Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Anna - 16 juni 2011 23:37

Ja, ett jättetack alla ni som hejar och peppar här på bloggen!!!


Jag kan inte tacka er tillräckligt, jag skulle vilja bjuda hit er på en stor fest med tårta och sju sorters kakor.  


Kram på er alla!!!   

Av Anna - 16 juni 2011 23:27

Ja, jag undrar ofta hur våra kroppar fungerar egentligen.


Jag har tagit väldigt starka smärtstillande i många år nu. Jag har inga biverkningar i stort sett, inte nu längre. Jag hade ju lite i början, för flera år sedan.

Lite yrsel och illamående hade jag. Men inget farligt. 

Det enda jag lider av idag är ju förstoppning, som jag medicinerar för. Det får man ju av morfinpreparat, så är det bara.   (Blev jag för personlig nu tro? )  


Men idag då. Jag tog Tramadol, som jag tar när jag inte har så ont, eftersom de inte hjälper så bra längre.

Det tog en timma så skakade jag som ett asplöv. Yr i skallen som bara den. Kände mej jättekonstig.

Det höll i sej i flera timmar. Nu känns det bättre, även om jag fortfarande är yr. Fast nu har jag ju tagit de starkare tabletterna också. Som jag inte har reagerat på de senaste åren.


Det är väldigt konstigt att jag plötsligt reagerar på medicinerna tycker jag.


Men det så klart, jag har haft störtblödningar i en vecka nu. Kroppen har fått ta en del stryk. Det kanske beror på det?

Vad tror ni? Har ni varit med om något liknande? Att ni plötsligt regarerar på mediciner som ni inte har reagerat på, på länge?

Av Anna - 16 juni 2011 01:28

Nu måste jag försöka sova.


Då är det som någon slags magi som gör att det absolut inte kommer gå, det vet jag!  


Man har ju svårt att sova annars, men kära nån om jag verkigen MÅSTE, då är det kört!  

Särskilt när smärtan ligger på så där VAS 7-8 hela tiden. 


Men jag ska nog göra ett försök iallafall.


Natti natti.  

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards