Direktlänk till inlägg 24 juni 2011

Midsommar

Av Anna - 24 juni 2011 23:18

  Maken och dottern klädde vår egna midsommarstång.  

   Gick ut i skogen och plockade blommor och då hittade vi även....

   Mums!! Det blev smultron och mjölk för mej och Lillen när vi kom hem. 

   Bajspåsar är bra att ha till mer än bajs, för....

   När man är ute i skogen och hittar en massa smultron så kan man ju lägga dom i en sådan.   Bajspåse alltså. Sådana man brukar ha bajs i.   

Tur att det egentligen bara är vanliga plastpåsar, men jag känner så himla många som nästan kräks när jag berättar att jag plockar både bär och svamp i dom.  


Hoppas ni fick en bra midsommardag. Jag har haft en jättejobbig dag med mycket smärta och så givetvis fick jag en dag med sådan där oändlig trötthet som jag får ibland. Tur att man har förstående familj.


Regnar gör det, men det började inte förrän vid halv sju.


Vi har plockat nya fläderblommor och satt ny saft. Det blev dryga tre liter av förra satsen, nu blir det nog det dubbla.

Den var jättegod kan jag jag tala om!    


Ha en bra lördag nu också! 

 
 
carro

carro

25 juni 2011 01:09

Först och främst..UNDERBART fina bilder =) Hahaha...jo dom tänker väl "bajspåse med bär i"...men tja ,du har ju ändå tvättat ur på sen innan....Nä skämt å sido, men det finns ju faktiskt NYA OANVÄNDA påsar som folk verkar glömma bort =)
Minns då jag bodde hemma, man plockade blåbär, smultron ,vildhallon, stenar & diverse andra fynd i dom där påsarna, för man hade ju ändå lix minst två i fickan eller runt kopplet =)

Hoppas du får en underbar natt & att tröttheten mildrats för dej imorgon.

Stor kram från "Skogen" i Norr

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

25 juni 2011 22:14

Ja, visst är det häftigt att folk blir äcklade av dessa påsar, som faktiskt är vanliga plastpåsar, bara svarta. ;)

Visst är det härliga bilder, jag köpte ny kamera i våras och är så nöjd. :) Jag älskar att fota, jag önskar jag hade råd att köpa en systemkamera. :)

Massa kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards