Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Nu jäddrar.

Av Anna - 8 september 2011 23:24

Beställde hem en kopia på på en remiss som skickats från min husläkare till överläkaren på smärtenheten på US i Linköping.

Har förstått att det står något särskilt i den, eftersom den är avvisad och att min HL inte vill läsa hela svaret för mej.

Jo då, min magkänsla visade sej vara rätt!!!

Han skriver rätt och slätt att jag är narkoman och langare och rör mej i missbrukarkretsar. Eh???????

Fattar verkligen ingenting....

Han ska så klart anmälas och detta ska tas bort från min journal. Samtidigt kan jag känna att sådant här inte ska hända. Det ska inte kunna hända!!


Jag vill inte dra hela historien här på bloggen, men vill ni veta mer, och jag vet vem du är, så kan du maila. 

Jag ville ta upp det här så att ni tänker på att beställa kopior på era journaler med jämna mellanrum, så ni vet vad som står där. 

Alla läkare är inte trevliga och vill patienternas bästa. 

Bara så ni vet. 


Vill också tillägga att påståendet helt saknar grund och är en lögn, annars hade jag inte skrivit om det här, det kan jag lova.

Jag har aldrig tagit mer mediciner än jag har fått utskrivet.

Jag har aldrig gett bort eller sålt mina mediciner till någon.

Jag har aldrig rört mej i missbrukarkretsar, känner inte ens någon som missbrukar droger. 

Herregud, hur gick det här till?   

 
 
carro

carro

9 september 2011 00:00

Hörde din besvikelse & jag tycker det är fördjävligt.
Tack för samtalet trots allt, alltid skoj att ha en röst eller så på någon.
Förresten, om du vill får du gärna lägga till dej som "anslutare" på min sida, bara skoj tycker jag , även om jag vet att du läser ändå ....MEN bara om du orkar & känner för det =)
Stor kram fina du ....från Norr

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

9 september 2011 00:28

Det var så skönt att kunna prata med dej, äntligen!

 
Lejonkvinnan

Lejonkvinnan

9 september 2011 00:03

Alltså....jag vet inte vad jag ska säga, blir så arg, ledsen och totalt vansinnig! Så här får det inte gå till! Jag har begärt ut min journal, men det var ett tag sedan nu, kanske dags igen med tanke på min HL.
Men anmäl så mycket du bara orkar! Detta saknar ju grund, det är förtal, finns inga bevis, det är psykisk misshandel, ja jag blir så arg!

Och du, jag finns här om du vill skriva av dig!

Stor kram

http://lejonkvinnan.blogg.se

Anna

9 september 2011 00:27

Tack vännen, jag kommer garanterat behöva skriva av mej åt alla håll och kanter.. Morr...

Ja, ett övergrepp är det, och kränkande.
Och jag kan verkligen inte förstå var han fått all skit ifrån!!!
Herregud, om han nu inte vill ha mej som patient kan han väl bara skriva det.... Suck.

massa kramar!!!

 
anna e

anna e

9 september 2011 08:03

Jag anser att du ska göra 2 saker, anmäla det! och gå till media. Jag tjatar ofta om media, men det finns INGET som är sååå effektivt om man snabbt vill få en förändring. DU ska även kräva skadestånd från landstinget där du bor.
Vem du pratar med vet jag inte, men antar att du ändå fortfarande tillhör ett fackförbund, de kan hjälpa dig vidare till rätt jurist!

Jag har haft en stafettläkare som skrivit vansinnigheter om mig, vilket jag vet om och min ordinarieläkare vet om. Men den läkaren är sparkad, han gjorde bort sig totalt, så jag vet att de anteckningarna ändå inte tas på allvar...

Lycka till! Behöver nog släppa fram krigaren i dig för du befinner dig i krig och tillåt dig göra det!!
Skickar massor av kramar <3

http://www.annasdrom.blogg.se

Anna

9 september 2011 16:36

Tack kära du!

 
Hockeysmurf

Hockeysmurf

9 september 2011 13:01

Min första reaktion var "Vad i helvete?!" Alltså, det låter ju helt overkligt!! Den där idioten ska inte ha med människor att göra!
Grrrr!! Blir skitarg!
Hoppas vekrligen att det ordnar upp sig för dig, vilken mardröm! Usch!
Ha en så bra dag du kan och hoppas solen skiner på dig! Kram!

http://fibrotankar.wordpress.com

Anna

9 september 2011 16:35

Ja ungefär så tänkte jag också när jag läste det... Höll på att svimma...
Jag hoppas också det ordnar sej med det, jag ska försöka orka hålla på. :)

Tack vännen, solen skiner och det är faktiskt ganska skönt ute!!! :)

Kramar!!!!

 
Pia

Pia

9 september 2011 14:47

Rent & helvete.Förstår ilskan styrke kram

http://xmth

Anna

9 september 2011 16:33

Jaaa. *mutter mutter*
Jag är heligt förbannad faktiskt.
Tack för kramen, den behövs. :)

 
Stina

Stina

10 september 2011 08:26

Men va fan!!! Vad är det för en jävla dåre till läkare???? Japp anmäl läkaren och det bums! Hur kan de skriva sånt???

http://www.stinamittilivet.wordpress.com

Anna

10 september 2011 14:41

Undrar jag också. :( *arg*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards