp saker. Vad som är värt en massa smärta. Det ska verkligen vara något särskilt känner jag nu. 

Veckan som kommer är likadan. Jag vet att jag kommer göra för mycket.


Men sen åker vi ju iväg. Husvagnen. Fjällen. Liv!! Energi!!! Underbara vyer. Härlig luft. Vacker natur. Fint fiske. Mygg. Knott. Ja, allt vad fjällen har att ge. En massa positiv energi helt enkelt. Jag ska ladda batterierna. 


Jag ska göra för mycket så veckan efter kommer bli helt förstörd. Men vem bryr sej? Inte jag!!!  Älskar fjällen.    

Av Anna - 19 juni 2011 09:57

Igår alltså. Jag skulle duscha innan jag skulle iväg. Jag är ganska halvblind utan mina glasögon, jag har ju ett extremt brytningsfel, på grund av miin EDS. Så. Jag duschade, och skulle sen torka mej (lugn, poängen kommer snart )


Såg något på mitt knä, och tänkte att det var något skräp eller kanske ludd från handduken. Försöker borsta bort det. Nej, sitter kvar. Tar handduken och försöker ta bort det. Men nej, sitter kvar. Då ber jag maken komma och kolla vad i hela friden det är för något.

Jo. En fästing!!!!  

Mitt på knäskålen. Urk och blä!!!

Hämta fästingborttagaren och ta bort den, men, usch och blä!!!


Självklart blev det en röd ring runt också. Men, peppar peppar ta i trä (knack knack i skallen) så har den inte växt till idag.    


Med min tur får jag väl borrelia också.  


Så är det att bo på landet och ta promenader i skogen varje dag.    

Av Anna - 19 juni 2011 02:01

Jag var inne på en hemsida och kollade runt, och hittade en klinik som passar oss med EDS väldigt bra. De har avtal med flera landsting. 

http://www.vidarkliniken.se/info/lakare/vardavtal/

Där ser ni vilka de har avtal med.


Jag lämnade mitt telefonnummer och så ringde de upp nästa dag. Det verkar vara en riktigt bra klinik som hjälper patienter med kronisk smärta, på ett bra sätt. 


Det kan väl vara något kanske?


Klicka på startsidan när ni kollat på länken, så ser ni all info. 


Kram!

Av Anna - 19 juni 2011 00:21

Ja ibland gör man saker som är, helt enkelt, korkat. 


Ni vet när man gör saker som man vet att man får sota för. Fast man gör det ändå. För att man tycker det är kul, för att man tycker att det ger en mycket. 


Idag har varit en sådan dag.


Det slutade med ett "anfall" av hjärtklappning, svettningar och skakningar. I bilen. När jag körde. Hmpf..... Tur att bilkörning sitter i ryggmärgen. För jag blev faktiskt aldrig farlig. Jag hade full koll på bilkörningen, det var bara det att hjärtat rusade och jag svettades och skakade. Ingen yrsel eller så. Men fanken så otäckt.


Jag har gjort en massa saker idag, som jag vet tar ut mej. Det kändes som om kroppen helt enkelt sa ifrån. Den talade om för mej att det var för mycket. Lägg av!!! Typ....

Gjorde jag det då? Nävars.....


Det bli en likadan dag imorgon, nästan. Jag måste. Jag vill. Det är roligt. Det ger mej en massa i själen. En massa gott. Men är det värt det? Just nu är jag osäker. För nu har jag ont, i varje fiber i hela kroppen. Fast jag har tagit en väldig massa smärtisar.


Aja, nu ska jag bara sitta här och se till att klockan blir så mycket, att jag kan få ligga kvar i sängen till Lillen vaknar. Det går ju inte att lägga sej för tidigt inte, fast jag är trött. Då får jag gå upp vid fem. Nä det vill jag inte juh!!!  

Förhoppningsvis sover Lillen till kanske sju, halv åtta, det vore underbart! Då får jag sova i fem timmar ungefär. Det är max.   Sen känns ryggen som om den ska gå av. 


Fast jag har ändå haft en bra dag, mitt i allt. Umgåtts med mina föräldrar, Lillen har fiskat med morfar och pappa i båten för första gången i sitt liv, och han stortrivdes! 

Så jag har ändå haft en bra dag. 


Nästa vecka kommer bli blä! Men det är då. Nu är nu.  


Nu har jag ont. Jätteont. Det KANSKE blir bättre till nästa vecka, men antagligen inte. Imorgon kommer jag har ännu ondare. Det vet jag. Men det är det värt. (Nästan)


Snart är det midsommar!! Det ska firas. Hemma. I lugn och ro. Jordgubbar, sill, potatis, nubbe, ett glas vin eller två. Ser fram emot det. 


He det bra nu!!!!


Kram! 

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards