Direktlänk till inlägg 6 september 2011

Spännande. Om min handled.

Av Anna - 6 september 2011 01:04

http://www.cisionwire.se/artimplant/r/tre-nya-artelon--spacers-fran-artimplant-far-ce-marke,c222672 

Här står det på svenska. Det är en spacer som sätts i leden, där man har artros. Tydligen är dessas operationer mycket ovanliga, det är visst bara 3000 operationer per år, och ganska sällan i Sverige då alltså.

Men jag ska ta upp detta med min handkirurg, det här måste han ju kunna kolla upp tycker jag!! Jag är ju helt stelopererad i vänster handled, och har samma problem i höger, fast värre, och jag vill inte vara stel i båda!!!


Jag fick tipset idag om att det i USA går att operera in en ny led på ulna, som en knäledsplastik, fast i handleden. Den operationen känns lite väl avlägsen här i Sverige tyvärr, vi är inte lika långt fram som USA. Fast jag kan ju bli den första i Sverige, varför inte? Jag har inte ett dugg att förlora. 


Ja, det ska bli spännande.


Kul att ha något annat att tänka på en stund. Tyvärr är det jobbigt att sitta vid datorn också... Annars finns det ju mycket att lära sej på nätet, om man håller sej till vetenskapliga artiklar.  Men men..


Ha det gott!



 
 
Ingen bild

Pia

6 september 2011 07:49

Om du vill.Kan du skriva in min dotters blogg där på sidan i din blogg.Jag vet hon behöver mycket pepp från andra med eds.Mycke som snurrar i hennes huvud.Kram

Anna

6 september 2011 21:01

Självklart gör jag det!!! :)

 
Antti

Antti

6 september 2011 07:50

Det finns mycket intressant på nätet men man måste sålla lite bland sidorna med, det finns en hel del knäppa och tveksamma sidor där ute, med lite sunt förnuft och en nypa salt brukar det vara roligt att läsa det mesta.

http://www.willberg.net

Anna

6 september 2011 21:01

Visst är det så!
Men nu läser jag mest vetenskapliga artiklar och sånt där annat trist. ;) Allt för att tanka på min kunskapsbank i EDS.

 
Ingen bild

Pia

6 september 2011 07:51

Bra om alla eds kan peppa varandra med allt i det som är värst.När allt är jobbigt av allt ont.Kram

Anna

6 september 2011 21:00

Ja, och jag har fått massor av hjälp och stöd av mina nya olyckssystrar, det är ovärderligt. :)

Kramar!!

 
Jenny

Jenny

6 september 2011 10:05

Alltid bra vara intresserad för någon Hihihiihih
Hoppas du får hjälp :)
Kram

http://tasshuset.blogspot.com

Anna

6 september 2011 20:59

Ha ha ha. :) :)

Det hoppas jag också, verkligen. :)

Kram!!!

 
Ingen bild

Pia

6 september 2011 10:42

Ska läsa inlägget.

Anna

6 september 2011 20:58

Bra. :)

 
Ingen bild

Pia

6 september 2011 19:03

Tankar från min dagbok i dag.Eds är som en riktig elak ovän.Som bråkar med en hela tiden.Man slåss emot varje dag.Tur att eds inte kan ta bort det positiva driv kraften att orka med allt man älskar.När jag ser allt hemma ja ska ta tag i.Till sist blir man som en maskin man gör det av ilska i mot eds.Fast man vet smärtan sen.Ja kampen slåss varje dag mot sjukdomen.Sen att man ska behöva kämpa med sjukvården med alla jävla instanser förklara om om igen.Sen med männikor ja spyr på vissa.Så är det.Kram hoppas endå din dag funkat vännen jag har med läst länken :( & pia är mitt nickname du vet ju vad jag bor & heter :)

Anna

6 september 2011 20:56

Vad bra skrivet!!! Varför börjar du inte blogga? :)
Jag vet ju vad du heter, och jag ska svara på ditt mail *slår mej i skallen* men jag bara glömmer bort det, förlåt.
Stor kram till dej!!!

 
Ingen bild

Pia

7 september 2011 10:03

Tack :) Ne tiden att blogga måste finnas.Sen verkar det va en hel djungel att fatta allt som ska klickas hit dit.Sen så skulle jag inte orka ta till mig med människor utan kännslor som bara spyr skit.Kram har blivit arg när ja läst vidriga kommentarer runt i bloggar.Fattar inte hur vissa med människor funkar så vidrigt elaka.

Anna

8 september 2011 21:21

Jo, visst är det så, men jag brukar tänka att de har stora problem själva och inte är något att bry sej om.
Det är enklast så.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards