Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

FK och lite om vården.

Av Anna - 25 maj 2011 23:38

Jag blev ju sjukskriven 1 maj, eftersom FK inte kan komma fram till ett beslut om sjukbidrag inom tre månader, det har nu gått fyra, snart fem. 

Nu kan dom inte komma fram till ett beslut om sjukpenning heller. AF vill inte ta i mej med tång, jag är för sjuk. 

Jag blir väldigt trött på detta. Hur ska vi klara oss rent ekonomiskt? Nu får jag inga pengar i maj. Inga pengar alls. Socialen är det ingen idè att höra av sej till, eftersom vi har lån och skit. 

Tala om att blir behandlad som skit. Är man inte värd något alls? 


Sen har min husläkare skickat remisser till olika avdelningar, bland annat för mina fötter, knän och mina armbågar. 

Nu fick jag en lapp från Neurofysiologiska avdelningen, de ska kolla nervfunktionen i armarna, eftersom mina händer sover hela tiden. 

"Vi har minst 4 månaders väntetid, denna undersökning omfattas inte av vårdgarantin."  Eh? Nähe? Jag som i min enfald trodde att allt omfattades av vårdgarantin. 

Men asch då, jag har ju haft det här så länge, jag kan ju vänta ett tag till, det kan jag. Men jag blev bara så förvånad. 

Jag skulle verkligen behöva söka för ryggen igen också, den är riktigt illa nu. Men jag orkar inte ta tag i det just nu. Jag lär ju inte få någon hjälp iallafall. 


Just nu känner jag bara en jäkla uppgivenhet. Jag orkar inte. Jag är inne i ett jäkla skov nu, blir jättesnabbt sämre. 

Börjar till min fasa reta mej på folk som säger med ett stön att de har ont i huvudet en dag. Jag brukar verkligen inte ta åt mej och jämföra i vanliga fall. Alla är ju sig själv närmast. Men just nu så kan jag tänka; du skulle vara i min kropp, bara en minut!!! 

Så fel. Så fel. 


Jag skulle behöva städa. Jag skulle behöva klippa klorna på hundarna. Jag skulle behöva, jag skulle behöva.... 


Tur att det är en ny dag imorgon. Som jag ska fylla med något positivt. För det har jag bestämt.   

 
 
Ulrika

Ulrika

26 maj 2011 00:04

Man blir så ledsen. Snacka om att sparka på den som redan ligger.

Det måste lösa sig! Min läkarkontakt (sidan du vet), tanken är att det är sån här skit han/vi ska förhindra. Det ska spridas vilken skitsjukdom det här är till ALLA berörda parter.
Kämpa på nu!! Tur du iaf inte låter alldeles ur gängorna utan har lite gnista.

Kram

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

26 maj 2011 00:07

Jag har inte tappat hoppet än, fast det är nära nu. Gnistan finns där, men oj vad svårt det börjar bli.
Att man inte blir trodd är så tufft!! Överbevisa och försvara sej, hela tiden....
Men jag ska få det bra! Det ska jag bara.... :)

Kram och tack för att du finns!!!

 
annette

annette

26 maj 2011 01:39

hej!
men om AF anser att du är för sjuk,så är det bara be att få ett intyg på det och sen ansöker du om SJUKERSÄTTNING(sjukpension)
jag är själv sjukpensionär och AF ansåg att de hade gjort allt de kunnat,dvs uttömt sina resurser som det så fint heter.
sök på sjukersättning på försäkringskassans hemsida. idagär ingen bra dag här heller,har haft ont i hjärtat hela dagen,vet inte om det är ångest eller nåt annat.
kram

http://www.vildvattnets.blogspot.com

Anna

26 maj 2011 13:54

Jo jag har ju sökt sjukersättning, jag har varit sjuk i tretton år nu, men de har vägrat ge mej permanent sjukersättning, eftersom de har trott att jag på något sätt ska bli frisk? :/
Alla resurser är uttömda, men ändå får jag vänta... Byråkrati på högsta nivå kan man väl kalla det...

Det där med hjärtat låter inte kul, jag får något liknande, med rusningar som gör ont.
Hoppas du känner dej bättre snart!
Kram!!

 
Renée

Renée

26 maj 2011 10:06

Jag förstår om du blir ledsen men jag hoppas att din doktor har förklarat för dig att du säkerligen inte blir bättre? Man söker ju med lykta och ljus men det finns ju inget som hjälper mot EDS tyvärr... Mina händer sover oxå hela tiden, nervskador som jag får lära mig leva med... Eftersom allt är så rörligt så blir det ju så. Jag vill inte att någon ska "greja" med min kropp längre. Jag känner att det blir bara värre... Nu tar jag akupunktur och det har varit det enda som har hjälpt mig. Förr gick jag till naprapat för ryggen men sista gången jag var där så tyckte jag inte alls det hjälpte, jag är alldeles för rörlig så kotor och leder flyttas ju åt alla håll när de håller på! Du är ju säkerligen lika mjuk i bindväven och ju mer man grejar med den destå mer rörlig blir den ju...
Tror du skulle må bättre om du lär dig hantera din sjukdom, inte göra för mycket, LEVA LIVET LUGNT! Nu kanske du tycker att jag är hård men det finns inget bot... Många kramar!

http://www.vimsigamamman.blogspot.com

Anna

26 maj 2011 13:58

Nej då, du är inte hård, det är sådant jag behöver höra just nu. Jag pressar mej själv för hårt och det är så himla onödigt!!
Det är ju bara jag som kommer att få betala för det sen ju... Himla korkat!! ;)
TACK för att du säger sanningen och på ett så fint sätt.

 
Skrutten

Skrutten

26 maj 2011 10:18

Usch hur de beter sig verkligen. Själv sitter jag lite som i din sits och väntar på beslut om sjukersättning...tyst som musen. Vet ej ännu om min sjukskrivning blir accepterad fram till dec. Sitter även och väntar beslut på handikappsersättning med en handläggare som verkar allmänt snurrig och ringer flera gånger. Nu måste jag komplettera med bevis på mediciner som får som inte är högkostnadsberättigade om de ska ta med det.
Ja ja vad ska man säga. I morgon är en spännande dag om det kommer några pengar över huvudtaget. Detta är faktiskt mer skadligt för hälsan än sjukdomen i sig många gånger.

Hoppas hoppas att det går bra för dig. Att lyssna på smågnällande människor är bara retande så jag för står precis hur du menar.

kramis

http://edslivet.bloggo.nu

Anna

26 maj 2011 13:56

Men att du har det likadant?!? Fan att dom kan göra så mot människor? Människovärdet känns ju inte så högt precis...
Jag har inte fått några papper om att jag får några pengar, så det räknar jag inte med. F*n...

Skönt att du tycker likadant, det är så svårt när folk gnäller om småsaker, fast jag vill inte känna så.. ;)

Kramar!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards