Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

.

Av Anna - 15 juni 2011 23:12

Känner att jag måste skriva om något roligare nu. Inte bara för er läsares skull, utanför min egen också.  

Jag mår skit just nu, det är bara så. Fast det betyder ju inte att allt är skit för det.

Jag har ju mina små copingstrategier. 


Tog en promenad idag med barnen och hundarna. Visst, jag var tvungen att av bryta och vända efter bara en liten bit, för då var det dags för toa besök. Typ, nyss.   Oj oj vad fort den sista biten hem gick ska ni veta!!!  

Så nu har jag ännu ondare såklart. Går jag bara i min takt, ganska sakt alltså, så brukar jag klara mej ifrån att få för ont. Men ni vet, när naturen kallar..... Oj oj oj ....  


Jo, sen älskar jag att sylta, safta och göra gelè och sådant. Gärna efter gamla recept, på gammalt vis.  

Nu har jag insett efter några år utan att vara helt säker, att vi har fått en fläderbuske i vår trädgård. Fråga mej inte hur den kom dit, kanske meden fågel som ätit ett bär?

Jag är iallafall överlycklig, för i år är första året den bär rikligt med blommor! 

   Ja, den är inte jättestor, men jag kan nog få ihop till lite saft iaf. Jag har gjort väldigt många olika sorters saft, men inte fläder. Det ska bli kul! Jag har hittat ett recept med fläderblommor och citron, det ska jag testa.

Nu undrar jag om någon vet hur utslagna de ska vara?

   De flesta ser ut så här, även om en del har slagit ut mer. Ska de vara helt utslagna eller?


Jag ska bita ihop smärtan och baka några formfranska imorgon också. Jag älskar att baka, men tyvärr, som så mycket annat nu för tiden, det gör ont. Jätteont. I en vecka efteråt. 

Men det är ju så kul!!!!  


Nu har det börjat snurra i skallen igen. Fattar iinte vad det handlar om. Jo, kanske att nacken är sämre förresten. Jobbigt är det iaf.


Nu måste jag vila fingrarna och så.  


Ha en fin kväll.     

 
 
Ulrika

Ulrika

16 juni 2011 09:19

De ska blomma helt. Så gör jag iaf men undvik att ta blommor med löss på. har testat den varianten och det var ganska osmaklig ;)

Flädersaft är den godaste saften!! :)

P.s man kan frysa blommorna om man inte orkar göra saften precis när de är som finast. Frys saften i petflaskor sedan för den står sig inget. Helt hopplös på att mögla.

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

16 juni 2011 19:36

Aha, inga lusbeklädda fläderblommor alltså. :)
Det ska bli kul att testa något nytt. :)

Frysa in, check. :)

Kram!!!

 
carro

carro

16 juni 2011 10:12

Så häftigt att få göra fläder saft =) Tyvärr vet jag "nada" om hur ut slaget det ska vara ,men det ska bli skoj att höra resultatet då du gjort saften =)
Hoppas du mår bättre idag ...kramen

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

16 juni 2011 19:34

Jo då, jag har fått hjälp med att ta reda på hur mycket utslagna de ska vara, så fläderblomsaft ska det bli!!! Jag ska tala om sen hur gott det var. ;)
Idag har jag ont som fanken, men mår lite bättre mentalt. Ny dag, ny styrka. :) Med mycket hjälp av er.

Kramar!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards