Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Anna - 21 juni 2011 23:51

Ja nu håller magen på att krascha totalt också... Alltså, jag orkar inte med blödande magsår också, för det har jag haft, och det vill jag då inte vara med om igen!!

Jag försökte ju få prova fentanylplåster ett tag, för att avlasta magen, men eftersom min vanliga läkare är på semester, så fick jag en annan. Eller, sjuksköterskan pratade med han som hade akutfallen. Jo jo. Han vägrade skriva ut något så starkt. Pytt!! Löjligt. Hon ringde idag för att berätta den glada nyheten,  och det var ju snällt, men magen är ju fortfarande aj aj aj. 

Om det blir värre får jag helt enkelt sluta ta mina smärtstillande. Vilken rolig semester det blir då...

Suck. 


Imorgon kommer det blir stressigt. Och roligt. Och jobbigt. Och smärtsamt. Och roligt. Ett gäng med tjejer som bara ska ha kul. Och jag har så otroligt ont att jag mår illa. Skallen snurrar och kroppen är som en fiolsträng. 

Jag kommer väl inte klara av att vara med hela dagen imorgon antar jag. Fast jag ska baske mej försöka!!! Skiten efter får jag ta sen. 


Jag försöker verkligen att se det positivt, men det är så här varje gång jag får smärta på ett nytt ställe. Hjärnan pallar inte. Jag pallar inte. Kroppen pallar inte. Den behöver tid för att vänja sej. 

Hemskt egentligen. Att man kan vänja sej så otroligt mycket vid att ha så otroligt ont. Inte konstigt att det rinner över ibland egentligen.   


Satt och funderade över vad jag har ätit idag... Typ, inget. Typiskt när jag har så här ont. Det verkar som om kroppen glömmer att vara hungrig. Jag säger då det. Kaka på kaka...

Av Anna - 21 juni 2011 14:21

Jag blir så rörd över hur mycket stöd jag får via bloggen.

Det gör så mycket gott för mej att få heja rop, peppning och ibland lite skäll, ni kan inte ana hur bra det är!!!  


Idag har jag det näst sista som kommer ta musten ur mej innan midsommar. Det är något jag måste göra, som jag tycker är roligt att göra, men som tar knäcken på mej, rent kroppsligt. Men envis som jag är kör jag på med det här, det blir sista gången på länge. Jag vet att jag är lite kryptisk, men det har sin förklaring.  


Imorgon ska jag och dottern umgås tillsmmans med ett gäng tjejer och ha roligt, det ska bli en överraskning för oss, en av tjejerna har planerat något kul.   Det kommer ju också göra mej helt urlakad, och jag kommer få otroligt ont, men vaffan, något roligt måsta jag väl få ha?  

Fast det såklart, det har blivit lite mycket av det goda nu ett tag. Det där goda som ger förfärliga smärtor. I flera veckor ibland.

Så jag har lovat mej själv att från och med nästa vecka ska jag bara ta det lugnt. Vara egoistisk. Tänka på mej själv. Det är väl okej va?  


     Jag hoppas det blir lite av detta igen så Lillen kan bada. Det här tog jag den 16 juni.. Idag är det bara femton grader... Mej gör det inget, jag är så frusen så jag har jämnt på mej jacka iallafall. Men barnen vill ju ha sommar nu ju.   


Nu ska jag ta en paus i allt, och hoppas på att huvudvärken och yrseln ger sej till ikväll. 


Nej visst ja, en maskin tvätt att hänga först.   

Av Anna - 21 juni 2011 01:18

Ja, nu är klockan snart två på natten.

Skallen värker och dunkar.

Nacken och axlarna värker.

Höger arm gör ont, för att nacken gör ont.

Ryggen är på gång med ett ryggskott.

Höfterna gör ont, båda två. 

Handlederna, särskilt då höger, känns som om de har gått av.

Vänster hand sover konstant, samtidigt som den gör ont. 

Knäna gör ont hela tiden, och gör tio gånger ondare när jag rör mej.

Fötterna känns som om de brinner.

Sen är jag yr i skallen också. 


Det blir nog bra det här.   


Snart blir det sängen. Måste ju försöka.     

Av Anna - 21 juni 2011 00:50

Jag pratade ju om fläderbuske härom dagen.

Min dotter hjälpte mej att plocka utslagna blomklasar idag, det luktade så gott!

Sedan gjorde vi saft. Eller, det ska stå i tre dygn, men den blir det saft!! Det ska bli spännande och gott, förhoppningsvis, för det är första gången för mej. 

Mina krusbärsbuska svämmar över med bär i år, så det blir nog några liter saft av det också, förra året gjorde vi väldigt mycket saft och sådant.  


Vet inte varför jag kom att tänka på det så här klockan ett på natten, men det gjorde jag... Skyller på min stolliga EDS hjärna.    

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards