Alla inlägg under september 2011

Av Anna - 8 september 2011 23:24

Beställde hem en kopia på på en remiss som skickats från min husläkare till överläkaren på smärtenheten på US i Linköping.

Har förstått att det står något särskilt i den, eftersom den är avvisad och att min HL inte vill läsa hela svaret för mej.

Jo då, min magkänsla visade sej vara rätt!!!

Han skriver rätt och slätt att jag är narkoman och langare och rör mej i missbrukarkretsar. Eh???????

Fattar verkligen ingenting....

Han ska så klart anmälas och detta ska tas bort från min journal. Samtidigt kan jag känna att sådant här inte ska hända. Det ska inte kunna hända!!


Jag vill inte dra hela historien här på bloggen, men vill ni veta mer, och jag vet vem du är, så kan du maila. 

Jag ville ta upp det här så att ni tänker på att beställa kopior på era journaler med jämna mellanrum, så ni vet vad som står där. 

Alla läkare är inte trevliga och vill patienternas bästa. 

Bara så ni vet. 


Vill också tillägga att påståendet helt saknar grund och är en lögn, annars hade jag inte skrivit om det här, det kan jag lova.

Jag har aldrig tagit mer mediciner än jag har fått utskrivet.

Jag har aldrig gett bort eller sålt mina mediciner till någon.

Jag har aldrig rört mej i missbrukarkretsar, känner inte ens någon som missbrukar droger. 

Herregud, hur gick det här till?   

Av Anna - 8 september 2011 21:25

Kolla in den här, den är superbra!  

 

Av Anna - 7 september 2011 00:10

Var just ute med hundarna på kvällens/nattens kissrunda. Eller, nä, det var väl att ta i kanske.  Jag tar på mej full mundering med reflexjacka, pannlampa och bra skor, enbart för att ta hundarna i koppel, för att gå ut genom grinden,, ut på vägen och gå ca femtio meter i sakta mak, så runda... Nja...  

Anledningen är att den grå, stora faran jag har är lite mörkrädd, och vägrar kissa i trädgården när det är mörkt...   Tokhund...


Men för att komma till saken, en av katterna tyckte att han skulle följa med. Han pratade med stora bokstäver och gick sakta mot oss.


Den där stora grå, mörkrädda saken är extremt jakttokig. Behöver jag säga mer?

Han gjorde världens utfall mot katten när jag inte var med riktigt, så armen höll på att ramla av...

Så nacken är nu ännu lite värre. Kul.

Precis vad jag behövde.... Grrrrr 


Jag har tränat mycket på att han inte ska göra så där, men pudel som han är, tar han alla chanser han får, när jag inte är med. Och han är alltid värre när jag har som ondast, eftersom hjärnan inte är så pigg.


Konstigt, eftersom han alltid annars är väldigt mjuk mot mej när jag har som ondast. Han kan bara inte låta bli kattf*n.  


Hmpf...

Nej, nu ska jag stänga datorn och vänta in sängen. Ingen idè att gå och lägga sej än.


Gonatt!    

Av Anna - 6 september 2011 22:26

Ännu en bra blogg om en tjej som ev har EDS.

Vi som har EDS tycker jag kan läsa och komma med lite pepp och glädje i all sorg va? 

Noelle heter hon.


Kram på er!! 

Av Anna - 6 september 2011 22:15

I de två föregående inläggen är det flera ord som är understrukna och i rött.

Det är en länk, så ni inte missar det!  


Klicka alltså på alla röda ord som understrukna!!!!   

Av Anna - 6 september 2011 22:01

Nu har jag suttit här en bra stund och letat på en massa bra saker.  


Jag fick en tid till min handkirurg i oktober, en dryg vecka efter jag gjort mätningen av nerver och muskler som kommer från nacken. Han ville veta hur det står till i min opererade nacke.


Jag har ju svåra smärtor i armarna och benen. Jag har ju trott att det kommer både från nacken och ryggen, och när jag hittade ett schema över ryggraden och hur den påverkar kroppen, så stämmer det (tyvärr) precis på vad jag trodde!!! Jag menar exakt...

Jag har ont precis där jag "ska" ha om jag har nervinklämning mellan C4-C5 och mellan C7-T1.  Jag hoppas verkligen att jag inte har diskbråck igen...

Jag trampade ju ner i ett hål i skogen för ca  2 månader sedan, och sen dess har jag fått vansinnigt ont på vissa ställen.

Även ryggen, nedre delen har gjort väldigt ont, och där stämmer schemat också på mina smärtor.  


Idag hände något ganska eh...vad ska jag kalla det....coolt?

Jag vaknade ju imorse med ordentliga smärtor, och tänkte då att jag lika gärna kan gå en sväng med hundarna. Hade ju inget att förlora liksom.

Jag gick iväg, sakta, som vanligt, och haltar gör jag tyvärr, höger ben hänger inte riktigt med.

När jag hade gått några hundra meter tappade jag plötsligt höger foten! Ja, alltså, jag kunde inte lyfta tårna längre. Droppfot, typ...

Det hänger kvar än, fast inte lika mycket som då... Det enda som hände var att jag slog i foten på en sten som låg på vägen, eftersom jag släpar det benet lite. Då knäppte det till i ryggen...

Hmpf, vilka konstiga saker man är med om va?   


Ha nu en fin resterande kväll och en härlig onsdag. 


Kram!

Av Anna - 6 september 2011 01:04

http://www.cisionwire.se/artimplant/r/tre-nya-artelon--spacers-fran-artimplant-far-ce-marke,c222672 

Här står det på svenska. Det är en spacer som sätts i leden, där man har artros. Tydligen är dessas operationer mycket ovanliga, det är visst bara 3000 operationer per år, och ganska sällan i Sverige då alltså.

Men jag ska ta upp detta med min handkirurg, det här måste han ju kunna kolla upp tycker jag!! Jag är ju helt stelopererad i vänster handled, och har samma problem i höger, fast värre, och jag vill inte vara stel i båda!!!


Jag fick tipset idag om att det i USA går att operera in en ny led på ulna, som en knäledsplastik, fast i handleden. Den operationen känns lite väl avlägsen här i Sverige tyvärr, vi är inte lika långt fram som USA. Fast jag kan ju bli den första i Sverige, varför inte? Jag har inte ett dugg att förlora. 


Ja, det ska bli spännande.


Kul att ha något annat att tänka på en stund. Tyvärr är det jobbigt att sitta vid datorn också... Annars finns det ju mycket att lära sej på nätet, om man håller sej till vetenskapliga artiklar.  Men men..


Ha det gott!



Av Anna - 5 september 2011 22:17

Nu har jag skrivit och raderat tre gånger...

Först vill jag tacka för alla härliga kommentarer, jag kan så klart inte hålla mej ifrån bloggen när jag har så fina vänner som läser.

Jag måste bara inse att ni klarar av att läsa här även när jag mår dåligt.  


(Nu raderade jag ett helt stycke igen....)


Har fått "skit" för att jag har stelopererat min handled. Tydligen finns det MASSOR av andra lösningar istället för det. 

Jag vet, jag gjorde det för att få sjukpension kanske??? (Ironi)


Det finns folk till allt.....


Jag är så trött, både i själ och hjärta och kropp. Jag orkar egentligen inte gå in i disskussioner just nu, och ändå gjorde jag det... Himla smart..  


Ha en fin kväll nu alla så hörs vi imorgon igen, jag kan säkert inte hålla mej här ifrån.   


Jag vet att det här är kryptiskt, men jag vill egentligen få ur mej en massa, men kan inte utan att lämna ut folk.

Så jag spyr ur mej lite bara.   


Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards