Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Missförstånd.

Av Anna - 25 juli 2011 23:11

Det är något jag ständigt blir. Det är verkilgen jättetrist, för ofta blir jag missförstådd i saker jag säger eller skriver. 

Jag är väldigt rak och ärlig, säger jag en sak så menar jag det, utan krusiduller. 

Felet är att jag ofta säger "för mycket". Man behöver ju inte säga en del saker, fastän de är sanna. 


Ännu en sak jag behöver jobba med, om folk ska orka umgås med mej. 


De jag har, vet att jag är som jag är, och är ofta lite sådana själva.  Det är väl tur det, att man har någon menar jag. 


Just nu är det det här med internet och kontakten jag har fått med andra genom cyberspace. Just text, skriven rakt upp och ner, kan väldigt lätt missuppfattas. Därför försöker jag vara noga med att skriva dessa lite larviga smileysar där de hör hemma, för att visa "vad jag menar". Hm, undrar om jag gör mej förstådd på rätt sätt nu?   


Gah! Svårt!!!   


Nä, det här blev ett konstigt inlägg, men jag lägger ut det ändå. Skiter i det. 

Nu klara jag inte av att skriva mer för tillfället. Aj aj ont. Som vanligt. Samma visa jämnt ju.   



Ha en fin tisdag när den gryr! 


   


 
 
carro

carro

26 juli 2011 00:42

Ja visst är det intresant ,att man måste tänka på hur man skriver ,så man inte blir misstolkad ..:Det händer jämt & konstant ,..jag försöker göra "nojjiga" förklaringar till inläggen, ibland är de inte så lätt...gillar det där "raka & enkla" jag =)
Kram påre

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

27 juli 2011 10:02

Jag är ju rak som person, det är lite svårt då att inte vara det på nätet, och då kan det lätt missuppfattas. :)

Men jag tycker då att du skriver väldigt bra, iaf till mej.

 
anna e

anna e

26 juli 2011 08:53

Det är en konst att kunna säga det man upplever är
verkligheten till någon annan utan att de upplevs som påhopp. Ibland måste man vara väldigt rak och ärlig, och jag själv uppskattar det. Den stora skillnaden är om det sägs för att hjälpa eller mig eller såra!

Sen har jag lärt mig med åren att min sanning, inte behöver vara din sanning eftersom du inte har den kunskapen ännu...

Men det som är verkligt kan alla förstå, för det är faktan. Sådant som har hänt. Men även en händelse som många bevittnat skulle få flera "sanningar". Därför att vi människor refererar till det vi vet och känner till. Det vi har i vår rycksäck! Därför så upplever vi "sanningen" så olika. Det har jag gjort att jag skriver;
ex; Jag upplever att...
För en upplevelse kan ingen annan komma och säga; nä så kan du inte ha upplevt! Då kan man vara rak och om den personen som behöver höra "sanningen" är i det tillståndet att ta emot, så gör den det utan att det är ett "påhopp"....

Detta blev lika långt och tjorvigt ;) och jag har inga gubbar som kan hjälpa mig... Men hoppas du förstod vad jag menade?

Kramar

http://www.annasdrom.blogg.se

Anna

27 juli 2011 10:01

Ha ha, ja då jag förstår.
Det är ju precis som du säger, sanning för mej behöver ju inte vara sanning för dej. :)

Du skriver så bra!!

Kram!!!

 
Maddo

Maddo

26 juli 2011 10:32

Hjärtat lilla! Sluta klanka ner på dig själv! Det gör så ont i mitt hjärta att se. Du behöver påminna dig själv om att du visst är vacker och att du är mer än en insida! Visst, ibland är det bättre att hålla tyst men det märker du väl att andra har problem med också?

Saknar dig också vännen! <3

Kramar

Ps. Klart jag vill ha lösen! :D

http://blogg.dreammaddo.se

Anna

27 juli 2011 09:57

Jag vet, jag vet vännen... Men ibland så.... Ja, du vet... Asch....
Kram på dej, lösen kommer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards