Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

BH skola...

Av Anna - 25 maj 2011 22:30

He he, jag där har jag varit med min dotter och två vänner nu ikväll. Jättehäftigt att få på sej en BH som passar och håller upp behagen så man slipper värk i axlar och nacke.  


Idag har jag lidit extremt av att jag fryser. Jag fryser i normala fall, samtidigt som svetten rinner, men idag har det varit hemskt. Jag kollade till slut tempen, för jag trodde jag hade feber.... Den låg på 36,3.... Hmmm. Jag vet ju att jag har låg kroppstemperatur, men jag brukar ju ligga på 36,5 iaf.   


Jag fick en fråga här på bloggen av en man!!! Så kul!! Ja, inte att han har EDS, utan att han är just, en man.   Det är ju mest kvinnor som är på forum och bloggar, men vad jag vetär det inte mer vanligt på kvinnor än män, eller har jag fel?


Jag har haft Lillen hemma idag, som vanligt på onsdagar, men jag känner mer och mer att jag faktiskt inte klarar av det, rent fysiskt. Särskilt nu när jag mår så dåligt. Måste ta tag i det där och be om att få höja hans timmar. Men det är med sorg i hjärtat, jag gillar att ha min lille pojke hemma.  

Tyvärr är det ju så att han också börjar utnyttja att jag har ont och inte hänger med, när han förut har tagit väldigt mycket hänsyn. Det märks att han snart är tre år.   


Värken i kroppen är lite värre idag, värst är mitt högra knä. Jag tror jag blir tokig!! Höger fot kom ju som ett brev på posten också, plus att vänster sida håller på att rasa också... Men men....  

Tog nyss lite smärtstillande, med förhoppning att det lugnar sej. men man vet ju aldrig.    

 
 
Ulrika

Ulrika

25 maj 2011 23:54

Förstår verkligen att det är en sorg att inte orka ha sitt barn hemma men du får se det så att du orkar vara mer mamma de andra timmarna och vem vet, du kanske snart blir lite bättre rent av.

Att frysa känner man ju igen. Jag fryser nästan jämt och känner mig allmänt sjuk på gräns till feber, fast har nästan aldrig feber på riktigt, tvärtom. Autonm dysfunktion var ordet! Inte konstigt om det blir värre nu när du har så ont.

Hoppas du blir lite stillad i smärtan.

Kram

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

26 maj 2011 00:05

Ja visst har du rätt. Jag orkar ju vara en bättre mamma om jag inte behöver ha honom hemma, men det gör ont i hjärtat.

Jag förstod nog att det var det där du har skrivit om, autonom dysfunktion! Min man brukar retas lite med mej när jag fryser och det är över 25 grader varmt, både ute och inne. ;) Badar gör jag ju aldrig, jag fryser ihjäl!!! ;)

Jag hoppas också på en liten andningspaus i smärtan snart. Det tar på kropp och själ att ha så här ont.

Kram!!

 
Ulrika

Ulrika

25 maj 2011 23:58

Glömde en sak. Den där olycksbrodern, jag har efterlyst killar! Skicka honom till mig. Vi behöver verkligen lite kunskap hur killarna har det. Har inte lyckats komma i kontakt med en enda... bloggar är tydligen lite tjejigt ;)
Hoppas han kommer tillbaka!

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

26 maj 2011 00:02

Han lämnade ju ingen mail eller så, men jag ska försöka få kontakt!! Han kanske ser det här rent av! :)
Ja, det verkar som om blogg är lite girly. ;)

 
Ulrika

Ulrika

26 maj 2011 00:10

Det är mycket för dig nu. FÖR mycket!

Finns på bloggen och mailen om det är något. Önskar jag kunde ta bort lite av din smärta kära olyckssyster.

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

26 maj 2011 00:19

Hm, jo. Jag brukar klara av sånt här i vanliga fall. Jag är en väldigt positiv människa som lever på att alltid se det positiva i allt. Jag brukar alltid säga att de ALLTID finns något bra i all skit, men nu är det svårt att hitta det. ;)
Sen har jag aldrig haft ett sådant här svårt skov förut, det gör ju att det är tufft.
Men vad skulle jag göra utan dej och mina andra oyckssystrar?

Bamsekram!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards