Alla inlägg under augusti 2011

Av Anna - 1 augusti 2011 23:18

Inga problem än, utom det här faktumet att jag har lite kryp i kroppen. Det går ju över om ett par dagar, det vet jag, men oj vad ont jag kommer få innan dessa dagar är över....  


Det skrämmer mej en smula att min nacke är så illa att det sticker konstant i fingrarna i vänster hand. Höger hand gör bara ont. 

Men den där nacken alltså.... Vill verkligen inte ha mer problem med den!!!


Min rygg sen då, svanken och ner till skinkorna. Aj aj, och jag är sämre än någonsin nu, inte bra. 

Jag tänker på sövningen på torsdag. Hoppas verkligen att de handskas varsamt med mej och gör som jag ber dem, annars kan det sluta med ryggskott, eller värre. 


Sen alla andra smärtor... Fötter, knän, höften,  axlarna, armbågarna, handlederna, fingrarna, magen, hjärtat, revbenen. 

Fy vad hemskt det är när man räknar upp det så där.... Det brukar jag inte göra, jag blir bara deppig... Och det där är inte ens hela listan..... Suck.


Ja ja, inte måla f*n på väggen nu, även om det är lätt gjort. 


Var ute och gick i sakta mak förut med maken och hundarna. Solen hade gått ner och det började bli mörkt.

Helt vindstilla, vi hörde en räv skrika, syrsor i mängder och hästar och får prata med varann. 

Vi bor bara så himla bra!!!  

 

Av Anna - 1 augusti 2011 20:30

Ja nu är det inte en jättestor grej, men om jag nu ska göra som alla andra, så är det väl bra att göra något särskilt. 

Jag har alltså slutat röka. Jätteskönt. Igen. Visst är det lite svårt också, men så himla skönt.  


Nu gör jag det utan några hjälpmedel, inga tabletter, inget tuggummi, ingen snus eller annan skit.

Då blir jag istället lite så där, att jag inte kan sitta still. Har svårt för att bara sitta och glo.

 Inte bra alls när man har EDS och en kropp som faller sönder. Men det är bara ett litet tag, sen lugnar det ner sej. 

  Fast idag så har det blivit för mycket, det ska erkännas. Alldeles för mycket. Så nu har jag jätteont. Överallt.

Men det är ett litet pris att betala för att få vara fri från den där skiten. 

Inte sant?  


Nu ska jag duscha bort lite av all svettlukt och all smuts som jag samlat på mej idag.



Av Anna - 1 augusti 2011 00:26

Underbar, mysig och hemsk, allt samtidigt. 


Fått umgås lite med min stora kille, han var här och jobbade lite. Härligt att få träffa honom.  


Sen har jag, korkad, i vanlig ordning, gjort en massa annat också.

Plockat 10 kg krikon som jag sen satt och kärnade ur. Kuuuuuul.  

Det ska göras vin av dom, och det behövs tio kg till.... He he. Tillgången är det inget fel på, vi har massor, men det är allt lite arbete..... Men kul, samtidigt. Gott ska det väl bli också, hoppas jag. 


Imorgon börjar Lillen på förskolan igen, han har varit hemma sedan midsommar! Kära nån, hur ska det gå? För mej alltså?  

Det ska bli skönt, samtidigt som det ska bli så tomt och konstigt. Men han behöver det, och jag behöver det.

Vi pratade om det idag, och han verkar se fram emot det, tror jag. Han ska "jeka tatto" och så. Leka med traktorn alltså, som vanligt.      


Tränade N den store grå på apportering av död fågel idag. Han har bara apporterat dummys förut, men det här tyckte han var väldigt kul, och han fattade direkt! Himla kul!!   Tänk om jag kunde klara lite sådant med honom? Lite träning? Det vore helt underbart. 

Fast nu kan jag ju knappt gå, så det är nog för mycket begärt.   

Ja ja, det kanske blir bättre. 


Nu har jag rejält ont, men det är ju priset jag får betala för att göra något kul, och samtidigt lida av konstant sömnbrist. 

Blir kanske bättre när jag får chansen att sova en stund mitt på dagen. 


Från och med imorgon är det rökstoopp som gäller också.   Jag har lovat att sluta röka den 1 augusti,och då är det ju bara att göra det, inte sant? Så, nu röker jag de sista jag har, sen får det vara bra. Det ska bli skönt, jag slutade i 7 månader förra året, och det var så otroligt skönt, men var så dum att jag började igen. Men, nu nya tag! Det är ju en win win situation som man säger på engelska.   


Nu blir det till att kolla på tv en stund till, sen försöka sova.   


Ha det gott alla!   

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards