Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Blir lite rädd, arg och ledsen, samtidigt.

Av Anna - 29 maj 2011 22:40

Mest ledsen.

Varför finns det alltid människor som bara vill ha rätt i alla lägen? Verkligen i alla lägen. 

Besserwisser. Jo då, det är ett bra ord för sådana människor. 

De tänker inte så långt, tror jag. Att det de säger kan göra andra illa, göra andra ledsna. 

Få förståelse för att man har ont dygnet runt är inte alltid lätt, men emellanåt är det riktigt svårt. 

Jag vill verkligen inte ha ömkan, och förståelse kanske är för mycket begärt, men kanske lite, ja, vad ska jag säga, någon slags känsla av tilltro? 

Asch, jag ibland får man kontakt med människor som bara är för mycket. Som slår ner på det som är känsligast. Vardagen med kronisk smärta kan bli så himla laddad. När det brinner i kroppen av smärta kan det vara svårt att bita ihop. 


Men men, nog om det!


Åkte iväg med husvagnen igår för att sova hos vänner. Inte långt bort, men ändå sova i vagnen och lite äventyr!   Lillen tycker det är så spännande, han minns ju inte riktigt vår semester förra året. 

Tyvärr hade jag riktigt svårt med sängen, den som funkade skapligt förra året.   Något måste göras om jag ska klara av en veckas semester i vagnen. Nog för att jag visste att jag blivit sämre sedan i höstas, men att det var så pass.... Asch.   


Nu blir det lite mera surfa, om jag klarar av det, har så himla ont i ryggen. Sitter inte optimalt vid datorn tyvärr. 


Kram alla!!

 
 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

29 maj 2011 23:27

Mmm..har också svårt för sådana som tror och tycker att de har rätt jämt, inte lyssnar och man kan ju faktiskt inte alltid skylla på sin sjukdom. Tycker också illa om folk som tycker att jag har det alltid värst, så kom inte här och gnäll...typ.

Husvagn...det har vi funderat på :) Men jag är så "bekväm" av mig så ska vi ha någon så får det bli en stor och dyr med riktig säng bla bla...så det blir nog ingen. Drömmen ändå vore att ha en villavagn vid kusten, lite blandning mellan stuga och vagn så där.
Men det är trist när det inte funkar :( Det finns ingen variant av tryckavlastande bäddmadrass som man kan använda tror du? *funderar och spekulerar lite bara*

Hoppas att du får sova i natt, ska själv snart göra ett försök.

Kram kram

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

29 maj 2011 23:44

Ha ha, jo vi har ju en sådan typ av husvagn, med säng. Jag behöver bara få upp benen och huvudändan, det ska jag väl klara av tror jag!! :-D
Jag kan inte lägga mej än, kan bara sova fem, sex timmar, så jag lägger mej inte innan ett. ;)

Kramar!!!

 
Ulrika

Ulrika

29 maj 2011 23:35

Det värsta av allt är nog att bristen på empati kommer från personer som lever med samma sjukdom. Man får helt enkelt försöka tänka bort de där kommentarerna. Jag vet inte om jag ens vill vara delaktig i det där längre. Känns inte bra alls och av just samma anledning så slutade jag hänga på de forum jag först kom i kontakt med även om de gav mig mycket till en början.

En bra madrass behöver du ha i husvagnen så du fixar semestern. Kan man inte få låna av typ hjälpmedelscentralen? De kanske inte alls bistår med sånt?

Hoppas ryggen håller. Bra med bärbar dator och en sambo som inte är lättväckt. Jag ligger alltid upp-pallrad på kuddar i sängen.

Kram kram kram du goa människa :)


http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

29 maj 2011 23:41

Jag håller med dej fullständigt!! Att det kommer från människor som lever med samma sjukdom gör det etter värre. :( Man får helt enkelt agera gås och låta det rinna av. Fast just det har jag väldigt svårt för...
Jag vågar inte skriva något alls där, av rädsla för att få människan på mej, jag mår för dåligt nu. Fast det var nära när människan i fråga slog ner på föräldrar med barn som har smärta. Hmpf... Förb****.

Jag tror inte hjälpmedelscentralen bistår med sådant, men jag kan ju höra med dom. Jag har ju fått madrass av svärfar som är medicinsk, men jag behöver komma upp med benen och huvudändan. Får fixa det på något sätt. :)

Kram själv du, härliga du!!!

 
Ulrika

Ulrika

30 maj 2011 00:45

Lägg maken i huvudändan och upp med benen på honom. Dom kallar ju oss tjejer för madrasser ibland, vänd på det påståendet eller varör inte kolla på Lidl om de inte har en sån där himla bra benkudde igen, kilformad som jag missar varje gång för att alltid tar slut så fort.

bygg en kil i trä att lägga under madrassen med ställbara lägen. Jag ser den framför mig men kan inte ge en teknisk beskrivning av utförandet. Inte sånt jag är bäst på men jag har den i huvudet...ops, nu försvann den.

Kolla runt du, någon ska väl gå att hitta. Är det alltså för att du behöver ha benen högre med stöd under knäna eller har jag missförstått dig?

Hur högt är högre? Bara lite eller ganska mycket?

Trött på kramar nu, puss puss ;)

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

30 maj 2011 00:55

Jag ska ta ett kort på min elevationssäng så får du se hur jag sover hemma.
Men du har alldeles rätt, jag vill ha benen högt, med böjda knän, sen överkroppen högt också, men inte för högt för nacken. ;) Konstigt? Ja, jag vet!!! *asg*
Foto kommer! :)

Den kilen på Lidl har jag ju sett, måste kolla!!!

Gubben kan ju iofs agera madrass åt mej, att jag inte har tänkt på det!!! Ska fråga, men jag vet inte om han går med på det. ;) :-D

Ska väl försöka sova, snart. Men inte än. ;)

Puss puss, och så!! :) :)

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

30 maj 2011 09:13

Haha, kunde inte undgå att läsa Ulrikas förslag om maken som madrass, såg det lite framför mig..."älskling, kan du sova där nere så lägger jag fötterna här, oj hamnade mina överrörliga tår i din näsa?"
Nä förlåt, sov så dåligt i natt och har en väldigt dålig humor.

Jag vågade inte heller yttra mig på forumet, vågar knappt skriva något alls för man är rädd att få mothugg av speciellt en person. Synd att det blev så.

Hoppas du fick några timmars sömn!
Kram

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

30 maj 2011 13:37

*asg* Mina tår i hans näsa!!! *asg*
Neeeeej, inte dålig humor, bra skratthumor!!!! :)

Nej, jag har varit på väg att skriva flera gånger, men har raderat igen, eftersom jag blir så heligt förbannad.
Särskilt när hon skriver om dottern som går till tandläkaren utan bedövning, och att det är vi föräldrars fel att barnen får ont. Morr morr morr.....

Det blev inte så mycket sömn, men jag delade upp den som vanligt, och har sovit en timma mitt på dagen nu också. Nödvändigt. :)

Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards