Alla inlägg den 11 juni 2011

Av Anna - 11 juni 2011 23:08

Jag tycket det är riktigt svårt, det här med att jag har nedärvt min (skit)EDS på min lille son.

Han visar mer och mer tecken på att ev få en uttalad EDS, och få ganska svåra symtom, ganska snart. Tyvärr.

Jag tog kort på hans tummar. Nu håller jag ju i tummen på bilden, men om man ber honom att göra "tummen upp", så ser det ut precis så här. 

     Bilderna är suddiga, jag vet. Jag ska ta bättre bilder sen, men ni kanske kan se hur det ser ut ändå. 

Han får tummen att hoppa ur led hur lätt som helst. Bara genom att hålla upp tummen. 

Igår kände jag på hans bindvävsknutor, och de hade växt. Suck.


Jag mår verkligen skit över att ha nedärvt denna skit till min lille älskling. 

Av Anna - 11 juni 2011 22:13

Efter knappa två timmars sömn inatt känner jag mej sliten idag.

Kunde inte sova idag heller, och det är konstigt, för det brukar jag kunna. Jag tror jag är totalt övertrött helt enkelt. Går på "overdrive" på något sätt. 

Natten var riktgit jobbig, värken var på högsta växel.

Lite ytlig sömn bara, isärplockat i knappt två timmar. Inte bra. Inte bra alls. 


Nu har jag dragit i mej så mycket jag kan, med förhoppning att få sova lite mer inatt. Man kan ju hoppas.  


Annars har jag fått lite gjort idag iallafall. Varit ute i trädgården med Lillen och maken. Vädret har ju varit skapligt, även om det inte varit så varmt. Ganska så perfekt för min del. Det ska vara lagom, äkta svenskt lagom.  


På måndag ska jag till ortopeden, kl 14.05 Ja, fem över två. Löjlig tid tycker jag, om de verkligen har skrivit rätt.  

Jag har stora förhoppningar om att få rätt hjälp. Det är en ortoped som potentiellt sett kan engagera sej, om jag har tur. Och det kan jag väl få ha för en gångs skull, eller hur?      


Jag känner mej ganska utsliten just nu. Det har varit en nedåtgående spiral länge nu. Det tar på kroppen känner jag. 

Skulle behöva göra något åt min smärtstillande medicin. Ska ta tag i det. Sen.

Jag ska ta tag i det här med min p-stav också. Jag ska!  

På måndag. Hoppas jag. Om jag kommer ihåg det.    

Av Anna - 11 juni 2011 01:06

Jag la en ett inlägg i en grupp jag är med i om detta ämne, alterntiv smärtlindring, men sen hade jag glömt om man fick ta upp det eller inte där, så jag skriver lite om det här istället tänkte jag.

Inte för att jag har så många som läser här, men jag har sett att en del googlar på just EDS och smärtlindring och hamnar här, så jag kan ju berätta vad jag gör.


Jag kan ju börja med infraröd värme. Det kör jag med i stort sett varje dag. Jag köpte en slags massage apparat på Lidl som hade en sida med massage och en sida med infraröd värme. Jag kan lägga ut en bild på den sen. 

Den värmen är jätteskön och går in i musklerna, ganska djupt. Sedan avslutar jag med massage, när musklerna är varma. Jag kör både i nacken, på ryggen, benen och armarna, men jag använder oftast bara den infraröda sidan, eftersom vibrationerna med massagefuntionen tar död på mej.  


Här i grannstaden har vi också infraröd bastu som gör underverk på spända och onda kroppar. Kolla om ni har det i närheten, det är jättebra!!


Massage gick jag på en gång i månaden fram till FK drog in mina pengar, så nu har jag inte kunnat gå dit på snart ett halvår, och det känns kan jag tala om!!

Jag är väldigt noga med vem som får ge mej massage, eftersom man får passa sej lite. Min massös har lyckats få mej så avslappnad några gånger, så när jag rest på mej har jag fått ryggskott, för att kotorna glidit isär.    Så jag är ganska försiktig. Förklarligt nog.  

Jag hoppas jag kan gå på massage snart igen, för det är helt underbart för min spända kropp.  


Nästa gång tar jag upp andra saker jag provat, det har blivit några saker. Jag är en sådan där som ständigt söker. Smärtlindring, avslappning, allt som är bra för kroppen som inte gör ont.     

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards