Direktlänk till inlägg 19 juni 2011

Urk...

Av Anna - 19 juni 2011 09:57

Igår alltså. Jag skulle duscha innan jag skulle iväg. Jag är ganska halvblind utan mina glasögon, jag har ju ett extremt brytningsfel, på grund av miin EDS. Så. Jag duschade, och skulle sen torka mej (lugn, poängen kommer snart )


Såg något på mitt knä, och tänkte att det var något skräp eller kanske ludd från handduken. Försöker borsta bort det. Nej, sitter kvar. Tar handduken och försöker ta bort det. Men nej, sitter kvar. Då ber jag maken komma och kolla vad i hela friden det är för något.

Jo. En fästing!!!!  

Mitt på knäskålen. Urk och blä!!!

Hämta fästingborttagaren och ta bort den, men, usch och blä!!!


Självklart blev det en röd ring runt också. Men, peppar peppar ta i trä (knack knack i skallen) så har den inte växt till idag.    


Med min tur får jag väl borrelia också.  


Så är det att bo på landet och ta promenader i skogen varje dag.    

 
 
Maddo

Maddo

19 juni 2011 11:18

AAAHHHHGGG!!! Jag hade dött... Du vet det va? DÖTT!

http://blogg.dreammaddo.se

Anna

19 juni 2011 23:17

Asch, närå det hade du inte. ;) Det var bara att ta bort skiten ju. ;)

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

19 juni 2011 12:33

Uäck! Hatar dessa små äckliga djur! Har inte haft någon själv, men barnen har och det är ju så...uäck! Trean fick dessutom borrelia men det gick tillbaka med penicillin. Och katten drar ju in massor...uäck! *ryser*

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

19 juni 2011 23:15

Usch ja, här har vi tre hundar som drar in och så lägger de ibland sådana där jättestora blanka saker, när man missat en. Som är lätt på en pudel kan jag tala om. ;)
Nä, inte fler såna äcklingar tack. ;)

 
Stina

Stina

19 juni 2011 13:18

Usch för fästingar! Kolla bara att ringen inte växer nu! Kram

http://www.stinamittilivet.wordpress.com

Anna

19 juni 2011 23:14

Jag har stenkoll på den där röda ringen, jag mår inte bra av att ha infektioner i kroppen, så det är bäst att behandla tidigt, om det blir så.
Fast det blir det inte har jag bestämt. :)
Kram!!!

 
carro

carro

19 juni 2011 13:33

Åh, fyyy...dessa fästingar är inte kul =( ...
Jag vet vad du menar med brytnings felet...jag har +8 & +9 på mina ögon , bägge döttrarna har + 4& +6 på sina ögon...maken har bara + 1 & sonen +2, så jag förstår vad du menar ... Huga...hoppas du slipper borelia...

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

19 juni 2011 23:13

Ja jag har riktigt rejäla brytningsfel, jag har det inte i huvudet just nu, men man ser inte så mycket när man ser sjudubbelt! ;)

Nä, jag satsar på att INTE få borrelia, det klarar jag mej utan. ;) :)

Kramar!!!

 
Ulrika

Ulrika

19 juni 2011 23:59

Urk, jag har fästignfobi fast jag bara haft en fästing i hela mitt liv. Är vaccinerad mot TBE, har sommarstugan i ett riskområde men som tur är verkar de inte gilla mig :)

Hoppas det inte blir värre nu *håller tummarna*

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

20 juni 2011 00:12

Jag är inte vaccinerad mot TBE, vet inte om jag ska göra det heller. Dyrt....
Men fästingfobi har jag inte som tur är. Med en massa fyrbenta är det inte bra att ha fobi för dom. Många tar jag varje dag nu på sommaren!! ;)

Nä, det ska inte bli borrelia, det har jag ju bestämt juh!! :-D

 
Ingen bild

henny

20 juni 2011 07:44

jag avslutade min borrelia kur i Lördags...hoppas verkligen att du inte åker på sånt skit...det behöbver du inte!!!Jag är inte heller TBE vaccinerad, eller ja den första tog jag och den andra, sen blev jag förbjuden att ta den tredje eftersom min axlar flippade ur direkt efter första vaccinet, det var då problemen började,men nu i efterhand så var det nog ett revben som var på glid i samband med att vaccinet togs...hade suttit och skrapat ett klinkersgolv som gett sej i våran hall...så kanske jag borde ta tbe nu...det är lu liiiite färtingar här på Åland som är smittobärare...

Anna

20 juni 2011 12:51

Nej fy, det behöver jag inte!! Jag är glad att antibiotika finns, men jag har fått äta extremt mycket de senaste åren, jag vill absolut inte bli resistent....
Den där vacc, får jag se med.... Jag är bara på ett ställe der det är mycket TBE, det är Omberg. Då får jag kolla mej ordentligt när jag varit där.

Kram på dej!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards