Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Nya symtom...

Av Anna - 16 juni 2011 23:27

Ja, jag undrar ofta hur våra kroppar fungerar egentligen.


Jag har tagit väldigt starka smärtstillande i många år nu. Jag har inga biverkningar i stort sett, inte nu längre. Jag hade ju lite i början, för flera år sedan.

Lite yrsel och illamående hade jag. Men inget farligt. 

Det enda jag lider av idag är ju förstoppning, som jag medicinerar för. Det får man ju av morfinpreparat, så är det bara.   (Blev jag för personlig nu tro? )  


Men idag då. Jag tog Tramadol, som jag tar när jag inte har så ont, eftersom de inte hjälper så bra längre.

Det tog en timma så skakade jag som ett asplöv. Yr i skallen som bara den. Kände mej jättekonstig.

Det höll i sej i flera timmar. Nu känns det bättre, även om jag fortfarande är yr. Fast nu har jag ju tagit de starkare tabletterna också. Som jag inte har reagerat på de senaste åren.


Det är väldigt konstigt att jag plötsligt reagerar på medicinerna tycker jag.


Men det så klart, jag har haft störtblödningar i en vecka nu. Kroppen har fått ta en del stryk. Det kanske beror på det?

Vad tror ni? Har ni varit med om något liknande? Att ni plötsligt regarerar på mediciner som ni inte har reagerat på, på länge?

 
 
Therese - 100 saker att göra från en sjuksäng

Therese - 100 saker att göra från en sjuksäng

16 juni 2011 23:46

Har "bara" ätit morfinpreparat i en månad. Har nu börjat trappa ner på dem och är mår blää av det.
Förstoppning. Jo tack. Men jag har lagt till blötlagda linfrön och katrinplommon i frukostfilen. Har lyckas gå på toa två gånger nu utan att ta apotekets hjälpmedel. Men det gör ont.

Ha det så fint som det går!

http://www.hundra-saker.blogspot.com

Anna

16 juni 2011 23:59

Ja usch och huga ja, magen lägger av totalt av de där morfinpreparaten. Du gör rätt i att trappa ner så mycket du kan, även om mycket smärta inte är bra det heller ju. :/

Ha det så fint du kan du också, nu ska jag hälsa på hos dej! :)
Kram!!

 
Ulrika

Ulrika

18 juni 2011 00:00

Tiparol skakar jag som ett asplöv av. Ciotodon fick jag nässelutslag av så det är inget typ av tablett för mig men det var längesedan jag testade dem. Har inte upplevt de du beskriver (förutom förstoppning då)men läst om det.När man har mycket ont samt att det autonoma nervsystemet är påverkat kan man reagera mer på läkemedel. Nervsystemet blir överansträngt.

Skit och pannkaka med allt. Man kan aldrig vara säker på något....

Kram

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

19 juni 2011 00:20

Hmmm, skumt det där. Det verkar som om kroppen plötsligt bestämmer sej för att säga ifrån. Den bara lägger av.
Idag fick jag en rejäl känning av hjärtklappning. Jätteotäckt.

 
Ulrika

Ulrika

19 juni 2011 00:34

Visst är det skumt.När jag gjorde mitt livs största överansträngning strax innan julen 2009 så la hela systemet ner.Det var som att kroppen talade om att skärper du dig inte nu så skiter vi i det här. Kroppen domnade bort, magen kraschade och jag svettades, frös och hade inte koll på något. Balansen var katastrof och jag kunde inte föra fingret till näsan när jag blundade. Tom fingrar och tår blev vit/blåa. Blev ju inlagd då men du vet.... alla prover var bra men inget fungerade. Ett tecken man ska ta på allvar. Dags att ändra rutiner iaf ett tag tills man hämtat sig.

Kram

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

19 juni 2011 00:38

Hmm, jag är på väg dit känner jag. :(
Fanken att man inte lyssnar mer på sin kropp!!
Att du lät det gå så långt då? Du är ju lika korkad som jag.... ;) *blink* *blink*

Nu har det varit flera dagar när jag får anfall med hjärtklappning och svettningar. Svårt att andas. Skakar. Hmmmm.
Försöker kroppen säga något tro? ;)

Massa styrkekramar till dej min vän!!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards