Direktlänk till inlägg 3 juni 2011

Vad är det för fel.

Av Anna - 3 juni 2011 00:22

Ja, egentligen vet jag ju, men det är bara jäkligt tungt just nu.


Jag blir väldigt nere emellanåt, depression alltså, och jag blir så trött på mej själv när jag hamnar där.

Sen blir jag så himla superkänslig för vad andra säger och gör då.


Det var ju en på ett slags forum jag är med i som kastade skit omkring sej  både till höger och vänster, men en del av vad h*n skrev blev jag så ledsen över.

Att barn som har ont hos tandläkaren och vid olika sjukhusbehandlingar beror på föräldrarna. Att det är föräldrarnas fel att barnet får ont, för att de inte förberett barnet ordenligt. För dennes barn kunde minsann gå till tandläkaren och laga hål utan bedövning!

Att detta gjorde mej så upprörd beror ju mest på att min lille kille fick ta blodprov när han hade åkt ambulans till sjukhuset, och just då var jag stolt över hur bra det gick, och hur jag skötte situationen.


Men när man mår skit, så behövs det ju inte mycket för att självförtroendet ska åka i botten igen. 


Den här människan är ju inte ens värd att lägga ett uns energi på, för h*n uttryckte sej verkligen jätteplumpt och konstigt, men ändå tar jag åt mej. Korkat.


Sen är det en del som händer i helgen som eventuellt kan bli väldigt jobbigt känner jag, det gör ju det hela ännu mer tungt. 


Carpe diem. (Ska försöka iaf)   

 
 
Ulrika

Ulrika

3 juni 2011 01:44

Jag är ju mer den arga typen men förstår att många tagit illa vid sig för det var hemskt dumma grodor som hoppade ur den kvinnans mun. Jag rent ut sagt tycker extremt illa om den typen av personer.

Fånga du din dag och ta det lugnt med din själ. Efter regn kommer sol. Ner under ytan och upp igen. Ska tänka på dig lite extra.

Du är så god och rar <3

http://intebarasjuk.wordpress.com

Anna

4 juni 2011 07:30

Jag brukar också vara den arga typen :) men ibland vet du, det bara inte går... Jäkla människa, men nu är den människan ute ur mitt huvud, så är det. :)

Jag är på väg upp nu, jag klättrar frenetiskt, jag är på väg! :)
Mycket tack var alla goa ord här och på forum.

Tack för positiv energi, den behövs.

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

3 juni 2011 09:27

Alla dessa berg och dalbanor, fy tusan vad jobbiga de är. Ibland så tror man att man verkligen har hamnat i en depression och det räcker med ett enda litet ord för att man ska bryta i hop man ligger där i en liten hög, och ibland så är man nästan galet glad istället. Men jag tror att det är något som hör till när man lever med ständig smärta, men jag vet inte.

Den där människan du pratar om, har inte alla hästar i stallet, det kändes som om "jag har det värst, jag vet mest och bäst så kom inte här och säg något annat". Avskyr när inte folk kan ta till sig andras situation!

Till något helt annat. Tatuerade mig igår, så nu sitter jag här nervös som *svordom* och hoppas att jag har tur så att det läker bra. Och tänk vilken skillnad det är på smärta och smärta, att sitta några timmar under nålen är ju "a pice of cake" jämfört med att ha ont jämt. Ja det känns ju knappt, var lite orolig för det eftersom det var 12-13 år sedan sist. Ja ja, en parantes bara.

Vad du än ska göra i helgen så hoppas jag att det går bra!

Ta hand om dig!
Kram

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

4 juni 2011 07:27

Jag säger som du, dessa berg och dal banor är skitjobbiga, men jag antar att man får leva med det. :)

Den där människan är nog inte frisk som sagt, men vissa saker hon sa blev jag så himla arg och ledsen över. Totalt empatilös....

Men vad kul med tatuering!! Kan jag få se den på bild sen eller? Jag håller tummen på att den läker fint och håller färgen. Åh vad kul!!! :)

Idag ska jag har roligt, det har jag bestämt. :)

Kramar!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards