Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Anna - 8 augusti 2011 23:04

Det blev en promenad med dottern och hundarna till slut! Helt underbart att komma ut i skogen, även om det gick sakta och  jag fick ondare efter.  


Jag gick en liten annan väg idag, jag brukar inte gå den eftersom man måste gå igenom en av grannarnas trädgårdar.

Men idag kom jag inte igenom där jag brukar gå, det var fullt med brännässlor där. (Kära nån var det så länge sen jag gick där?)

Men jag hittade två otroligt vackra buskar med helt underbara blommor! Någon som vet vad det är?

         Den ena växte mitt ute i skogen, där ett hus stod för drygt hundra år sedan, och den andra vid ett av de gamla torpen här. Jag blev glad i hela själen när jag så de här färgklickarna! Lite larvigt kanske, men jag kan bli så himla glad över hur naturen fixar.  


När maken kom hem fick jag hjälp med att flytta kycklingarna in till de stora, i en liten fålla, så de får vänja sej vid varandra. 

Det gick bra, även om det var lite stressande för de små.   Men de får det så himla bra där inne sen, mycket plats och en duktig tupp som skyddar dom.   Skönt att få det gjort. 


Sen tog jag in tvätten som hängt på altan i tre dagar nu, jag har inte klarat det förut. Tvättade en maskin till. Och fy f*n varför skriver jag om detta?????   Asch då. 


Men jag bara måste dela med mej av min älskade lille kille! Han fick använda vattenslangen och en trasa för att tvätta sin "bil" idag. Tänk vad lite som behövs för att göra en liten kille lycklig? 

     

Nu blir det att sitta tillbaka en stund innan jag kollar in lite bloggar, min rygg är inte bra. 


Ha en fin kväll!  

Av Anna - 8 augusti 2011 10:36

Jag borde göra mycket, men jag tror det får vänta.

Ni vet, sånt där vardagligt. 

Städa, tvätta, röja...

Har inte orken och sen har jag så himla ont.


Magen är bättre, men inte helt okej än. Fast det är skönt att det går åt rätt håll kan jag tala om! Jag pallar inte riktigt med att få ont på ett nytt ställe, hjärnan får fnatt på något sätt. 

Men men, nu är det ju bättre, så det ska väl ordna sej.  


Tänkte försöka komma ut i skogen en sväng idag. Jag VILL!!! Om jag tar det försiktigt och går långsamt så ska det nog gå tror jag. Jag måste fylla på batterierna lite, och det gör jag bäst på min stubbe i skogen.  


Nu blir det en liten vilostund innan dagen fortsätter.


Ha det gott!    

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards