Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Dagens

Av Anna - 8 augusti 2011 23:04

Det blev en promenad med dottern och hundarna till slut! Helt underbart att komma ut i skogen, även om det gick sakta och  jag fick ondare efter.  


Jag gick en liten annan väg idag, jag brukar inte gå den eftersom man måste gå igenom en av grannarnas trädgårdar.

Men idag kom jag inte igenom där jag brukar gå, det var fullt med brännässlor där. (Kära nån var det så länge sen jag gick där?)

Men jag hittade två otroligt vackra buskar med helt underbara blommor! Någon som vet vad det är?

         Den ena växte mitt ute i skogen, där ett hus stod för drygt hundra år sedan, och den andra vid ett av de gamla torpen här. Jag blev glad i hela själen när jag så de här färgklickarna! Lite larvigt kanske, men jag kan bli så himla glad över hur naturen fixar.  


När maken kom hem fick jag hjälp med att flytta kycklingarna in till de stora, i en liten fålla, så de får vänja sej vid varandra. 

Det gick bra, även om det var lite stressande för de små.   Men de får det så himla bra där inne sen, mycket plats och en duktig tupp som skyddar dom.   Skönt att få det gjort. 


Sen tog jag in tvätten som hängt på altan i tre dagar nu, jag har inte klarat det förut. Tvättade en maskin till. Och fy f*n varför skriver jag om detta?????   Asch då. 


Men jag bara måste dela med mej av min älskade lille kille! Han fick använda vattenslangen och en trasa för att tvätta sin "bil" idag. Tänk vad lite som behövs för att göra en liten kille lycklig? 

     

Nu blir det att sitta tillbaka en stund innan jag kollar in lite bloggar, min rygg är inte bra. 


Ha en fin kväll!  

 
 
Jenny

Jenny

9 augusti 2011 00:29

Låter som en Bra dag !
Tänk så fina blommor detfinns .
Hahhah Lillkillen är en riktig Grabb .Precis som min fast han är nu 15 bast och står med slangen på moppen ;))
Hoppas du får sova gott ,själv har jag djävulsk värk i höger bäckenled och benet ,satt på Pilates bollen och har förlorat mera muskler nu på Höger benet ....Inte kul men jag tror det är en nervi käm sedan förlossningarna ,för tok värk i magen också ..Eller så är det Nervsmärtan som är i skov igen :(
Nu blir jag avis Kycklingar så gulligt ! japp en tupp är bra ,det har jag med (min Man) hahhah
Kram

http://tasshuset.blogspot.com

Anna

9 augusti 2011 00:39

Ja du, jag har ju en grabb som är 19 också, men han har aldrig varit intresserad av sånt. :)

Det låter inte kul det där, nervsmärtor är skit!!!! Och min mage är just nu i uppror, ihop med allt annat.... Inte kul alls...

Ja mina kycklingar och höns, de är så himla roliga att ha! Har hållt på i tjugo år snart, så jag kommer nog hålla på ett tag till. :)

Kramar och krya på dej!!

 
carro

carro

9 augusti 2011 01:58

Ja denna underbara "moder natur" ,vilka tjusiga blommor, man blir glad i hela själen av dina bilder =)

kram från en sjukhus säng i norr

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

9 augusti 2011 23:18

Tack! :)
Jag blir så himla glad själv av mina bilder, jag älskar naturen! Tänk vad hon kan göra, moder natur! :)

Jag håller tummen för dej och tänker på dej där du ligger nu.

 
Ingen bild

henny

9 augusti 2011 06:59

Hej Anna, länge sen sist...fortfarande utan lap top...suck
Blomman heter stormhatt och är rejält giftig, kan vara bra att veta....det är en riktigt gammal klassiker, har den odlad i min trädgård, så himla fin!

Anna

9 augusti 2011 23:13

Nej! Vad trist! Jag är lite kär i min laptop tror jag, helt otroligt skönt att kunna sitta med datorn i knät... ;)

Jaha, är det så den ser ut, stormhatten!! Ett stort tack för det svaret! :)
Den är så himla vacker, skulle vilja ha i trädgården, men vågar nog inte med barn och djur överallt. ;)

Hoppas du snart får din laptop.

Kramar!!!

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

9 augusti 2011 09:40

Hehe, jag kan inte svara dig på vad det är för blommor för jag är urkass på det. På min blogg så blir det mest...en röd blomma, en gul blomma osv och då sitter jag ändå ofta och söker på nätet efter vad de kan heta :)

Jag fick min IBS diagnos för 15 år sedan så det vet jag att jag har. Det är bara det att den/det har ändrat karaktär de senaste åren. Borde kolla upp magen men.....avskyr magkontroller. Men men, någon gång så...

Goding som tvättar sin bil :) Lillen håller mest på med att klippa gräset han, han fick en ny gräsklippare förra veckan för den fösta hade han slitit ut ;)

Kram kram

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

9 augusti 2011 23:11

Jag får snoka vidare om vad det kan vara för blomma. ;)

Aha, du har IBS, kunde tänka mej det... Och jag hatar också dessa magundersökningar, det ska gå bra långt innan jag söker. ;)

Lillen älskar sin gräsklippare också, han har för tillfället två stycken!! :-D

Kram på dej!!! :)

 
Madeleineslife

Madeleineslife

10 augusti 2011 18:04

Naturen, djuren & barnen dom gör oss gott! Vi måste fylla ossmedf den energin dom ger oss så vi orkar fortsätta.. & njuta av dagarna...

HUr roligt är det inte med vatten... Har kansek tittat på hur pappa gör?
Hoppas du mår bättre snart! Lyssna på kroppen, glöm inte bort micro pauserna.. ;) Kram

http://madeleineslife.blogg.se

Anna

10 augusti 2011 20:42

Tack kär adu!
Jag är dålig på mina micropauser tyvärr, men jag är på G att lära mej. :)

Han lär sej mycket av pappa den lille busen. ;)

Kram!!

 
Ingen bild

stina

11 augusti 2011 19:09

Härliga bilder ;-) Kram
Ps. tack för alla kommentarer hos mig!

Anna

11 augusti 2011 22:18

Tack, jag älskar att ta kort! :)

Klart jag läser och kommenterar hos dej. Jag läser aldrig andras bloggar utan att kommentera, det är en regel jag har. :)

Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards