Direktlänk till inlägg 20 augusti 2011

Oj, redan lördag. :)

Av Anna - 20 augusti 2011 01:23

Fredagen bara flög fram, i ett töcken av outgrundlig smärta. 

Fast jag hade himla kul i mitt töcken.  

Jag är en riktig friluftsmänniska, och jag älskar att vara ute i naturen. Som ni vet så är ju inte skogen precis som en asfaltsparkering att gå på  , så min överrörliga kropp åker och far åt alla håll! 


Men, idag fick jag med mej en kompis ut i min hemliga svampskog, för att kolla om det kommit igång. 

Jo, alltså, det hade det....  

   Detta är påsen jag gav bort till en härlig vän som kom till mej med en påse katareller häromdagen. Hon får här en hel påse rödgul trumpetsvamp. Det är det bästa jag vet!!! Att ge bort alltså.

   Detta behåller jag själv, en massa trumpetsvamp och så lite gula kantareller. Min kompis fick ännu mer med sej hem, hon hade större korg och den fyllde hon med råge. Det är då det är kul att plocka svamp!!! 

Det enda tråkiga var att det regnade   och att mitt huvud snurrade konstant, och att kroppen la av redan när vi gick ut i skogen. Knäna och ryggen var hemska. 

Fast som jag har sagt så många ggr, det är värt smärtan när man fått ut en massa positivt av det, det tycker jag iaf.  


Jag har fått så många kommentarer nu av en tjej som bad om ursäkt. Men hallå alltså, när man får så härliga kommentarer så blir jag ju jätteglad!!! Bara så du vet det, kära Pia.  


Nu blir det till att sätta sej tillbaka i soffan snart, för kroppen totalt pulserar av smärta just nu.

Denna vecka har varit bara helt enkelt för mycket. Fast rolig samtidigt.  

Denna jädra kropp...   

 
 
Ingen bild

Pia

20 augusti 2011 10:12

Fnizz härlig skrivning.Ja som du beskrev det.Att gå i skogen med eds leder är som att åka på en åbo resa.Men Skogen är som terapi.Bara va känna det mysiga med naturen :).Ä lika dan är ute i ur skur med våran hund mitt guld till vän.Han läser av mig exakt hur ja mår :).Skulle vilja träffa en man igen med.Men måste vara en med förståelse.Du har säkert sett mina stav fel i kommentarer.Jag har med en släng av dyslexi.Så jag blir ord blin i mellan åt.Japp mailet är på gång med kort på mig mina töser plus tele num :) visst ska vi ses vi bor inte så långt från varandra.Ja inveg min nya velpur madrass i natt.Ja hadde inte alls lika ont i svanken i dag :).Hoppas det blir bättre med tiden när kroppen blir van :).Tempur funka inte alls på mig.Här är det grå väder i dag som biter in i benmärgen.Men på med varmt göra det man fixar :).Hoppas du får en fin lördag Mvh Pia sen tack för alla rara svar :)

Anna

21 augusti 2011 00:34

Hundarna får mej att komma ut, nästan varje dag, det är värt massor!!! De andra dagarna, när jag är för dålig tar dottern promenaderna, härliga unge!

 
Ingen bild

Pia

20 augusti 2011 10:15

Som du skrev nedan om svaret på alkåhål.Ne där kommer ja då rakt inte hamna.Men förstår dom som tar till det.Ja har med märk på när ja tar ett glas rött i mellan åt till god mat.Det sjuka är att man slappnar av.Förstår med dom som inte orkar.Men mitt liv är guld trots smärterna jämt.Mina goa töser vänner.Man har stark stöd.Sen hus djur gör mycket :)Pia

Anna

21 augusti 2011 00:31

Min familj, mina djur och vänner betyder allt! Man måste komma ihåg att värdesätta dom och glädjas över dom varje dag. :)

 
Ingen bild

Pia

20 augusti 2011 10:21

Ja ska få pensla tänderna en gång i månaden hoss tandis.Det ska hjälpa mot ilningarna.Ja får prova igen på eds forumet :( Pia

Anna

21 augusti 2011 00:30

Jag har tandvårdsfobi, så jag går inte till tandis.... Huga...

 
Stina

Stina

20 augusti 2011 13:39

Trumpetisar är goda! Vilken lycka!

http://stinamittilivet.wordpress.com

Anna

21 augusti 2011 00:29

Oh ja mitt hemliga ställe är bäst!
Där hittar jag alltid flera kilo varje år, sen torkar jag och grejar, och har hela året. :)

 
carro

carro

20 augusti 2011 18:05

fina 'är dom men blääää....kram påre

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

21 augusti 2011 00:28

Nämen? Neeeej då, inte blä! ;)
Kram tebaks!

 
Ingen bild

henny

20 augusti 2011 19:42

Men hjälp va mkt svamp!!!Själv är jag svampfobiker och går mest runt i skogen å ryser åt alla slemsoppar...fast nu har jag inte gått i skogen på flera år:(

Anna

21 augusti 2011 00:27

Svampfobi? Det är nog första gången jag hört talas om det!! Stackare, det som är så härligt, att gå i skogen och plocka. :)

 
Ingen bild

Pia

20 augusti 2011 20:14

Kram själv att du finns med massa pepp :) ditt bra skrivande med hur det är med eds :).Kram Pia att vi alla får gnälla tala om hur allt elände är.Det gör mycket att ventilera livets jobbiga stunder.Byta tips mm.

Anna

21 augusti 2011 00:27

Tack!

 
Ingen bild

Pia

20 augusti 2011 20:31

Skogets guld :) Härligt ha i frysen till vintern :)

Anna

21 augusti 2011 00:26

Jaa, mums!!!! :)

 
Ingen bild

henny

21 augusti 2011 09:13

ja du Anna känner ingen annan med svampfobi heller, men den har funnits där sedan tonåren.På min möhippa hade tjejerna plockat ihop träsvamp,nån gammal röksvamp och shitakisvamp som jag skull plockaupp:P när mannen å jag varnykära skulle vi gå en romantisk promenad i skogen,halva vägen fick jag åka på hans rygg för det kryllade av äckliga svampar på stigen...lite udda javisst.så låten jag vill bo i ensvamp annars får jag kranmp är inget för mej...fniss...ha de gott!

Anna

21 augusti 2011 23:44

Ha ha, förlåt, men det var den häftigaste fobin jag har hört om!!!! :-D
Härligt att du bjöd på den, du är ju för härlig!!!

Kramar!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards