Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Glömde ju

Av Anna - 11 maj 2011 23:38

Måste ju berätta att jag födde de båda första helt utan bedövning och nummer tre med lite lustgas i slutet bara. 

Klart jag är lite stolt över att ha fått känna hur det är att föda barn, "på riktigt", men när man haft kronisk smärta så länge, känns verkligen födslosmärtor som en petitess. För mej iaf.   

 
 
carro

carro

12 maj 2011 15:12

Det kunde lika gärna vart jag som skrev det du skrev här...födde bägge mina första utan bedövning, hann inte om sanningen ska fram =) Den 3:e blev med lust gas på slutet & tja...en härlig känsla är förlossning-...man glömmer snabbt =) Då hade jag ingen diagnos, idag förstår dom mer kring varför mina barn kom tidigt osv...//Carro

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

12 maj 2011 17:52

Ja bara det faktum att man har sin diagnos och vet vad som gäller nu, gör livet så mycket lättare!!
Ha en fin dag!! :)

 
Skrutten

Skrutten

12 maj 2011 17:15

Ujjj ujjj det lät inte så värst roligt utan bedövning. Själv födde jag min första 1992 och hade precis samma problem som dej. Hon ville ut redan i v 20, jag hamnade på Bricanyl och sängläge. Sen slutade det med att de plockade ut henne i v 38 då hon låg i säte. Min son föddes året därpå och växte dåligt, eller rättare sagt stannade i växten och plockades ut i v 40 pga dåligt med fostervatten och gavs 3 månader att leva. MEN.. se där hade de fel...problem har det varit , javisst men idag vet jag ju varför, han har även eds han med.

Sen tordes jag inte bli med barn igen men idag gör det inget utan jag njuter fullt av dem.

http://edslivet.bloggo.nu

Anna

12 maj 2011 17:46

Det verkar vara återkommande för EDSare.
Men jag blir så himla glad när din lille kille lever och finns idag, när han bara gavs tre månader!!!

Sedan valde jag nog lite själv att vara utan bedövning, det gick fort och var ju bara tillfälligt. :)
Kram!!

 
Skrutten

Skrutten

12 maj 2011 20:20

Jag skulle nog aldrig våga vara utan bedövning. Du måtte vara jättestark och modig som gjort det två gånger dessutom. Bara att lyfta på hatten för dig.

http://edslivet.bloggo.nu

Anna

12 maj 2011 20:55

Nej det är absolut inget att lyfta på hatten för!!
Jag är varken stark eller modig, jag ser bara den smärtan som något naturligt och något jag fick något fint för. Och en smärta som skulle gå över, till skillnad från mina nervsmärtor.
Så enkelt var det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards