Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Anna - 1 juni 2011 23:48

Jag ska inte skriva mycket om saken, för det känns som om jag tjatar. Men just nu är det jobbigt. Jag har ont, jag är så korkad att jag inte tar det lugnt. Jag mår skit, magen har lagt av, min trasiga handled är upp i VAS 9 och rygg, nacke och höger fot och knä är uppe i VAS 7-8. 

Så, nu är jag klar med det gnället. Typ...  


Jag fick tid idag till ortopeden.   Det var inte så lång väntetid för att få träffa läkaren, och det är ju lite ovanligt kan man säga.    Jag minns så klart inte när det var jag skulle dit, men det är nu i juni. Skönt att få det gjort, sen är det några remisser kvar som det är väntetid till. Neurofysiologin och handkirurgen bland annat.

Sen så klart mitt ultraljud på hjärtat som ska göras nästa vecka. Det ska bli skönt att få det gjort det också, med förhoppning att det ser bra ut så klart!    

Det känns som om det rullar på när det gäller en del av sjukvården, även om det är en del jag måste ta tag i ändå. Gyn till exempel. Orka. 


Nej, nu måste jag rycka upp mej lite och försöka njuta av helgen med familjen. Vila mycket och bara ta dagen som den kommer. Förutom imorgon då jag har en del att göra, som måste göras, tyvärr. 


Trist att det känns så här just nu. Det är ju lite sorg också. Sorg över att jag har insett hur svår sjukdomen faktiskt är. Vissa dagar/veckor säger kroppen ifrån bara. 


Fasen vilken trist bloggare jag är nu.   


Sen en sak till, jag har en jättereaktion mot mina tatueringar idag också, det är så typiskt när jag mår dåligt i kroppen. En blind skulle kunna "se" hur dom ser ut idag. Men det kliar förfärligt. Asch, varför inte ha allt skit på en gång när man ändå håller på?   

Av Anna - 1 juni 2011 14:20

Nu har jag städat toan och gjort två rabarberpajer. 

Gissa hur jag mår nu?   


Väntar på mamma och mormor som ska komma på kaffe. Ser alla dammtussar överallt som jag inte orkar ta bort. Då tänkte jag att vi sitter på altanen. Då ser jag hur det ser ut där.....

Orka! Nej, de får sitta där dom vill sitta, sen får dom väl blunda för skiten.  

Inte för att mamma bryr sej, men mormor gör nog det, fast hon är för artig för att säga något.  


Har Lillen  på förskolan idag, istället för fredag då gubben min är ledig. I helgen kommer det besök också, det ska bli trevligt, men jobbigt samtidigt. Ja, ni vet hur det kan vara.


Nu ska jag ta ut den andra pajen ur ugnen och vispa lite vaniljsås, eller förresten, det får dottern göra.  


Ikväll är det annat som ska göras, men jag kommer väl sitta upp hela natten sedan, som vanligt!!!        

Av Anna - 1 juni 2011 01:20

Men ikväll är en sådan där kväll/natt som inte känns bra. 

Jag blir stressad av att bara tänka på att försöka sova. 

Ont överallt. Och ryggen är illa just nu, och det är den som är sämst när jag sover. 

Asch, jag upprepar mej lite och säger som jag brukar.

En ny dag imorgon, it can only get better.  


Kanske får ta en extra värktablett. Ska fundera på saken.


Natti. 

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards