Alla inlägg den 16 juli 2011

Aj.

Av Anna - 16 juli 2011 23:43

Jag har nu så ont i knäna att jag får ta trappan ett steg i taget. Det känns som ett stort nederlag. 

Jag värnar mycket om min förmåga att gå, även om den har blivit sämre de senaste åren. 

Det skrämmer mej mycket, jätte mycket, att det bara blir sämre och sämre på den fronten. 

Mina promenader med hundarna går nu så sakta, och har gjort ett bra tag, att den ena hunden har tappat muskler... En av hundarna rör på sej otroligt mycket ändå, i trädgården, men den andra rör sej liksom inte i onödan.  


Vi hade tänkt att åka till Astrid Lindgrens värld i höst. Jag gick ut på nätet och kollade priser och hur det ser ut där. Och parken är ju jättestor!!! Hur ska jag få det att funka? Finns det rullstolar att låna där? Ska jag ta tag i det faktum att jag har så svårt att gå, att jag antagligen behöver rulle snart ändå? Ska jag ringa arbetsterapeut nästa vecka?

Usch vad jag inte ser fram emot det, samtidigt som jag gör det. Huga vad skrämmande.  

Det är ju inte bara knäna, det är fötterna, vaderna, knäna, höfterna, ryggen och nacken som påverkar min förmåga att gå. 

Samtidigt är det ju bra att röra på sej. Även om jag nu får otroligt ont när jag gör det. 

Svårt det där....

Av Anna - 16 juli 2011 22:46

Ja nu har jag varit ute med kameran i högsta hugg, det är så himla kul!! 

Annars mår jag faktiskt ganska dåligt just nu,(ha! just nu, det är ju mest gnäll nu, men ja ja) så jag tar vara på alla glädjeämnen jag kan.    

   Mamma spindel övervakar sina sisådär hundra små barn, ni skymtar en till vänster i bild, nertill. Har lite smått spindelfobi, men de är bra coola ändå.  

       Min underbara Drottningholmsros står i blom, i olika stadier nu. Otroligt vacker. 

   Pappa har byggt en sandlåda till Lillen. Extremt uppskattad kan jag tala om! 

   En ängaboll med blomfluga i. 

   Mjölkning pågår. Svartmyrorna mjölkar svartlössen på min jersmin. Himla häftigt tycker jag.  

   Såna här äter jag och Lillen nästan för många varje dag. Mums!!!!

Kvällens solnedgång på vår baksida. Otroligt vackert, om jag får säga det själv. Nu syns inte dimman, men den ligger tung över fälten.

    Kvällfoto på kycklingarna jag hämtade idag. Det är dvärg Kochin, könsvisande blandraser, Blomme och en Holländsk Vithätta. Alla raserna har jag haft förut, men kycklingar har alltid sin charm. Sööööööta!!!

   Kvällspratet med katten. Mattes pratkvarn.  


Jag hoppas nu att jag kommer få sova inatt. Jag har inte sovit mitt på dagen nu idag och igår. Det gör mej helt totalt slut! Jag får ondare och känner mej som en disktrasa. Jag hoppas jag får sova lite imorgon, jag behöver det.


Ha nu en fin söndag alla!


  

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards