Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Lite alternativ.

Av Anna - 11 juni 2011 01:06

Jag la en ett inlägg i en grupp jag är med i om detta ämne, alterntiv smärtlindring, men sen hade jag glömt om man fick ta upp det eller inte där, så jag skriver lite om det här istället tänkte jag.

Inte för att jag har så många som läser här, men jag har sett att en del googlar på just EDS och smärtlindring och hamnar här, så jag kan ju berätta vad jag gör.


Jag kan ju börja med infraröd värme. Det kör jag med i stort sett varje dag. Jag köpte en slags massage apparat på Lidl som hade en sida med massage och en sida med infraröd värme. Jag kan lägga ut en bild på den sen. 

Den värmen är jätteskön och går in i musklerna, ganska djupt. Sedan avslutar jag med massage, när musklerna är varma. Jag kör både i nacken, på ryggen, benen och armarna, men jag använder oftast bara den infraröda sidan, eftersom vibrationerna med massagefuntionen tar död på mej.  


Här i grannstaden har vi också infraröd bastu som gör underverk på spända och onda kroppar. Kolla om ni har det i närheten, det är jättebra!!


Massage gick jag på en gång i månaden fram till FK drog in mina pengar, så nu har jag inte kunnat gå dit på snart ett halvår, och det känns kan jag tala om!!

Jag är väldigt noga med vem som får ge mej massage, eftersom man får passa sej lite. Min massös har lyckats få mej så avslappnad några gånger, så när jag rest på mej har jag fått ryggskott, för att kotorna glidit isär.    Så jag är ganska försiktig. Förklarligt nog.  

Jag hoppas jag kan gå på massage snart igen, för det är helt underbart för min spända kropp.  


Nästa gång tar jag upp andra saker jag provat, det har blivit några saker. Jag är en sådan där som ständigt söker. Smärtlindring, avslappning, allt som är bra för kroppen som inte gör ont.     

 
 
Renée

Renée

12 juni 2011 12:12

Jag kör med akupunktur och spikmatta. Akupunkturen har hjälpt faktiskt men vissa skador i kroppen är ju permanenta så det finns inget att göra åt detta... Mina fötter till exempel är paj helt enkelt.
Förr grep jag efter alla halmstrån men nu vet jag att inte mycket hjälper.
Ha det gött! KRAM

http://www.vimsigamamman.blogspot.com

Anna

12 juni 2011 23:10

Jo då, många halmstrån griper man efter, hela tiden! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards