Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Konstigt

Av Anna - 7 juni 2011 15:15

För igår var jag som en död ungefär, så otroligt trött hela dagen. 

Idag har jag återgått nästan till det normala. Trött, ja det är jag ju, men inte på det sätter jag var igår. 

Undrar om det har att göra med åskovädret som kom sedan på natten. Jag är ju vädligt väderkänslig. Huvudvärken igår var ju imponerande, om man kan kalla en huvudvärk för imponerande.  


Just nu sitter jag här och lyssnar på åskan och slagregnet som kommer och går. Har precis ställt i diskmaskinen, som jag får så ont av, så nu fick jag sätta mej en stund.


Just det, mitt UL på hjärtat och aortan var utan anmärkning!!!! Jag är helt totalt jäkla överlycklig!!!  Jag säger bara det, jag har hellre fel på alla leder i hela kroppen, som jag ju har, än att ha fel på något så livsviktigt som hjärtat. 

Så nu ska jag sitta här och glädjas över mina värkande leder, det ska jag bara!!!!  

 
 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

7 juni 2011 18:16

Det är konstigt med den här sjukdomen, att man kan gå från dödligt trött till ganska ok bara på en dag eller två. Men kanske hade åskan med det hela att göra också, här har det mullrat lite i eftermiddag och regnat lite försiktigt, får väl se om det kommer mera.

Härligt att UL på hjärtat var bra. Ska du göra det regelbundet eller räcker det med en gång? Jag gjorde det för 9 år sedan eller något sådant pga att de tyckte sig höra ett blåsljud, men det var ok då. Sedan dess säger min idiot till läkare att bara Ekg är ok så behövs inget mer, trots att min öronläkare tyckte att min husläkare skulle remittera mig *suck*

Hehe, har du inte sett min tatuering på FB? Har den som profilbild ;)

Kram kram

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

7 juni 2011 21:54

Ja väldigt konstigt är det. Undrar hur det kommer vara imorgon, det känns så himla trist att inte veta från dag till dag.
Jag vet inte om det ska göras fler gånger,, men känner jag sjukvården rätt så får jag väl be om det i fortsättningen. ;)

Nääää!! Har jag missat den!!! Måste kolla nu!!! :)

Kramar!

 
Skrutten

Skrutten

7 juni 2011 19:40

Åska? Å Gud så härligt...jag älskar åska..fast bara när jag sitter i säkerhet...då får jag ha hur ont som helst faktiskt. Det är skrämmande och skittlande på samma gång.

http://edslivet.bloggo.nu

Anna

7 juni 2011 21:52

Ja i timmar har det åskat idag, och blixtrat, och slagit ner bredvid huset. Ett riktigt oväder! :)

 
carro

carro

7 juni 2011 20:56

Så underbart att ALLT såg bra ut =) MEN om du känner något konstigt i hjärte trakten så be dom titta extra på hjärt muskulaturen =)
I övrigt ...både mys & icke mys med Åskan, då jag är ensam gillar jag det inte =)
Kramen

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

7 juni 2011 21:51

Jag hade något konstigt förra året, och några gånger i år, som kan ha med hjärtat att göra. Fötterna blev fulla med vätska. Jag kunde trycka ner fingret i dom och hålet var kvar jättelänge.
Så jag ska kolla upp det om det händer igen, det ska jag. :)

Åskan har gått här i flera timmar idag, och hade det varit för tjugo år sedan hade jag pinkat ner mej, men jag har lärt mej att njuta av den istället. :)

 
Ulrika

Ulrika

7 juni 2011 21:03

Helt underbart att det såg bra ut. säger som du, tar hellre en massa värk än problem med hjärtat.

Mina handleder har varit onda som tusan idag. Tror att det har med vädret att göra. Brukar få ont när det är åska i luften och det har åskat och REGNAT en massa.

Vill gärna se bild på dina braiga handledsortoser :)

Kram

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

7 juni 2011 21:49

Ja, som sagt, jag vill inte ha problem med sådana viktiga organ, lederna kan jag ju leva utan, krasst sett. :)

Åskan är ju skön på sätt och vis, men kroppen säger ifrån, alltid.

Det kommer bild!! :)

 
Ingen bild

Famse

9 juni 2011 09:45

Guud så skönt att hjärtat var ok. KRAM

Anna

9 juni 2011 13:21

Om du bara visste hur skönt det var!!!! :) *hoppar upp och ner i sinnet* :-D

Massa kramar min vän.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards