Direktlänk till inlägg 2 augusti 2011

Tänk om....

Av Anna - 2 augusti 2011 00:01

Ibland blir det mycket sådana tankar. Tänk om....

Tänk om jag inte blivit påkörd av en bil när jag var 7 år? Hade jag sluppit mina knäoperationer då? Eller hade det bara skjutit fram det lite?


Tänk om jag inte krockat två gånger på ett år? 

Hade jag varit bättre i kroppen idag? (Antagligen)


Tänk om jag hade valt bort mina operationer i handleden?

Hur ont skulle jag ha idag?


Egentligen är det så onödigt att tänka så här. 

Det som har varit, det har varit och det är gjort.


Det är ju bättre att försöka ta vara på dagen och försöka göra sitt bästa för att morgondagen ska bli så bra som möjligt.


Inte sant?


Hur är det med du som läser min blogg nu?

Tänker du ofta på vad som skulle kunna vara annorlunda, om du inte hade gjort, eller hade gjort, något annorlunda för länge sedan?


Just nu försöker jag verkligen tänka på dagen som är, att göra den så bra som möjligt.


Sedan tänker jag mycket på hur jag ska göra min lille killes liv så bra som möjligt. Han har ju egentligen alla möjlilgheter att få ett bra liv, med tanke på hur mycket jag kan om hans sjukdom.


Oj oj så man tänker så här på nattkvisten! 


Jag har märkt att jag grubblar mycket när jag har väldigt ont. Och klockan är väldigt mycket.  Jag tror hjärnan gör sitt bästa för att klara av alla smärtsignaler, och då blir det att alla möjliga tankar börjar snurra.

 '

Annars är jag helt enkelt lite knäpp bara.  


Hooppas vi får sova inatt, själv är det svårt när det är så varmt i sovrummet! Jag vill ha 17 grader max, inte 24-25 som det är nu.   


Alltså, nu när jag läst igenom det här inlägget blev det inte alls som jag tänkt mej.


Tro det eller ej, jag hade en tanke med detta när jag började skriva.  


Men som jag sagt så m ånga gånger förr, hjärnan funkar verkligen inte som den har gjort.

Skrämmande ämne, och det kanske jag tar upp en annan gång, för annars blir det här jättelångt!   


Nu är jag faktiskt väldigt trött, funderar på att gå och lägga mej tidigt inatt, innan två.

Får se.


Gonatt!   

 
 
carro

carro

2 augusti 2011 13:38

Oja ,tankarna kommer "Tänk om ...."
det händer ganska ofta, men samtidigt har jag blivit realist så det inte alltid numera som förr,då var det mycket oftare än nu...
Nu är jag mera den där "realisten" ,som börjat ja inte acceptera men inse att det går inte över oavsett...
Och då man är trött & har Ont, då är tankarna mera på "språng" ...huga ligen...

Kramar

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

2 augusti 2011 23:43

Jag har också börjat bli realist. Ingen ide att älta och älta...
Men som du säger, när man är trött och har ont, då kommer de där tankarna, oftast.

Kramar!

 
Jenny

Jenny

2 augusti 2011 16:33

Det är ju ej klokt tror du Eds are har samma tankar också ?
Jag har så mycket tankar och märker de snurrar ÄNNU mera efter fysisk aktivitet !?
Var i Kolmården igår och det känns som Ångvälten kört över mig inte kroppsligt (visst stelare och mera knakig ) men PSYKET !!!???? så ledsen ???
Alla problem i min Bakgrund kommer som ett tåg irusning och slår till med full kraft ! Jag kan ej stå emot ,!?
Många tankar kring Vad hade hänt om jag tog den vägen /valt eller gjorde jag rätt val ?
Många pratar om att INTE ångra eller se bakåt bara framåt ! men HUR gör dom ???
Jag kan ej den konsten VARFÖR INTE ?
Jag vill bara vara som andra ser ut att var "LER"
Suck dessa tankebanor ! Jag tror jag behöver bygga om göra en stor Motor väg ,kanske autoban hahahahah hoppas du för står mitt svammel ;))
Kram Kram och vad bra att du förstår din son ! Därav kan man underlätta lite ,han har också Eds va ?Har ni någon mera i släkten eller nåt annat fenomen kroppsligt ?
Kram igen Du kan meijla mig på bambi@hotmail.se så kan vi snacka lite privat jag vill ej vara som en öppen bok för alla andra ;)....

http://tasshuset.blogspot.com

Anna

2 augusti 2011 23:53

Försökte maila dej, men fick tillbaka det, är det rätt adress?
Maila mej annars, anna.EDS@hotmail.se

Jag förstår ditt svammel helt och hållet, precis så är det!!! :)

Kramar!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards