Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Måste

Av Anna - 26 augusti 2011 00:34

Imorgon måste jag ringa samtal. 

Ni vet, sådana där man inte ser fram emot, som bara är jobbiga.


Ringa till smärtenheten och fråga varför jag inte får komma dit och få hjälp, när andra med EDS får det? Förklara att jag inte är narkoman. (?) Eller narkotikamissbrukare som läkaren skrev till min husläkare....

Jag visste inte att man automatiskt blev narkotikamissbrukare när man tar morfin i smärtstillande syfte, men det kanske är en ny regel inom vården? 



Men det är klart, tänkte inte på det!

Jag tar ju morfin enbart för att få ett rus! (Som jag inte får)

Jag vill ha rullstol enbart för att jag är för lat för att gå!!!

Jag opererar mej bara för att få sympati från vänner och bekanta.

Jag har ortoser bara för att det ska se ut som jag är sjuk.

Jag söker sjukvården enbart för att jag vill gå hemma och lata mej.


Ja nu är jag faktiskt ironisk, hör och häpna, men ibland kan man ju undra...


Det första jag skrev är ju inget skämt i och för sej, precis så är det. 

Vad och vem är smärtenheten till för om inte patienter med kronisk smärta? 

Jag bara undrar...


Jag väljer att inte lösenordsskydda detta inlägg med förhoppning att läsarna kan se när jag är ironisk och när jag är allvarlig. 

 
 
Sandra

Sandra

26 augusti 2011 07:58

Visst förstår vi ironin hjärtat.
jag tycker ironi är ett underbart hjälpmedel att orka i mellan åt.
Vissa har ju svårare att förstå ironi och jag blir ofta hemskt missförstådd när jag är ironisk i text.

Puss på dig <3

http://www.vemharnyckel.blogg.se

Anna

26 augusti 2011 21:55

Ja du, ironi i text kan så himla lätt bli missuppfattad, man ser ju inte flinet i bakgrunden liksom.;)

Kram på dej vännen, jag tänker på dej. Ring när du vill, det vet du va?

 
anna e

anna e

26 augusti 2011 08:12

säger bara; vilket vansinne! Ska fråga min läkare vad han har skrivit i min journal idag när jag träffar honom. stå på dig ! kram <3

http://www.annasdrom.blogg.se

Anna

26 augusti 2011 21:54

Ja, jag blir livrädd vad som kan läsas i min journal, när man får höra något sådant där....
Ska gå in på Vårdguiden och begära kopior tänkte jag.

Jag ska försöka orka att stå på mej, jag lovar.

Kramar!!!

 
carro

carro

26 augusti 2011 08:35

Ja du ,det där ruset ,vem f*n får det ?? man blir ju inte ens trött, inte ens liiiiite...tänk om man då blev de ???
Smärtenheten här uppe i västerbotten tar in folk då andra inte vet vad "Dom ska göra" så skickas man dit,
Jag blev tok förbannad ,ringde dit & frågade vad jag skulle göra där ??
Berättade då att jag hade personlig ass.sjukersättning, "hyfsat fungerande medicinering ,& dessutom underbara vänner , en härlig familj ,vi åker till & med på semester även om vi stoppar in elevator sängen.
Då sa dom :
"Vi kan inte göra så mycket för dej, vi hjälper oftast dom som stänger in sej hemma & inte kommer ut ur sjukdoms bilden utan lever för den "
Jag blev HEL förbannad & sa att vi som är sjuka lever fanimej inte för sjukdomen.
VI HAR DEN & den följer oss varje steg vi tar, men vi tror inte att vi är den , vi bara har den.

Ja sa hon ,du har rätt livs syn ,dej kan vi inte hjälpa här på smärtrehab.
Vi hjälper dom som stänger in sej i sjukdomen & dom som inte har en fungerande vardag,

Så smärt rehab är "på gott & ont"

Min make gick här på smärtrehab, då sa dom att han inte hade eds, fast Maritta tidigare hade sagt att han hade det & dessutom vilken typ han hade.
DÅ DOM fick veta det så säger dom att "Jo vi ser nog ändå det trots allt ,du har nog eds som Maritta säger"
Men alltså inte förrän han berättade att Maritta satt diagnosen på honom ,så förstod dom ...kork skallarna...

