Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

EDS och barn.

Av Anna - 11 juni 2011 23:08

Jag tycket det är riktigt svårt, det här med att jag har nedärvt min (skit)EDS på min lille son.

Han visar mer och mer tecken på att ev få en uttalad EDS, och få ganska svåra symtom, ganska snart. Tyvärr.

Jag tog kort på hans tummar. Nu håller jag ju i tummen på bilden, men om man ber honom att göra "tummen upp", så ser det ut precis så här. 

     Bilderna är suddiga, jag vet. Jag ska ta bättre bilder sen, men ni kanske kan se hur det ser ut ändå. 

Han får tummen att hoppa ur led hur lätt som helst. Bara genom att hålla upp tummen. 

Igår kände jag på hans bindvävsknutor, och de hade växt. Suck.


Jag mår verkligen skit över att ha nedärvt denna skit till min lille älskling. 

 
 
Maddo

Maddo

12 juni 2011 11:42

Jag kan också böja mina fingrar! Och tår! :) Kanske borde EDS-kolla mig? :P

http://blogg.dreammaddo.se

Anna

12 juni 2011 23:12

*asg* Ja du Maddo. Nu är det ju så att man kan vara överrörlig utan att ha EDS, och ha EDS utan att vara överrörlig.
Men om du tycker att mycket stämmer ska du söka för det. :)

Kramar!!

 
Ulrika

Ulrika

12 juni 2011 22:24

Jag vet precis hur du känner. Tänker på det ofta själv men min som visar inga extrema tecken....än. Varken jag eller brorsan var ju särskilt hårt drabbade som små. Jobbigt att inte veta särt utan få gå och oroa sig samtidigt som man hoppas att man har fel.

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

12 juni 2011 22:34

Usch ja, det är ett evigt oroande. :/

 
Ingen bild

henny

13 juni 2011 09:11

jag har oxå mina funderingar om dottern ärft skiten, nackdelen i mittfall är ju att jag har EDS suspectus, vilket innebr att det finns myyyycket tolkningsmöjligheter för den läkare som vill...och det kan ligga dottern i fatet...har börjat gå på fysioterapi med henne och nu ska hon få fotinlägg.Men om ett årbörjar skolan,då vore det bra att VETA!Fördelen för våra barn är j

Anna

13 juni 2011 19:50

Ja, man vill ju inte att barnen får det sämre inom vården bara för att vi har en diagnos, eller inte...
Nu var inte hela kommentaren med, men jag antar att du ville säga att fördelen för våra barn är att man vet hur man ska göra för att de ska få det så bra som möjligt.
För så tänker jag, min lille kille får ju en bra start trots allt, eftersom vi vet att det är ett fel och vad det är för fel.

Kramar!!

 
carro

carro

13 juni 2011 13:57

Jaaa Anna...vad ska jag säga...blir så sorgsen då jag ser det ..min yngsta på 8 har ja ,väldigt taskiga gener som maritta H.P sa & det syns på det hon gör.
Det är som min 17 åriga gosse,han har så krokiga fingarar att han böjer dom raka...ska se om jag får fota det & visa ser,eller filma...Han är ju inom "autism spektrat" & vill inte alltd,tycker att andra "med eds" kan prova ditt & datt själv som han brukar uttrycka sej...fniss...
Kram till dej

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

13 juni 2011 19:54

Ja, det är sorgligt...
Men du får väl ge honom en muta så du får ta ett kort vettja!!! :) ;)

Nävars, jag tycker ofta det är svårt med att, jag kommer inte på vad det heter på svenska nu.. "Come to terms with". Gud, vad heter det???
Jäkla hjärna....
Ja, svårt att acceptera då, att man har ärvt ner den här skitsjukdomen.
Men det är ju bara att göra det bästa utav det. :)

Kramar!

 
Ingen bild

henny

13 juni 2011 20:07

ja anna det var precis det jag menade, var lite snabb i avtryckar fingret...eller igeteligen tappad jag laptopen över ansiktet och det sändes iväg:)

Anna

13 juni 2011 22:07

*asg`
Annars åt du för mycket gluten och fick en knäpp!!! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards