Direktlänk till inlägg 28 augusti 2011

Funderar igen.

Av Anna - 28 augusti 2011 14:14

Fast det inte är mitt i natten, så sitter jag här och funderar.  

Funderar på det här.

(Googlad bild)

Tänk om.... Tänk....

Men, samtidigt så.... Vågar knappt tänka klart tanken på något sätt.

Det är nog ändå den bästa lösningen för mej, om kroppen ska hålla. Alltså, hålla i några extra år.

Jag kan i vilket fall som helst inte hålla på som jag gör nu. Jag är tyvärr en sådan människa som funkar lite snett.  

Ju ondare jag får, desto mer kör jag på.  Det är ju redan "för sent" på något sätt.

Jag vet att det är fel, men jag har så svårt att tänka om!!

Jag lämnar inte kroppen någon chans att återhämta sej, och nu har det gått så långt att jag vet att det kommer ta otroligt lång tid den här gången.

Men jag blir så frustrerad när jag är som en fånge i mitt eget hem. Jag kan inte följa med familjen på något alls längre, knappt. En sån där rulle att skjuta på skulle vara guld. Till att börja med iaf.

Här ute skulle jag kunna lära en av hundarna att dra den åt mej, eftersom jag inte kan få den att gå framåt själv, med mina handleder, armbågar och axlar som är så trasiga.


Men tänk om jag inte får någon? Det känns som remissen som HL ska skriva betyder väldigt mycket. Hur han skriver och vad han skriver. Det verkar stramt inom landstinget... Hade jag 20 000 kronor till övers (asg) så hade jag köpt en vanlig rulle och en scooter själv.

Men med min månadsinkomst, som "pensionär" sedan tio år tillbaka, går inte det helt enkelt. 


Tja, vad tycker ni? Ska jag skicka info till min HL så han får mer kött på benen när det gäller vår återhämtning? (Vi med EDS) Fast jag vet inte, han vill gärna höra det istället, han är en väldigt bra lyssnare och han är en av de få som tror på vad man säger.  


Hm, ja, tänk vilka funderingar man kan ha en söndags eftermiddag.    

 
 
Ingen bild

Pia

28 augusti 2011 18:31

I en sådan är det sista man vill hamna i.Är inte alla som gör det.Men tur att det finns hjälp medel kram Pia borde va en rättighet att du fick en som hjälp medel.

Anna

28 augusti 2011 22:34

Det kan man tycka, jag hoppas jag inte får för stora problem, jag hoppas, hoppas. :)

Kramar!!!

 
carro

carro

28 augusti 2011 19:50

Ja tänk om...många gånger finns just frågan & funderingen "Tänk om ..."
Jag kan säga,att OM du får en el -rulle en dag, välj INTE den på bilden...den tänkte dom ge mej ,eftersom man kunde dra ihop & isär den & den var bra mycket mer otymplig , men nu då jag skrev det där så slog en annan tanke mej, för dej som vistas så pass mycket i "skog & mark" så kan det vara den rätta, för den är enklare att köra med i skogen över gupp & stock & sten än tex.min...ja de finns alla möjliga som sagt.. ..& "Tänk om"...ska hålla tummarna för att du får en vanlig till en början ialla fall ,så dom inte bråkar om det ...stor kram

http://edsfamiljensliv.blogspot.com

Anna

28 augusti 2011 22:33

Jag tittade noga på din, när du la ut den på din blogg, och den här ser lite bättre ut för mej, för precis som du säger, är jag ut mycket i skog och mark. Den här ser lite "rejälare" ut på något sätt.
Men en sak i taget, som sagt, en vanlig till att börja med, så jag slipper sitta hemma, vore ju guld!!! :)

Ett stort tack för ditt stöd, om jag har några frågor vet jag ju vem jag ska vända mej till.

 
Jesse-Paloma/undersköterskan

Jesse-Paloma/undersköterskan

15 september 2011 18:15

Hej Anna!
Jag slank precis in på din blogg och hoppar lite mellan kategorierna och hamnade här efter att inte ha läst nämnvärt mycket om dig men jag blev lite fundersam, på ett bra sätt så tolka mig inte fel.

Du skriver att du inte skulle kunna åka runt i en rulle för att dina händer/armar/axlar är så trasiga men det som slår mig då är hur du orkar sitta och skriva här vid datorn? Jag menar som sagt inget illa, har en kompis med EDS så jag är bara rent nyfiken "hur det känns" när du sitter vid datorn för det borde vara mera påfrestande att sitta här och skriva mot att styra spaken på rullen då dom går väldigt lätt framåt.

http://jesse-paloma.blogspot.com

Anna

15 september 2011 19:06

Hej hej Jesse-Paloma.
Jag förstår vad du menar, även om det inte låter så trevligt vid första anblicken. ;)
Rullstolen jag ska få är en vanlig manuell, som jag får med armkraft rulla fram själv.
Att jämföra det med mitt lilla datoranvändande känns lite överdrivet.
En elrulle med joystick ligger i framtiden, det får man inte i mitt landsting förrän man är förlamad, typ.

Trevligt att du hittade hit, men läs gärna lite mer nog nästa gång, så du förstår vad jag skrivit. :)

Ha en fin kväll.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 12 februari 2012 13:58

Nu hoppar jag över till den nya bloggen. Välkomna dit.    Ehlersdanloslife  ...

Av Anna - 12 februari 2012 09:53

Jo, jag är nog det ganska ofta. Jag vill gärna tro det bästa om folk, även om livet har lärt mej att man ofta inte ska det. Rent krasst.    (Sen kan man självklart "hit the jakpot" också, jag träffade ju min allra bästa vän på nätet, via ett foru...

Av Anna - 11 februari 2012 00:49

Snart är jag klar med min nya blogg.   Den här kommer finnas kvar, så klart, men jag byter bloggleverantör. Det är för att jag måste kunna blogga från mobilen, vissa dagar klarar jag inte av att sitta vid datorn. Då är den andra enklare.   Så s...

Av Anna - 10 februari 2012 15:44

Ja den har visst gått och gömt sej tror jag... Herrejösses så trött jag är!!! Jag vet att det beror på mitt minimala näringsintag, men alltså, jösses...     Tänkte visa bilder på operationsärret på magen. Det är "finare" än jag trodde det skull...

Av Anna - 8 februari 2012 00:56

      Visst längtar vi lite efter vår och sommar nu va? Värme är alltid bättre för min kropp, antar att det är så för er också, så jag lägger ut lite längtansbilder åt er, så ni har något att dagdrömma om.     Natti.     ...

Presentation


Jag är en "tjej" på 38 år som har EDS, Ehlers-Danlos Syndrom,typ3, överrörlighetstypen.
Kontakt: anna.EDS@hotmail.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vem är här?

Var kommer ni ifrån?

free counters

Ovido - Quiz & Flashcards