MEN å andra sidan, du lever inte för sjukdomen ,men däremot behöver du hjälp av andra anledningar,så just för Dej tror jag det kanske kan vara bra,så du inte blir behandlad som du blir av AT.

BRA att du inte lösen ords skyddade detta inlägg, vore jag dej skulle jag göra som jag brukar.skicka det till smärtrehab =)

Jag skickar det till landstings styrelsen ,avdelningarna & så vidare,så det är många idioter i Västerbotten inom vården nu som läser min blogg, "på gott & ont " då ...*flinar *...

kramar från Norr

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

26 augusti 2011 21:52

Men vaffan, jag blir så förbannad....
Tänk att vi ska bli så illa behandlade hela tiden?
Bara för att man har hittat en copingstrategi som funkar, så behöver man plötsligt ingen hjälp alltså? Helt otroligt....
Det där med att skicka det vidare kanske vore något...
Tack för det!!! :)

Du ska veta att jag tänker på dej i din svåra stund nu Carro, du har det fan inte lätt.. :/

Massa kramar!!!

 
Jenny

Jenny

26 augusti 2011 09:04

Förstår precis hur du känner !
Denna maktlöshet är INTE ok !
Vi är ju vuxna människor !
Blir så arger :(
På dom bara ,hövligt men bestämt .
Jag som har Hortons fick en läkare här på Vc som tyckte jag hade Abstinens ??? På vad sa jag ?
Det är en av Hortons baksidor då smärtan är så intensiv att man beter sig med kallsvettningar etc för min huvudvärk kallas Självmordshuvudvärk !
Kan lova jag tänkt på det många ggr !!! Den smärtan får en att checka IN ...Precis som min nervsmärta när den blommar fullt ut :(
Nej ,nu ska jag axla mig med BRA tankar då jag ändå mår halvt skapligt ;) Tagit medicin. Skan u på Promenad .Kram

http://tasshuset.blogspot.com

Anna

26 augusti 2011 21:48

Ja kära du, tänk nu positiva tankar.

 
Ingen bild

Pia

27 augusti 2011 11:11

Ja man fårs tå på sig alltid.Bara namnet är jobbigt när man är kroniskt sjuk.Ja ska med checka mina journaler.I dag lördag har ja bara gråtit.En sömnlös natt en jobbig kropp som inte styr.VÄRK VÄRK :( Kram Pia hoppas du får en bra lördag.Läskigt det där med hundhår.Min hund har långa hår.Så ingen risk dom kryper in.

Anna

27 augusti 2011 14:50

Usch ja, och jag ska begära in mina journaler igen, man vet ju inte vad som står där...
Idag har jag en hemsk dag jag också.
Kära du, ta det lugnt nu och ta hand om dej!!!
Kram!!!

 
Ingen bild

Piia-Liisa

28 augusti 2011 22:03

Jag blir lika arg var gång (och visst förstår jag ironin) jag hör detta. Vi som har ont måste ju fö h-e (brukar inte ta till såna ord, men vet inte annars vad jag ska säga!) få en smärtlindring som åtminstone tar bort en del av den värken som kan göra vem som helst galen, tokig. Har själv fått kommentarer och insinuationer om att jag kommer till akuten bara för att få morfin (som jag dessutom har i tabletter hemma!)när jag har så ont att jag inte längre kan prata ordentligt. Har av en nu fd make gång på gång blivit kallad för knarkare pga av att jag behöver morfinpreparat och stesolidd för att öht kunna stå på benen-
INGEN ska kalla oss med svår värk för narkomaner bara för att vi behöver opiater för att lindra smärtan. Och definitivt inte sjukvårdspersonal/läkare. De om några borde väl veta, men jag vet ju att det är en utopi.
Skönt att veta att det finns personer som Du som orkar stå på sig och anmäla sådana idiotiska uttalanden och dessutom att ha mage att journalföra dem - den personen borde inte arbeta som läkare öht enligt min åsikt!
Stå på dig!
kramar Piia-Liisa

Anna

28 augusti 2011 22:30

Tack, det är så skönt att ha mina medsystrar med mej.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards