Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Besviken....

Av Anna - 20 juni 2011 23:23

Det var ett upprop på ett forum där det ska vara en träff här i närheten, med EDSare i området. 

Jag villl ju självklart åka dit, det skulle vara så himla kul att få träffa någon annan med EDS.

Det verkar som om de andra känner varandra redan, och har träffats förut. Det är ju jättekul, men då vet jag inte....


För det första gillar jag inte att sitta på fik. Jag gillar inte att vara i stan. Sedan har jag Lillen att hålla reda på, för min man ska lägga plattor här hemma, och kan inte ta hand om Lillen då. 

Här hemma kan ju Lillen göra mycket på egen hand, men kära nån så han kan bete sej när man kommer bort!!

Han är min älskling, så klart, men han har ju börjat utnyttja det faktum att jag inte kan röra mej så fort. Han springer ifrån mej, slänger sej ner på backen och vrålar när han inte får som han vill, osv.....


Jag har försökt att bjuda hit de andra på en fika, men jag har inte fått svar än.

Det är nog lika bra att strunta i det där. Det är ingen som vill komma hit ändå, jag är van. Det är få som vill vara ute på landet nu för tiden. De gnäller över att det är långt hit, fast det egentligen är längre genom stan. 

Jag orkar inte med att bli besviken. 

Struntar nog i det. 

 
 
carro

carro

20 juni 2011 23:44

Om jag kunde skulle jag Ännu bo i vårt hus på landet, både jag & maken ÄLSKAR att vara på landet, men tja ,nu har vi gjort det bästa av situationen...Men många gånger...det minns jag med då vi bodde på landet, så tyckte många att "det var närmare för oss till stan än från stan till oss"...öhh...var gick den matten ihop ?? Nåja, trist att bli så besviken, men hoppas det ordnar sej på något vis för dej / er så du kan träffa brudarna , jag hade mer än gärna vart med om det vore närmare ...kram från Norr

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

20 juni 2011 23:57

Ha ha, ja den matten fattar inte jag heller, men har hört den många gånger också tyvärr!! :-D

Nja, jag mår så dåligt nu, och då får självförtroendet sej en törn också. Jag tror ingen vill träffa mej nu, för jag är så himla trist.

En jättekram till dej, du stark kvinna.

 
Ingen bild

Famse

21 juni 2011 08:06

Men du är ju inte trist, älskade du! kram

Anna

21 juni 2011 14:10

Ha ha ha, nja, njo, det är jag allt ibland. ;)
Fast i ditt sällskap så kan man ju inte vara annat än glad och rolig ju!!! :-D

Massa kramar!!

 
Maddo

Maddo

21 juni 2011 10:21

Nu tänker jag skälla på dig! SLUTA!!!! Börja tro på dig själv kvinna! Det finns inga andra tillfällen som jag kan uppskatta föräldrar såsom när de väntar ut sina barns aggressioner (slänger sig på marken ex) och när de lugnat sig säger föräldern lugn; Är du klar nu?
Oftast följer ett till utbrott. Ignorera. Återigen "är du klar nu?" "bra, då går vi" Det är en bra förälder. man har inte nekat barnen att vara arga, man har bara inte gett det någon energi eller uppmuntran. Tänk Cesar! ;)

Summan av kardemumman; ÅK! Går det åt helvete? ÅK HEM! "Man ångrar bara det man inte gjorde!" säger ordspråket. Ta dig en fundilerare på det ;)

KRAAAAM!!

http://blogg.dreammaddo.se

Anna

21 juni 2011 14:04

Tänk om jag hade lite av ditt sunda förnuft, älskade vän!!! :)
Jag gör ju precis som du skriver, nästan alltid, men det är så himla svårt...
Jag ska börja tänka mer Cesar med Lillen också, du har alldeles rätt. :)

Du är bäst!!
Kramar, pussar och allt!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards