Direktlänk till inlägg 7 september 2011

Grrr

Av Anna - 7 september 2011 00:10

Var just ute med hundarna på kvällens/nattens kissrunda. Eller, nä, det var väl att ta i kanske.  Jag tar på mej full mundering med reflexjacka, pannlampa och bra skor, enbart för att ta hundarna i koppel, för att gå ut genom grinden,, ut på vägen och gå ca femtio meter i sakta mak, så runda... Nja...  

Anledningen är att den grå, stora faran jag har är lite mörkrädd, och vägrar kissa i trädgården när det är mörkt...   Tokhund...


Men för att komma till saken, en av katterna tyckte att han skulle följa med. Han pratade med stora bokstäver och gick sakta mot oss.


Den där stora grå, mörkrädda saken är extremt jakttokig. Behöver jag säga mer?

Han gjorde världens utfall mot katten när jag inte var med riktigt, så armen höll på att ramla av...

Så nacken är nu ännu lite värre. Kul.

Precis vad jag behövde.... Grrrrr 


Jag har tränat mycket på att han inte ska göra så där, men pudel som han är, tar han alla chanser han får, när jag inte är med. Och han är alltid värre när jag har som ondast, eftersom hjärnan inte är så pigg.


Konstigt, eftersom han alltid annars är väldigt mjuk mot mej när jag har som ondast. Han kan bara inte låta bli kattf*n.  


Hmpf...

Nej, nu ska jag stänga datorn och vänta in sängen. Ingen idè att gå och lägga sej än.


Gonatt!    

 
 
Ingen bild

Malin

7 september 2011 09:05

Nico då;) En runda är alltid en runda hur lång eller kort den än är=) Hoppas du lyckades "rädda" armen! Kramis

Anna

8 september 2011 21:23

Ja den du! Du vet ju hur han kan vara... ;)
Den där armen hämtade jag och satte tillbaka, men jag vet inte hur bra det blev. ;) Hi hi

Kramar!!!

 
Ingen bild

Pia

7 september 2011 09:58

Tack för ditt mail :)Här vräker rengnet ner i dag.Ja du vet hur man mår då :( Ha en så bra dag du kan Kram

Anna

8 september 2011 21:22

Den där fukten är inte skön alls, och så har hösten knappt börjat....

Ha en fin dag du också!!
Kramar!

 
Ingen bild

Pia

7 september 2011 10:08

Djur är livet :) i dag har ja städ dag.Du vet hur man får lägga upp allt i bitar.En normal person städar ju på en timme.Ja brukar kalla min städning heltids jobb med lelös kropp :) tur man har humor i allt helvete.Kram humor lever man bra på.Goa skratt med :)

Anna

8 september 2011 21:19

Ja du, vad skulle man göra utan sin humor? ;)
Jag får också dela upp städning och sådant på flera dagar, annars går det inte alls.

Kramar!!

 
Hockeysmurf

Hockeysmurf

7 september 2011 12:23

Låter som mitt odjur det där. Han ser ut som en mördarhund (enligt folk som inte vet bättre ;) ) och väger 46 kg, macho-hund? Nope, mörkrädd, stissig som en unghäst och pga dåliga dagiserfarenheter, vääääldigt mån om sin egen personliga sfär.
För nån dag sen tappade jag kopplet och fick lätt panik eftersom han ville ge sig på grannhunden...
Äh, du kan läsa i hans blogg (orkar inte skriva en gång till haha!)
http://lillelix.wordpress.com/2011/09/06/surpricesurprice/

Hoppas du får en skön dag och att smärtan lugnar sig! Kram!

http://fibrotankar.wordpress.com

Anna

8 september 2011 21:19

He he, ja du, man ska inte gå efter kostymen, den kan bedra. ;)

Jag ska läsa den, absolut! :)

Tack tack och stor kram!!!!

 
Madeleineslife

Madeleineslife

7 september 2011 13:33

Jobbigt!!
Det brukar vara så, när man är lite trött i huvudet & kroppen... Hoppas det inte blir allt för långvarit!
Kram kram!!

http://madeleineslife.blogg.se

Anna

8 september 2011 21:18

Ja dom tar chansen de små liven. ;)
Jag hoppas också att det inte blir illa nu, det orkar jag inte.

Kramar!!

 
carro

carro

7 september 2011 13:48

vovsen kanske är som barnen ?? Blir mer "busig " ju mer dom vet att inte föräldern hänger med...??
Hoppas du mår hyfsat idag ändå ...kramar

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

8 september 2011 21:16

Ja den där hunnfan alltså... ;) Men jag älskar honom ändå.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards