Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Jösses.

Av Anna - 18 maj 2011 23:58

Vad ont jag har nu!! 

Nu när Lillen sover gott i sängen, men pappa bredvid sej och jag sitter här i soffan själv, så tror jag allt adrenalin försvann. 

För jag har nog levt på det idag tror jag. Men nu har det övergivit mej.  

Tog en rejäl dos med morfin förut, men jag får nog fylla på lite. Annars kommer morgondagen vara skit. Skit....


Nu har jag suttit framför datorn för länge också. Då får jag också ont.

Ibland hjälper morfinet, ibland inte. Ibland gör det helt enkelt för ont.


Sen gör det nog sitt till att jag fick ett brev från FK idag, där de skriver att det har fått in min ansökan om sjukpenning, som de tvingade mej att skicka in, eftersom de aldirg kan få tillräckligt med papper om sjukbidraget. Men nu skulle de bara tala om att det nog kommer ta mer än 30 dagar att besluta om det, eftersom det måste utredas först..... Utredas? Vad är det de har gjort de senaste tio åren då?

Blir så himla TRÖTT!!!! En månad till utan pengar? Hur ska det gå? Skolavslutningar, skolresor och annat som barnen får försaka. Igen....

Fan vad jag blir trött på detta.... 

 
 
carro

carro

19 maj 2011 16:41

Ja,vi hade ju i två omgångar problem med maken som också har eds, & FK...andra gången han åkte ut,ja det var det bästa som kunde hända honom DÅ,men de visste vi ju inte föräns efteråt, men att leva utan pengar är inte kul.
Att varje månad gå till socialen & be om pengar & att sedan tigga lite till för att inget räcker...nä ,fy f*n på ren svenska...
Nu jobbar han ju med mej hemma,men det är nu de...så jag förstår vad du går igenom & jag kan bara säga att jag lider med dej & din familj för de tär inte kul.
Hoppas du får bra morfin tabletter så de tar bort smärtan hyfsat ialla fall.
Mina Oxycontin funkar ju inte bara som morfin,de är ju även "lite nerv stimu" i dom ,men jag har ju även lyrican mot nersmärtorna & en hög med annat att ta vid smärt genombråtten...Men viktigast är att du ser till att få rätt medicin för ända målet så du får må hyfsat bra
kramen

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

19 maj 2011 19:09

Jag gick över från Oxycontin till Dolcontin, som är lite mer långtidsverkande. Det går ju ur kroppen i ett nafs ju!! :)
Detta med pengar är ett j*vla gissel.... Det känns i själen när man inte kan få det att gå ihop, med familj som kommer i kläm.

Jag testade Lyrica (säg vad jag inte provat) men blev inte så hjälpt av dom. Inte då iaf. Kanske ska testa igen.... Tål att funderas på.

Tack för allt stöd!!!
Kramar!!

 
Ulrika

Ulrika

19 maj 2011 22:00

Hujeda mig! Ja frustrationen över sjukvård och FK är överhängande inom våran sjukdomsgrupp. Önskar du slapp vänta och bli frustrerad. Det är helt fel det här systemet, helt fel :(

Är det rent morfin du tar? Skulle jag aldrig få utskrivet. Det är på nåder jag får det jag redan har och inget hjälper särskilt bra.

Kram

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

19 maj 2011 23:32

Ja det där med FK är ju en ständig källa till frustration och vrede och alla möjliga negativa känslor... Tänk om man kunde få vara ifred.... Ha ont utan att bli ifrågasatt hela tiden.
Ja, det vore en bra värld. :/
Jag mailar dej.
Kram!!

 
annette

annette

19 maj 2011 23:13

hej.
kikar in lite,jag har diagnoserna FAS och borderline blandannat.
kika gärna tillbaka.

http://www.vildvattnets.blogspot.com

Anna

19 maj 2011 23:28

Absolut!! Jag kommer och hälsar på!!
Tack för titten! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards