Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Funderingar

Av Anna - 30 maj 2011 21:57

Jag är en sådan där riktig funderare. Jag tänker nog för mycket ibland tror jag. 

Just nu funderar jag mycket på Lillen och hur han har ont emellanåt. Det gör mej så himla ont att det är mitt fel. Krasst sett.


Sedan funderar jag på hur en del människor verkligen kan krypa under skinnet på mej. Människan på forumet som exempel. Anklagar till höger och till vänster, vi knarkar, vi är dåliga föräldrar, vi köper knark på stan, alla som äter tabletter blir missbrukare osv osv. Jag kände hur arg jag blev! Jag blev så himla arg på hur denna människa kan kasta ur sig detta. 

Sedan, som ni märker, så ältar jag en smula.   Det är jag ganska bra på. Himla onödigt. Fast det är bättre nu, jag var mycket värre förut. 


Jag har lärt mej mycket av att vara så här sjuk så här länge. Jag har blivit ganska cynisk. Men även så har jag blivit bättre på att visa mina känslor, när jag tycker om någon. Sedan har jag ju alltid varit väldigt ärlig, på gränsen till FÖR ärlig, men nu kan jag vara lite mer smidig med det. Ibland är det bättre att hålla tyst, än att säga ärligt vad man tycker.

Men om jag säger något, så menar jag det! Annars håller jag tyst. Så är det ju.

Jag tackar min svåra sjukdom för att jag faktiskt har förändrats till det bättre på många sätt.

Känns bra att kunna känna en viss tacksamhet över att ha en svår sjukdom, på vissa sätt iallafall. 


Varför i hela friden skriver jag om det här?

Inte en aning!   


Har väl för lite att göra eller så. He he.     

 
 
carro

carro

30 maj 2011 23:12

Jag me...är en funderare av stora mått sett ...på gott & på ont så klart.
Jo ,stackars våra barn ,som har fått dessa kassa gener vi gett dom.
men som min dotter sa :
"Mamma, det gör inte något att vi fått dina dåliga gener, vi har fått dom bra också & hade vi inte fått dom dåliga,då hade vi nog inte sett på andra människor som vi gör,då hade vi nog vart mer fördömande"
OCh Jo Anna, hon har sant i det ,lika kommer nog dina barn att vara.
Min läkare,är även läkare åt mina syskon & min pappa ...Han brukar tala om för min pappa ( och även mamma då hon levde ) vilka kassa gener dom för vidare till oss ungar...hahaha...
Ja säger min pappa :
"Hade dom vart yngre & jag med då hade jag nog fått dåligt samvete ,men nu förstår jag att jag inget kan göra åt det"
Och det är samma sak för dej.
Så istället så får du försöka göra det bästa för den lilla killen,
Inte dalta, inte klema bort,men mycket kärlek ,mycket omtanke & mycket värme.
Och ändå mycket "bry sej om " men på rätt sätt ,& det tror jag redan du gör.
Det är bara ditt samvete som talar,men jag tror det är gott.
kramen från en annan funderare

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

30 maj 2011 23:45

Tack kära vän. Det är så lätt att prygla sig själv över det faktum att man nedärvt sådan skit på sitt barn.
Det känns ändå ganska bra att vi vet hur det är nu. Att han får en bättre start i livet än vad jag fick, eftersom ingen visste något då.
jag anstränger mej för att inte överbeskydda, men det är ju inte alltid lätt, med en sladdis och allt. :)
Kärlek har jag att slösa med, så det ska jag göra!!! :)

Kramar!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards