Direktlänk till inlägg 24 juni 2011

Kul....

Av Anna - 24 juni 2011 00:16

Vi bor i ett en och en halvplanshus.

Vi har vardagsrummet på övervåningen och toa, sovrum och kök på bottenvåningen.

Alltså måste jag gå upp och nerför trappor ganska många gånger per dag. För tv:n är ju mitt sällskap om dagarna, måste jag erkänna. 

Nu skulle jag gå ner på toan bara. Tror ni inte knät kraschade på vägen ner!!!  

Ja, inte helt och hållet, men jag har lösa broskvitar som flyter omkring i ledvätskan hela tiden, på grund att min artros.

Nu har det antagligen lossnat en stor bit som sitter i själva leden och ploppar omkring när jag går.

Inte bra... Inte bra alls.  

Lagen om alltings jävlighet säger ju att detta hände för att vi ska till fjällen på måndag. Antar jag.

Inte för att vi tänkt att gå så mycket, även om jag vill, för familjen får rätta sej efter mitt handikapp.

Men lite hade jag nog tänkt att gå. Faktiskt.

Och jag har inga bra knäortoser. Och tiden till ortopedtekniska är inte förrän i augusti.

Ja. Varför ska man få vara glad? Det är en lyx få förunnat.


Detta får mej att ännu mer glädjas åt det man har som är bra. Man ska inte gå ner sej i skiten, utan glädjas åt det man faktiskt har, som är bra. Det är jätteviktigt. (Det märks inte att jag försöker övertyga mej själv nu va? )


Asch, det är som det är. Bara att gilla läget och ta det lugnt. För något sjukhus åker jag inte till....


Jag har ju fått en till grej som är ny. En slags knöl i bröstmuskeln, eller om det sitter djupare, jag vet inte. Ont gör det iaf.

Det är ett gammalt problemområde, nästan. Jag avvaktar, som vanligt. Orka.   

 
 
Ulrika

Ulrika

24 juni 2011 00:59

Men usch och fy :(

Du får köpa dig en stor rulle tejp och tejpa knät ordentligt om du ska gå:http://www.fothalsan.se/fotskada/podoshop_tajpkne.html

Den där knölen MÅSTE du ta tag i!

Övertyga sig själv genom att upprepa sig många gånger är en bra taktik som faktiskt fungerar. Det kunde alltid varit lite värre du vet så man får vara glad för det lilla ;)

Kämpa på vännen <3

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

24 juni 2011 01:05

Hehe, tejpen är redan inhandlad vettu, jag var förutseende den här gången. ;) Det ska tejpas och sen ska det vandras, så det så!! :)

Den där knölen ja... Den gör mej lite nervös faktiskt, och jag är inte lätt att få nervös... Jag avvaktar lite och ser om det går åt rätt eller fel håll. Jag vill inte ens tänka tanken på vad det kan vara... Suck.

Den där strategin om att upprepa saker kör jag med hela tiden, märkte du inte det? ;.D

Jag är inte rädd, jag kan flyga. Jag är inte rädd, jag kan flyga a`la han i Sällskapsresan som jag glömt namnet på nu. Typiskt när jag skulle va lite rolig. ;)

Kämpa på du med, och tack för att du orkar tänka på mej i din egen röra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards