Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Huga!!

Av Anna - 17 augusti 2011 23:48

Ja jösses anåda vad det regnade när jag körde hem från Ödeshög, som ligger ca sex mil från mej.  

Vi åkte rakt igenom ett åskväder, och jag kan förstå att de flesta lider av att köra bil i sådant väder. Men det här blev nästan farligt i slutet.

Jag har väldigt konstig syn. Det beror tydligen till stor del av min EDS. Jag har en extrem astigmatism, jag har alltså brytningsfel. Sedan har jag lite dimsyn och ser dubbelt ibland, även med glasögon.

Det här med blixtar när man kör bil i störtregn var ingen hit kände jag.   Jag blev nästan blind en stund och sen såg jag små "solar" framför ögonen jättelänge efter.... Jag har ändå kört bil i över tjugo år och varit med om några stormar, men det här har jag då aldrig varit med om!

Den här sjukdomen har verkligen kommit med många överraskningar i år.


Nu har jag ju också skitont  överallt, efter en kväll med lite extrajobb och sen bilfärd hem med ett krampaktigt grepp om ratten, för att undvika vattenplaning.

Fast, så klart, jag hade ju himla roligt innan dess.  


Men nu får det räcka.

Två dagar efter varandra med åtaganden är mer än jag klarar av. (Patetiskt, jag vet, men vad ska jag säga?)


Nu blir det en lugn helg, utan åtaganden, och ladda för en ny vecka.


Tack alla för alla härliga kommentarer jag får, om ni kunde känna hur bra jag känner mej av responsen!  


    

 
 
Ingen bild

Pia

18 augusti 2011 08:52

Morn pia hoppas du får en bättre dag.Det där med synen känner man igen.Ja har torra ögon med.Så kan ja bli väldigt torr i munnen.Så tar ja ventolin vid fuktigt rengnigt väder.För ja tycker det blir jobbigt att andas då.När man dels med får mer värk i axlar nacke vid rugg väder.Ska få pensla mina tänder nästa vecka mot dessa ilningar ja fått.Fick svaret att tand halsarna åker ner på grund av edesen.Ja har fått glas ögon som ögonen vilar i.Typ som vanliga glas men det hjälper mot tröttheten i ögonen.Mer kaffe så man vaknar :) Mvh Pia

Anna

20 augusti 2011 01:03

Det är "häftigt" egentligen att vi med EDS har så många symtom som stämmer med varann.
Fast vi skulle nog gärna vara utan en del, inte sant? ;)
De där glasögonen verkar spännande.
Och tänderna ja... Usch...

 
Ingen bild

Pia

20 augusti 2011 09:29

Ja är vanliga glas i.Men med förstärkning så ögonen kan vila.

Anna

21 augusti 2011 00:34

Aha, det måste jag "forska" i lite.
Tack för tipset!!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards