Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

Orkar inte

Av Anna - 18 augusti 2011 00:40

Nej ikväll klarar jag inte av att läsa mina favoritbloggar...

Jag har så ont att jag kallsvettas.

Dags att stänga datorn och sätta sej tillrätta.

Kanske ta lite mera smärtisar.

Får se.


Sömnen blir nog si så där iallafall, det känner jag redan nu.


 
 
Ingen bild

Pia

18 augusti 2011 08:57

Tack själv för att ja hitta din fina blogg.Man blir glad att man inte är ensam om eds.Jag har inte den där elastiska huden som en del har.Jag har jätte len hud.Likosm lite tun med.Så har ja väldigt svår att gå upp i vikt.Lite underhuds fett har jag med.Så ådrer syns tydligt på en.I dag känns det i bröstet som man skulle sprungit maraton när hjärtat studsar hur som helst.Har fått veta att det är inte farlgt.Är kroppen som blir stressad med av all jävla värk.Nu svor ja :) men det känns bra att göra det.Gjorde du rätt i att vila dig från datan.Här blir det me en lungn helg.Ps ja får införskaffa samma porslin som du.Helig plast :) Ha nu en jätte fin torsdag Mvh Pia ska ta tag i mailet till dig med :)

Anna

20 augusti 2011 01:20

Ja nu väntar jag med spänning på ditt mail. :)
Visst är det skönt att hitta likasinnade!
Vi får ta och bli vänner på FB också, för där finns det fler underbara människor att bolla med. :)

Kram!!

 
Ingen bild

Pia

18 augusti 2011 09:00

De du skrev längre ner i kommentar att man kan svettas.Ja man kan svettas sen börja frysa som feber toppar.Helt otroligt.Har du med tajta kläder på dig jämt ? Det har jag.Ja tycker det hjälper mot den svåra överrörligheten.Mvh Pia

Anna

20 augusti 2011 01:19

Jag svettas och fryser något kopiöst! Det är jättejobbigt. :(
Nej, jag gillar inte att ha tajta kläder, jag får lite panik på något sätt, vet inte varför.
Men det kanske vore skönt, det måste jag testa. :)
Kram!

 
Ingen bild

Pia

18 augusti 2011 09:22

De jobbiga är med.Att man är så över rörlig man kan vända vrida lederna hur som helst.Vi får med spänna hela kroppen alltid så med blir mer värk av det med.Att cykla det är som en hel cirkus men ja gör det i bland :)med yngsta tösen.

Anna

20 augusti 2011 01:17

Fram till för ett år sen hade jag inga jätteproblem med att cykla, men tyvärr så har knän blivit så dåliga nu att det börjar bli svårt. Det är ju annars en bra motionsform.
Det är ju jättejobbigt att gå och spänna sej hela dygnen, jag håller med. Jag tar mediciner till natten så jag kan slappna av lite, det är skönt. :)

 
Ingen bild

Pia

18 augusti 2011 09:59

Fått klarhet med båda mina töser med.Att alla adhd symtom kommer av eds.Min Älsta tös äter concerta vid behov när det är stressiga saker hon ska va bland.Min yngsta tös har svår dylexi sen i utvecklingen.Hon kunde inte gå ordentligt förns hon var över 2 år.Mycke som spelat in sen matt fått töserna.Mer har man förstått genom åren när man själv fick diagnosen efter alla vänder inom sjukvården.Det tråkiga är att man själv blivit sjuk pensionär med i ung ålder.Men att jobba inom vården funka inte alls efter yngsta tösen.Gick in i väggen helt efter förlossningen sen att min eds blev sämre.Men man blir liksom tuff själv av allt helvete man gått igenom :) Tur det Mvh Pia ja är så sugen på attt börja blogga skriva av sig :)

Anna

20 augusti 2011 01:16

Jag har nyligen läst mej till att så är fallet. Det hänger ihop.
Tur att du ändå vet vad som gäller så barnen får rätt hjälp. Barnen är ju allt!

 
Ingen bild

Pia

18 augusti 2011 10:04

Läste en blogg som ja blev så ledsen när ja läste.Att vederbörande person intog alkohål för att härda ut.Men man förstår att det är många som inte orkar.Sen så allt man läser tycker ja som indevid att man måste tolka på rätt sett.Alla är vi olika.Oj nu har du fått många kommentarer från min morgon gympa i hjärnan :) hoppas du inte tar illa upp ? Mvh Pia jag är glad ja hitta din raka ärliga blogga :)inte bor vi så långt från varandra heller.Men jag tar upp det i privata mailet.

Anna

20 augusti 2011 01:14

Du, jag ÄLSKAR kommentarer, så kör på!!!! :)
Jag har full förståelse för att vissa tar till alkohol. Denna smärta är ibland svår att leva med, och vi tar ju alla till olika saker för att stå ut.
Jag hoppas jag aldrig hamnar där, och ingen annan heller.

JA!! Maila mej så vi kanske kan träffas vetja!!!

Kram!

 
Ingen bild

Pia

18 augusti 2011 10:10

Läste längre ner från maj om gurmeja ? hur hjälper detta dig & ingerfära ? själv så har jag intagit från hälsokost en tablett arctic root rosenrot extrakt när jag varit väldigt trött.Det ger energi vid låg prestationsförmåga.

Anna

20 augusti 2011 01:12

Gurkmeja främjar ledernas välmående, jag minns inte exakt hur just nu, det är ju mitt i natten. ;) Men jag kan utveckla det en annan dag.
De är bra för lederna i vilket fall. :)

Rosenrot har jag testat några ggr, men det går inte så bra ihop med mina mediciner just nu. Fast det är bra! :)

 
Ingen bild

Pia

18 augusti 2011 10:22

Utlandets värme är bäst.Ja har verkligen mått bra där.Fast flygreserna är pest.Men det glömmer man bort:)

Anna

20 augusti 2011 01:11

Jag gillar att flyga, men gillar inte att vara hemifrån. ;)
Trivs bäst i Sverige och i fjällen, fast vädret där ofta gör att jag får ondare.
Men nä, inte utlandssemester här. :)

 
Ingen bild

Pia

18 augusti 2011 10:30

Sen har ja försökt klicka mig in på eds forumet.Funkar inte :( vill med ha tag i boken sen hals smycket id när man har eds.Har förökt i flera veckor men fick mailet att det antas inte :( finns många bra trådar där.Men som icke medlem så kan man inte besvara.Kanske fler som haft problem ? Sen att blogga så vill man ha copy säkerhet när man lägger ut bilder på familj privata bilder.

Anna

20 augusti 2011 01:10

Jag har inte märkt av några problem där, kanske någon annan gjort det?

Som jag sa så kan jag blockera det mesta här på bloggen, så jag tycker du ska blogga! :)

 
Ingen bild

Pia

18 augusti 2011 10:40

Själv har jag väldigt hög smärt tröskel.Ja vill helst inte drogas ner med massa starka medeciner.Så är jag läkemedels kännslig magen tar stryk värsta diarrerna.Min yngsta tös har ingen smärt tröskel alls.Lite otäckt hon kan cykla omkull ramla reser sig upp bara borstar av sig fast blodet kan rinna ur sår.Minns när hon var 2 år bara for omkull i gå stolen va då första gången ja sa till barn läkarn i nyköping det här är inte normalt.Sen yngsta tösen föddes så var det en ruch ja rasa ingen visste då att all min smärta var eds inte heller alla fel som blev på henne.Men efter 8 år med allt konstigt man fick svar på så har man lärt sig leva som en lustig familj med alla symtom.Man blir stark i alla band inom familjen.Tur det för oss är inte allt konstigt.Men förklara för en normal det är inte lätt :)nu ska ja trockla i hop mig gå en långis med hunden :)

Anna

20 augusti 2011 01:09

Jo visst är det så att man helst inte vill stoppa i sej en massa, men jag har kommit till den insikten att jag måste, för att få vardagen att funka.
Men jag har ganska hög smärttröskel ändå, tycker jag nog. :)

Visst är det hemska att se barnen göra sådana konstiga saker?
Det är aldrig lätt att få "normala" att förstå hur vi har det. Jag har gett upp, jag lever mitt liv och gör det bästa jag kan av det. :)

Kram!

 
Ingen bild

Pia

18 augusti 2011 10:41

Så ett stort varmt tack till alla dina fina kommentarer tebax.Pia

Anna

20 augusti 2011 01:07

Åh vad gullig du är, jag är så glad att du har hittat hit. :)

Kram!!

 
Ingen bild

Pia

18 augusti 2011 10:49

Läst runt i många bloggar med.Att vi kan uppfattas som hyprokondriker stavas så tror ja.Man blir dö förbannad på med människor på cybern som inte förstår.Ja tror inte heller dessa elaka cybertroll skulle stå ut me våra liv en dag.Pia Dom som bloggar skriver från hjärtat precis hur det känns.dÄRFÖR VILL JA HA EN BLOGG DÄR MAN HAR COPY RHGT PLUS ATT INTE VEM SOM HELST SKA KUNNA KOMMENTERA SKRIVER MED VERSALER.SÅ DET BLEV ETT VRÅL :) ja skulle inte vilja ha en skit kommentar så.Om ja blogga.

Anna

20 augusti 2011 01:06

Jag tycker absolut du ska blogga!
På den här servern kan man spärra så att folk inte kan sno korten. och jag måste ju godkänna alla kommentarer, så det kommer inte ut några om inte jag låter dom komma ut.
Så kör bara!!! Jag kommer läsa och följa den iaf!!!

Kram!

 
carro

carro

20 augusti 2011 00:33

Man får vara orkeslös...kramiz

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

20 augusti 2011 01:04

Jo, men jag vill så gärna vara pigg och orka en himla massa. ;)

Kramar

 
Renée

Renée

20 augusti 2011 11:53

Att kallsvettas brukar vara en signal för att jag ska preparera mig med medicin. Eller om jag börjar må illa...

http://www.vimsigamamman.blogspot.com

Anna

21 augusti 2011 00:30

Jo så är det här också, det är dags att göra något då, antingen ta smärtisar, eller ta det lite lugnt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards