Direktlänk till inlägg 21 juni 2011

Kaka, på kaka, på kaka på kaka på.....

Av Anna - 21 juni 2011 23:51

Ja nu håller magen på att krascha totalt också... Alltså, jag orkar inte med blödande magsår också, för det har jag haft, och det vill jag då inte vara med om igen!!

Jag försökte ju få prova fentanylplåster ett tag, för att avlasta magen, men eftersom min vanliga läkare är på semester, så fick jag en annan. Eller, sjuksköterskan pratade med han som hade akutfallen. Jo jo. Han vägrade skriva ut något så starkt. Pytt!! Löjligt. Hon ringde idag för att berätta den glada nyheten,  och det var ju snällt, men magen är ju fortfarande aj aj aj. 

Om det blir värre får jag helt enkelt sluta ta mina smärtstillande. Vilken rolig semester det blir då...

Suck. 


Imorgon kommer det blir stressigt. Och roligt. Och jobbigt. Och smärtsamt. Och roligt. Ett gäng med tjejer som bara ska ha kul. Och jag har så otroligt ont att jag mår illa. Skallen snurrar och kroppen är som en fiolsträng. 

Jag kommer väl inte klara av att vara med hela dagen imorgon antar jag. Fast jag ska baske mej försöka!!! Skiten efter får jag ta sen. 


Jag försöker verkligen att se det positivt, men det är så här varje gång jag får smärta på ett nytt ställe. Hjärnan pallar inte. Jag pallar inte. Kroppen pallar inte. Den behöver tid för att vänja sej. 

Hemskt egentligen. Att man kan vänja sej så otroligt mycket vid att ha så otroligt ont. Inte konstigt att det rinner över ibland egentligen.   


Satt och funderade över vad jag har ätit idag... Typ, inget. Typiskt när jag har så här ont. Det verkar som om kroppen glömmer att vara hungrig. Jag säger då det. Kaka på kaka...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Skapa flashcards