Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Dag 1

Av Anna - 1 augusti 2011 20:30

Ja nu är det inte en jättestor grej, men om jag nu ska göra som alla andra, så är det väl bra att göra något särskilt. 

Jag har alltså slutat röka. Jätteskönt. Igen. Visst är det lite svårt också, men så himla skönt.  


Nu gör jag det utan några hjälpmedel, inga tabletter, inget tuggummi, ingen snus eller annan skit.

Då blir jag istället lite så där, att jag inte kan sitta still. Har svårt för att bara sitta och glo.

 Inte bra alls när man har EDS och en kropp som faller sönder. Men det är bara ett litet tag, sen lugnar det ner sej. 

  Fast idag så har det blivit för mycket, det ska erkännas. Alldeles för mycket. Så nu har jag jätteont. Överallt.

Men det är ett litet pris att betala för att få vara fri från den där skiten. 

Inte sant?  


Nu ska jag duscha bort lite av all svettlukt och all smuts som jag samlat på mej idag.



 
 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

1 augusti 2011 21:13

Ja du gör det för en god sak, får extra ont. Duktiga du att klara det utan hjälpmedel, det kan var hur jäkligt som helst har jag förstått..själv har jag aldrig rökt, inte ens feströkt, så jag kan inte uttala mig.

Men jag hejjar på dig härifrån!

Men försök ändå att ta det lite lugnt snälla.

Kram kram

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

1 augusti 2011 23:18

Kära vän, tack för ditt stöd.

 
sus

sus

1 augusti 2011 22:03

Va duktig du e ;) usch ja,,jag e oxå slav under nikotinet,,,ska nog försöka följa ditt exempel..Men inte idag " skrattar, kram

http://dusisus,bloggplatsen,se

Anna

1 augusti 2011 23:16

Ha ha, det där "inte idag" känner man igen du..... ;)

Jag gjorde som jag gjorde förra året, då jag hade uppehåll i sju månader.
Jag bestämmer ett datum ganska långt fram, minst en månad.
Sen bestämmer jag bara, då ska jag sluta, och det går! :)
Ja, för mej alltså.... ;)

Hoppas du kommer dit du också en dag.

Kram vännen.

 
anna e

anna e

1 augusti 2011 22:05

Så duktigt av dig! Det gäller när suget kommer att tänka att man inte vill tillbaka... Snart 3 år sedan jag slutade snusa och jag kan ännu känna längtan efter en snus. Var sååå nära när vi var på bio och alla andra köpte godis att jag skulle ha köpt min dosa, eftersom jag inte äter snask. Men jag behärskade mig. Har dock "tjuvsnusat" ett par gånger hos min syster som jag lurade att börja snusa för snart 7 år sen. Senast jag var hos henne så tog jag efter maten och åh, det var som om jag aldrig slutat... skrämmande att det kan sitta i efter så många år utan. Inte ens det där första illamåendet man kan få... Så det är otroligt lätt att fastna. Men håller tummarna för dig <3

http://www.annasdrom.blogg.se

Anna

1 augusti 2011 23:14

Jag verkar inte har förmågan att bli rent fysiskt beroende av något alls. Inte nikotin, inte morfin inte något.
Men den där vanan alltså!! Herregud vad man gör mycket av gammal vana, skrämmande... ;)
Så jag förstår dej precis, det kommer nog sitta i länge.
Håll tummarna! Men jag räknar med att det ska gå bra. :)

Kramar!

 
Ingen bild

Ann

2 augusti 2011 09:06

Heja,heja,heja.

Kram

Anna

2 augusti 2011 11:46

Tack! :)
Det går jättebra än så länge.
Inga problem.

Kram!!!

 
Ingen bild

henny

3 augusti 2011 11:44

Starkt gjort att sluta trots att livet är så tufft i övrigt!!!Imponerad! Själv slutade jag röka för 15år sedan, vågar fortfarande inte prova röka, tror jag skulle åka dit tvärt...
Nu skulle jag borda ta tag i vikten men gömmermej bakom att "jag har det så tungt" "orkar inte ta tag i det", "maten är mitt enda kravlösa nöje" och så vidare:P ...lycka till och bra gjort!!!

Anna

3 augusti 2011 18:52

Jag tar rökningen och vikten samtidigt faktiskt. Som gammal anorektiker är det viktigt.
Felet är att det lätt går överstyr ,med maten.

Men det får gå som det går. ;)

Kram!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards